Sporen bouncen voor analoge mix, kan dit handiger?

eruk

Stamgast
Hey mensen,
Ik ga een aantal tracks van me analoog mixen in een studio en daarvoor moet ik alle sporen dus los in audio hebben. Nu ben ik gewoon alles los aan het bouncen, dus gewoon kanaal op solo en exporteren, maar dit is een hoop werk:walker: en veel wachten, heeft iemand handige tips hiervoor? Ik werk in cubase sx...

nou ja een interface met 10 input kanalen.. Erg goedkoop tegenwoordig

*edit*
Sorry ik begrijp nu wat je wil doen. Je zit in Cubase.... Ik dacht dat je vanuit hardware wilden opnemen in Cubase.. Never mind. :D

Je moet eens kijken naar OMF export, maar dat blijkt niet altijd goed te werken precies (met PT) Werkt de andere studio met Protools en Mac? Je kan ook gewoon je Cubase audio folder copieren zolang je niet met teveel softsynths werkt (en als alle audio tracks op dezelfde tijd starten). Andere optie kan zijn gewoon Cubase ginder installeren.

Ja omf's zijn wel leuk als je alleen audio hebt, maar er zitten ook midi tracks bij. (deze neemt ie niet mee toch?)
Ik zoek dus eigenlijk de functie, bounce al seperate tracks ofzo8D maar die zal wel niet bestaan... Ik heb een mbox pro, die heeft wel 8 outputs... zou ik hier iets mee slims kunnen doen.....:confused: ga het even proberen, als iemand tips heeft, gaarne!

Kun jeje Cubase sessie niet gewoon op DVD branden en meenemen naar die studio?
(onee, dan zit je weer met plugins die daar niet zijn en instellingen enzo)

Tja, software. Werkt toch niet helemaal precies mobiel-uitwisselbaar.
Vroeger was het gewoon bandje mee, klaar.

Edit: Sorry ik snapte het niet helemaal.
Je bent zelf thuis aan het bouncen naar tape? Als je niet meerdere uitgangen hebt op je pc om alles in 1 of 2x te bouncen houdt het op?
Zijn je tracks mono of stereo? Mischien kun je bepaalde tracks mono maken in Cubase en dan 2 trcks tegelijk bouncen via stereo?

Je geeft zelf al antwoord8o)
Dus maar gewoon braaf bouncen en wachten en de interface lezen ofzo:gaap:
Tis op zich ook niet slecht om zulke backups te hebben:)

@daredevil, geinige avatar! :okdan:

@eruk, wat wil je met midi doen dan? Ga je ze dan ook menemen of de patches dumpen?

Lijkt me dat je van alles losse audiosporen maakt en dat als OMF exporteert.

Origineel geplaatst door eruk
Je geeft zelf al antwoord8o)
Dus maar gewoon braaf bouncen en wachten en de interface lezen ofzo:gaap:
Tis op zich ook niet slecht om zulke backups te hebben:)

Maar dat mono makenvan stereo-sporen gaat dus ook niet?

edit: als ik die thread zo lees werkt het ook voor midi tracks dus da's helemaal handig dan :)
Ik ga het zelf ook maar eens een keer checken.

Back