synth trots draad ; siel DK 700[600 inside]

weer mis,nee de3328 is geen al in one sounchip het is een vcf,met een lekker gekleurde aangename resonantie.

zit ook in een ensonic piano preset module btw...

wat ik las op miks philco site ook in esq en ensoniq mirage
die ik ; schandalig eigenlijk ; byna nooit aan hebstaan :D

ik zal de siel opera ook effe opedraaien ,..[4 schroefies ...checken ] zijn alle myth,s weer de deur uit

HELEMAAL geen myth busters nodig :stupid *D

de osc. in deze siel zijn dco's: dit zijn blokgolfoscillators (timers) die vanuit de interne cpu geprogrameerd worden op hun frequentie. hierachter zit dan een waveshaper die de andere golfvormen maakt: de zaagtand in dit geval. deze waveshaper is nog wel discreet opgebouwd.
voordelen: stemstabiel: toonvast. nadelen klinkt dunner dan een echte vco.
in de polisix zitten echte vco's die ook nog eens discreet opgebouwd zijn en een sub osc hebben.(de p6 heeft er wel maar 1 per voice, de siel heeft er 2)
o. ja, voor de rest is hij zeer gelijkend qua signaalverwerking. o ja, de polisix heeft ook een uitgebreide chorus_sectie die de siel ook niet heeft. maar een chorus kan je ook extern plaatsen. die heb je niet echt nodig.

mijn gedacht over de siel:
klinkt redelijk goed en nog wel echt analoog alhoewel er wel beter te vinden is natuurlijk.
zeer goed en betrouwbaar keyboard : ziilvercontacten. veel japanse en amerikaanse machines van die generatie hebben membraancontacten. de meesten gebruiken hem dus vooral als masterkeyboard.
niet leuk om te programeren: zelfs geen potmetertje of schuivertje om waardes in te geven: alles met het keypad. en als je een beetje snel switcht tussen de parameters slaat ie in de knoop en kan je opnieuw beginnen.
de mijne mag weg.

Origineel geplaatst door Hanz
R-ond, misschien handig dat je af en toe effe checkt wat je in je enthousiasme opkrabbelt, want zo komen de praatjes in de wereld.

Dat zou ik ook willen zeggen.

Origineel geplaatst door ambi-j
de osc. in deze siel zijn dco's: dit zijn blokgolfoscillators (timers) die vanuit de interne cpu geprogrameerd worden op hun frequentie. hierachter zit dan een waveshaper die de andere golfvormen maakt: de zaagtand in dit geval. deze waveshaper is nog wel discreet opgebouwd.
voordelen: stemstabiel: toonvast. nadelen klinkt dunner dan een echte vco.
in de polisix zitten echte vco's die ook nog eens discreet opgebouwd zijn en een sub osc hebben.(de p6 heeft er wel maar 1 per voice, de siel heeft er 2)
o. ja, voor de rest is hij zeer gelijkend qua signaalverwerking. o ja, de polisix heeft ook een uitgebreide chorus_sectie die de siel ook niet heeft. maar een chorus kan je ook extern plaatsen. die heb je niet echt nodig.

Kijk, goeie info. :eureka:
De VCO's van een Polysix zijn dan wel weer griezelig stabiel. Alleen bij het opstarten hoor je ze even 'opkomen' qua tuning. Idd, met subosc en chorus unit erbij klinkt het allemaal lekker.
Maar het grootste voordeel t.o.v. de Siel vind ik toch wel de knoppen. Zo'n kale interface doet het voor mij echt niet... :bekdicht:

Origineel geplaatst door René

rene sind jij op afstand kan vertelen aan de rest hier dat ik rotzooi verkoop ...mn ax80
ik heb geen eens zijn de draad erby 5te zoeken ; ging over bitt...iig !
wil ik je niet meer serieus nemen ....slap gedrag!!
misschien benje best aardig ,... daar ligt mijn grens, mbt iemand proberen te bgrijpen!
asje wat zegt wat helemaal niet te onderbouwen valt ....ofwel ?

ik correct me zelft tenminste nog in deze draad

:z
tnxz ambi-j voor osc uitleg

:luv:

Origineel geplaatst door HEXAGON
Ah! dus je hebt een polysix zonder knoppen,een polysix met knoppen is al erg genoeg ! 8o)
Mag ik raden? HEX heeft 'm ook gehad en ...... alweer een kutsynth! Wat een pech. Ik ben overigens weer blij met m'n derde PolySix!

