meerdere midi sporen in sx3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

goran

1984
Hey,

Heb me juno aangesloten aan sx3 ( midi i/o ) en kan na het eerste spoor niet meer van geluid veranderen ; stel ik heb op spoor 1 een viool en wil op spoor 2 een piano, dan veranderd die viool weer in een piano ...
Ik kan ook niet per spoor van channel verwisselen want dan hoor ik de eerste spoor weer niet...

Iemand Enig Idee :D ??

Tja ik weet niet welke juno je bedoeld en of een juno multi-timbraal is dwz of hij op meerde midi kanalen een apart geluid kan laten horen. Indien dit niet het geval is zul je de audio apart op moeten nemen. Indien dit wel het geval is zul je ieder instrument op een ander midi kanaal (nummer tussen 1 en 16) moeten geven. Heb je in het manual gekeken?

ja, ik heb een juno-d, ik kan tot 16 sporen opnemen, en dat is het punt juist, als ik een andere spoor een andere kanaal wil geven, dan hoor ik de eerste kanaal niet meer :(
het lijkt me toch dat als ik elke spoor een aparte kanaal geef dat je het tegelijk kan horen?

Sommige multitimbrale apparaten (synths, geluidsmodules enz.) hebben twee modes. Eentje waarin je meerdere instrumenten tegelijk kunt laten horen en eentje waarin je slechts één wat gecompliceerder instrument kunt laten horen. Is dat bij de juno-d niet ook zo misschien?

Heb je pagina 55 van het owners manual gelezen in combinatie met memo op pagina 95 van het owners manual? Volgens mij moet de D in performance mode staan. Bij mijn korg werkt dit net zo maar heet performance een multi. In single mode heb je maar 1 geluid ter beschikking ie geen multi-timbrale setup.

Is je cubase legaal?

ja cooper, je hebt gelijk, op performance mode krijg ik inderdaad meer,
maar hoe zit het dan toch met het opslaan in wave ervan?
want het midi stukje opslaan zoals ik dat normaal in cubase doe doet het niet, dan
krijg ik namelijk enkel stilte ...
in principe kan ik ook gewoon opnemen wat uit de line komt van de synth maar de kwaliteit is op de een of ander manier stukke doffer :(

Je probeert toch niet het geluid van je Juno op een audiotrack te krijgen op dezelfde manier als dat je met een VST instrument doet?

ik zou gewoon een simpeler pakket nemen dan een pakket van 800 euro. Sx is niet gericht op beginners, als je als niet eens snapt hoe multitimbraliteit en de basis midi werkt heb je helemaal niks te zoeken in cubase sx3.

nou ja zeg! ik heb al aardig wat proffesioinele dingen gemaakt in sx3 hoor, maar ken al die dure namen en woorden niet .. snap ook niet waaruit je baseerd dat ik een beginner ben...
me synth hooken aan me pc is gewoon de laatste stap die ik moet ondergaan naar total completeness en ja, als je dat nog nooit gedaan hebt dan is dat wel even wennen ( en vind iemand daardoor zeker geen beginner ) ... ik werk prima met sx3, vind het een heerlijk programma en zal het voorlopig nog blijven gebruiken ook...

Goran,

maak een miditrack aan (of niet)

selecteer de juiste midi in en midi out op je miditrack

speel je ding in

maak een audiotrack aan

ga naar vst connections en klik op tabblad inputs

klik op add bus ---> stereo bus (controleer de inputs van je geluidskaart)

klik op de audiotrack en stelt de juiste in en out in en klik op dat record ding van de track

als je nou afspeelt en opneemt tegelijk neemt de audio track de midi track op

y1puItKpD6JsWFFZ7B4ppwliDMysLkRYmD7P1WfIe0-MkIZja1vnC2jQ_tI1VW2dAlr1MjPUJCbmew

Re: meerdere midi sporen in sx3

Origineel geplaatst door goran
Hey,

Heb me juno aangesloten aan sx3 ( midi i/o ) en kan na het eerste spoor niet meer van geluid veranderen ; stel ik heb op spoor 1 een viool en wil op spoor 2 een piano, dan veranderd die viool weer in een piano ...
Ik kan ook niet per spoor van channel verwisselen want dan hoor ik de eerste spoor weer niet...

Iemand Enig Idee :D ??

RTFM!

Origineel geplaatst door goran
nou ja zeg! ik heb al aardig wat proffesioinele dingen gemaakt in sx3 hoor, maar ken al die dure namen en woorden niet .. snap ook niet waaruit je baseerd dat ik een beginner ben..

Yeah right. :Z
De eerste stap van problemen oplossen is weten dat je een probleem hebt.

Origineel geplaatst door Hanz
Yeah right. :Z
De eerste stap van problemen oplossen is weten dat je een probleem hebt.

idd , dit noemen we een beginnersprobleem ;)

Bericht door een moderator:
Goran, ik stel voor dat je eerst maar eens de manual gaat lezen die je bij Cubase hebt gekregen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back