Yamaha YRM-502

etaoin

Brodgar Tech
Dit is een beetje een "long shot", maar ik ben op zoek naar de Yamaha YRM-502 cartridge, de editor voor de SFG-05 FM synth.

Ik heb de ROM-image al, dus als het niet lukt ga ik zelf een print maken en een ROM branden, maar als iemand 'm heeft is dat natuurlijk een stuk makkelijker...

overzicht

YRM-101 FM Music Composer Music composition and orchestration
YRM-102 FM Voicing Program Edition and creation of the internal sounds
YRM-103 DX-7 Voicing Program Edition and creation of the DX-7 sounds
YRM-104 Yamaha FM Music Macro BASIC commands to use the Sound Module
YRM-105 DX-9 Voicing Program Edition and creation of the DX-9 sounds
YRM-301 MIDI Recorder YRM-301 4 tracks real time MIDI recorder
YRM-302 RX Editor Software manager for RX Digital Rythm machines.
YRM-303 MIDI Macro & Monitor Used to display and control MIDI messages
YRM-304 TX-7 Voicing Program Edition and creation of the TX-7 sounds
YRM-305 DX-21 Voicing Program Edition and creation of the DX-21 sounds
YRM-501 FM Music Composer II Music composition and orchestration with disc support
YRM-502 FM Voicing program Edition and creation if the internal sounds with disc support
YRM-504 Yamaha FM Music Macro II Basic commands to use the Sound Module, with disc support
YRM-506 FB-01 Voicing Program Edition and creation of the FB-01 sounds

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb zelf deze :

YRM-501 FM Music Composer II Music composition and orchestration with disc support
YRM-104 Yamaha FM Music Macro BASIC commands to use the Sound Module
YRM-304 TX-7 Voicing Program Edition and creation of the TX-7 sounds

Maar moet je die ROM-image dan in een rom cartridge branden , of hoe
ga je dan te werk ?

Zo'n ROM cartridge is niet veel meer dan een printplaat met een ROM en een klein beetje logica er omheen. Dus printplaat maken en ROM branden. Printplaat is wel een dubbelzijdige dus dat is niet de makkelijkste om zelf te doen. De makkelijkste oplossing is dan waarschijnlijk ergens een oude game cartridge kopen voor weinig en de ROM vervangen.

idd ik zie het , deze zit dan vast maar ik denk dat
je dan eerst een houder moet plaatsen :)

Attachments

• fm.jpg
    fm.jpg
    199,3 KB · Bekeken: 126
Hallo
Ik verkoop deze:

Yamaha YRM 104
Yamaha YRM 301
Yamaha YRM 302
Yamaha YRM 305 x3
Yamaha YRM 501
Yamaha YRM 502
Yamaha FD-051
Yamaha SFK-01
Yamaha CA-01 x2
Yamaha YMC-10

Iemand interesse?

Nu maar hopen dat Etaoin z'n Yamaha msx nog heeft. :)

btw.. die zaten er toch standaard in?? "Call fmv" :)
Heb ooit een cx5m gehad en heb nu nog een cx5mII.. van die ouwe weet ik het niet meer da's al 25 jaar terug maar die in mijn huidige MSX zit is zo'n kleine cartridge.. die foto die digimod poste is volgens mij een groot exemplaar.

Edit: aha.. ff gezocht op google en idd een leuk plaatje gevonden.. Never mind.. :D Ze zijn er dus in 2 uitvoeringen.. hieronder dus de grote versie :D
Weet nu alleen niet meer hoe dat op mijn ouwe msx ging.. had ik een nootjes sequencing programma in zitten en volgens mij kon ik gewoon editen als ik "call fmv" opriep..

13.jpg

Attachments

• MSX2.jpg
    MSX2.jpg
    95,4 KB · Bekeken: 120
  • MSX.jpg
    MSX.jpg
    78 KB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
FM8 is natuurlijk lekker makkelijk maar stukken minder retro :D Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een goed muziekje gemaakt op mijn eerste Yamaha MSX. Had er wel een Yamaha keyboard bij zodat ik lekker FM kon ontdekken.. maar de midi in werkte niet.. erg handig voor als je wilt sequencen (not):D

Ik heb vroeger zelf aardig wat aan de MSX vastge- en verbouwd. Dat was de tijd dat je nog kon DIY'en aan computers. Een sampler, speech synth, twee extra sound chips (12 stemmen). Dat staat hier allemaal in de opslag. Ik heb dat FM-spul jaren later pas gekocht, een beetje in de illusie dat ik er nog iets mee zou doen in combinatie met al dat andere spul, vooral omdat deze cartridge een midi interface had, plus een keyboard. Nou, niet dus. Is uiteindelijk ongebruikt weer doorgeschoven.

Back