Drumstation V2 Midi vraagje

jeroeno

Stamgast
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over het gebruik van midi i.c.m. mijn drumstation V2. waarschijnlijk is het voor de kenners echt een no brainer, maar ik kom er (ook na het doorlezen van de manual) gewoon niet uit:

wat wil ik:

Ik heb een progam gemaakt, bijv program 25, en daar een basedrum in weggeschreven.

Het probleem:

Het lukt mij niet om de betreffende basedrum via Midi (dmv FL) aan te sturen. Ik kan wel program 25 kiezen, maar het lukt mij vervolgens niet de basedrum 'op te roepen'. (Overigens kan ik genoeg andere klanken aansturen, maar dus niet de sound die ik zoek).

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast heel erg bedankt! :)

De kicks zitten onder de noten C1 en C0.

Bedankt voor de snelle reactie! Bedgrijp ik het goed dat ik die via bijv de piano roll c0 en 1 zou moeten kunnen afspelen? Dat heb ik reeds geprobeerd, maar dat wil ook niet werken :(

Laatst gewijzigd:
Hoor je hem wel met de Audition knop? is het volume hard genoeg ingesteld? Komen er wel andere geluiden uit dezelfde uitgang? Heb je de panning goed staan?

Origineel geplaatst door Lacertus
Hoor je hem wel met de Audition knop? is het volume hard genoeg ingesteld? Komen er wel andere geluiden uit dezelfde uitgang? Heb je de panning goed staan?

ben jij bij-de-weg stiekum aan je google ranking aan het werken lacertus ;)

Met audition hoor ik hem wel inderdaad, volume staat hard en ik hoor genoeg andere geluiden, het is me alleen niet gelukt om een specifiek geluid (in dit gevaql dus de basedrum) die ik heb gemaakt aan te roepen.

Met 'volume' bedoelde ik eigenlijk de 'level' van de betreffende kick.
Hoor je hem wel over de phones uitgang?

...anders weet ik het ook niet...=)

Met 'volume' bedoelde ik eigenlijk de 'level' van de betreffende kick.
Hoor je hem wel over de phones uitgang?

...anders weet ik het ook niet...=)

Met audition hoor ik hem wel, dus ik neem aan dat dat het probleem niet is, maar weet je misschien waar ik dat kan checken? (Midi volume is trouwens wel goed als je dat bedoeld).

Thnx voor het meedenken :)

Stond "write protect" misschien aan? Dan zijn je wijzigingen namelijk niet opgeslagen...

En check "Check that the current Program is not saved with ‘Level’ knob(s) set to ‘0’".

Nope, De bassdrum was reeds gesaved, hij was ook terug te halen via audition.

Origineel geplaatst door jeroeno
Bedankt voor de snelle reactie! Bedgrijp ik het goed dat ik die via bijv de piano roll c0 en 1 zou moeten kunnen afspelen? Dat heb ik reeds geprobeerd, maar dat wil ook niet werken :(
staat je midi poort wel goed ingesteld 8o)

Origineel geplaatst door Ramoonus
staat je midi poort wel goed ingesteld 8o)

Ik kan wel andere geluiden triggeren dus ik denk van wel. Kan jij me vertellen hoe ik dat kan checken (Sorry, ik ben een newbie :))

fl_studio2_fig2_midiout.gif

bij poort moet de goede uitgang staan zoals in flstudio ingesteld staat (zou je bij opties na moeten kijken)
en bij channel het midi kanaal op de drumstation zelf

Back