Fantom X8 Ervaringen

Lunchtime

Stamgast
Onder het motto eerst kopen en dan vragen stellen :

Ik wacht nu vol spanning op m'n nieuwe Fantom X8. Ik vroeg me af welke fantastische goede of slechte ervaringen jullie hebben met de Fantom X8.

Is hij bevoorbeeld nog wel up to date?

Je hebt hem toch niet bij Piens besteld he?

Piens, ik heb daar m'n groovebox (MC-307) gekocht. Vond het daar toen wel tof met een aparte synth hall. Maar nu is er veel veranderd heb ik gelezen (oa op dit forum) + een beetje gefoefel met Roland producten heeft hun naam niet goed gemaakt. Die mensen die daar werken zijn ook niet altijd vriendelijk. :okdan:

Anyway daar gaat het niet over :P

Origineel geplaatst door fuse
Je hebt hem toch niet bij Piens besteld he?
Har ^_^ Ik ben eerst aan de beurt hoor dan, ik ga mijn 8ste wachttijdweek in :)!!! Heb vandaag aangetekende brief opgestuurd naar Piens voor de bestelling te pushen. Ik geloof in goedheid van mensen, maar soms moet je wat forceren. Weet er iemand wat de maximale levertermijn is bij Piens toevallig? {edit} Daarnet kreeg ik nog te horen van Piens dat mijn fantom deze week binnen zou zijn joehoe :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door llanfeust
Har ^_^ Ik ben eerst aan de beurt hoor dan, ik ga mijn 8ste wachttijdweek in :)!!! Heb vandaag aangetekende brief opgestuurd naar Piens voor de bestelling te pushen. Ik geloof in goedheid van mensen, maar soms moet je wat forceren. Weet er iemand wat de maximale levertermijn is bij Piens toevallig? {edit} Daarnet kreeg ik nog te horen van Piens dat mijn fantom deze week binnen zou zijn joehoe :)

Hoe duur is de fantom X8 dan bij Piens? Kan het niet goed vinden./\

Heb je hem nou nog niet dan? Cancel dat nou maar gewoon, want dat wordt niks!

Origineel geplaatst door Mr. Funk
Hoe duur is de fantom X8 dan bij Piens? Kan het niet goed vinden./\

Je zal het zeker niet vinden. Roland levert niet rechtstreeks aan Piens. Vandaar dat ze het via andere kanalen moeten bestellen en dat kan wat duren geloof mij. Ik kreeg 30% op de cataloogprijs tijdens de koopjesdagen van Piens, maar ja late levering moet je er wel bij nemen blijkbaar.

Lunchtime, ik neem aan dat je liggen twijfelen hebt tussen Yamaha motif ES of XS en je fantom. De samples kunnen beter klinken op een yamaha maar dat gaf voor mij niet de doorslag. In eerste plaats vind ik de XS van Yamaha nog te duur, zelfs op afbetaling. Je hebt er bijna een kleine wagen voor. Ten tweede moet ik geen nummers in elkaar steken in een studio waar ik een goede gitaarklank, bas of de perfect nagebootste fluitklank enzovoort nodig heb. Geef mij daarvoor maar echte muzikanten daar ik ook vooral live speel. De piano klinkt iets voller bij de yamaha maar als je een SRX kaart in je fantom steekt klinkt hij net als de RD700SX van roland. Afin ik vind de piano meer dan behoorlijk op de fantom. Wie heeft een perfecte nabootsing van een steinway nodig eigenlijk? Koop dan een steinway :) nothing beats live instruments. Goed verder de sequencer in de fantom is een leuk speelding en waat handiger te gebruiken dan de yamaha ES versie, de drumpadjes zijn leuk, het klavier van de fantomX8 is super en persoonlijk beter dan dat van de RD700SX. De synths van Roland blijven goed en verder heb een mooi gamma aan echte instrumenten die helemaal niet gedateert zijn kwestie wat je er allemaal wil mee doen. Mijn toekomstige droom live set-up is de fantom X8 bovenaan, onderaan de Yamaha S90 ES en als racks clavia nord en yamaha motif rack. En als het nog even kan en nuttig is links of rechts een Hammond XK1, een Roland Juno 60 en Jupiter 8. Har :) men kan maar dromen maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van geld. Laat maar komen die euromillions! :)

Ik neem aan dat je liggen twijfelen hebt tussen Yamaha motif ES of XS en je Fantom.

Helemaal niet eigenlijk. Toen ik de Fantom voor het eerst mocht proberen in de winkel was het liefde op het eerste gezicht. Dat was nu waarschijnlijk een jaar geleden. Sinds toen heb ik altijd gezegd, no matter what, maar die synth moet ik hebben. Eerder impulsief dan wel berekend. Maar spijt heb ik er niet van hoor.

Origineel geplaatst door Lunchtime
Laat maar weten wat je er van vind van zodra je hem hebt :)
Ja ik laat je weten dat hij nooit is toegekomen. Ze schrijven het geld terug over. Al veel fun gehad met je fantom X8? Ik twijfel nu of ik beter niet gewoon de rack koop en aansluit op mijn midi-keyboard. Wel geen sequencer dan, maar toch alle geluiden.

Back