Kijk, goeie info. :eureka:
De VCO's van een Polysix zijn dan wel weer griezelig stabiel. Alleen bij het opstarten hoor je ze even 'opkomen' qua tuning. Idd, met subosc en chorus unit erbij klinkt het allemaal lekker.
Maar het grootste voordeel t.o.v. de Siel vind ik toch wel de knoppen. Zo'n kale interface doet het voor mij echt niet... :bekdicht:

nu staan siel [volgens sanders site] bekend omt makkelijke programmeren mbt cc en een xternal cc boxje eraan
ik heb hier nog een regelwerk liggen
moet zegen ben geen ster in sysex...das aan een "vriend "van me uitbesteed,...
ask er dus een paar knoppen op kan laten aan sturen ben ik best tevereden

jongens hij koste dus ook een fractie van een polysix heeft midi 3 lfos
ambi j ; minder he dat lfo 3 voor zowel pwm & filter vch wordt gebruikt

dus freq. van lfo 3 bepaald heel veel mod klank = minder
dsu ik wil snel die midi/ din poort op de achter kant gaan gebruiken ,..vcf cv ingang lijkt me
check pix boven

Origineel geplaatst door R-ond
nu staan siel [volgens sanders site] bekend omt makkelijke programmeren mbt cc en een xternal cc boxje eraan
ik heb hier nog een regelwerk liggen
moet zegen ben geen ster in sysex...das aan een "vriend "van me uitbesteed,...
ask er dus een paar knoppen op kan laten aan sturen ben ik best tevereden

jongens hij koste dus ook een fractie van een polysix heeft midi 3 lfos
ambi j ; minder he dat lfo 3 voor zowel pwm & filter vch wordt gebruikt

NEE, NEE.
Op mijn site staat alleen dat de Siel EX-80 makkelijk aan te sturen is met CC.
De DK700 is system exclusive ellende!
De Siel DK700 lijkt niet op een Polysix. Tenminste Siel klinkt toch anders dan Korg.

rene sind jij op afstand kan vertelen aan de rest hier dat ik rotzooi verkoop ...mn ax80
ik heb geen eens zijn de draad erby 5te zoeken ; ging over bitt...iig !
wil ik je niet meer serieus nemen ....slap gedrag!!
misschien benje best aardig ,... daar ligt mijn grens, mbt iemand proberen te bgrijpen!
asje wat zegt wat helemaal niet te onderbouwen valt ....ofwel ?

ik correct me zelft tenminste nog in deze draad

:z
tnxz ambi-j voor osc uitleg

:luv:

Ik begrijp er vaak niets van. Nu ook weer niet.

Origineel geplaatst door sander
NEE, NEE.
Op mijn site staat alleen dat de Siel EX-80 makkelijk aan te sturen is met CC.
De DK700 is system exclusive ellende!
De Siel DK700 lijkt niet op een Polysix. Tenminste Siel klinkt toch anders dan Korg.

wask al bang voor vanwege de vele functies diedit ding heeft
dat er sysex aan et pas komt
nooit geprobeert sander ?
een sysexje naar filter ofso te sturen ,..zou hem eg laten bloeien zegmaar
*D
sysex is lastig vindt elke functie heeft zn eiegn id string ...bens bezig geweest om microwave een lijst et maken watik wilde aansturen ...uitgesteld [ heb ik vaker last/gemak van :D ]

structuur ben ik wel mee eens met hex/hans/ambi-j enso dat is ongeveer t zelfde as polysix ...osc bepalen dan t verschil...in een cleane /open patch
zekers niet de g-chorussssjt [ruis]

= toch jammer dat je ...iets mist :D
https://www.synthforum.nl/forums/sh...1329&perpage=20&highlight=bitt99&pagenumber=3
gat inje MEMORY...*D refresher...
kijk deze dk700 heeft 4 nieuwe potmeters nodig dan durf ik wer te zeggen adt ie weer 20 jaar meekan alles is perfect aan t ding ...

jij had al weer in de mp advert gezien dat er iets mis meewas en onderhoud vergde ,..???ooooh?
ja er is idd zie ik nu een peukeplek op een key:Z ik rookniet en geloof dat senso keys heeft ,....zals checken ...
[=gewoon flauw lullen over iemand s synths ....]

Sorry hoor, maar dit gaat weer helemaal nergens over.
Waarom in plaats van dat oeverloos (en voor mij vaak onbegrijpelijk) gebabbel over wel dan niet SSM en CEM en waar het onder de motorkap op lijkt en vooral gekissebis over ondelangrijkheden uit het verleden in andere threads.... dan niet gewoon wat mp3'tjes posten!
Het is tenslotte een synthforum toch? Het gaat toch om de sound die eruit komt?

Ron, het is heus niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het zo jammer dat het iedere keer op hetzelfde uitloopt. Inmiddels ben ik bijna zover dat ik je threads ga overslaan, best jammer omdat je volgens mij echt een aardige gast en enthousiaste mede-synthliefhebber bent...

wat ik las op miks philco site ook in esq en ensoniq mirage
die ik ; schandalig eigenlijk ; byna nooit aan hebstaan :D

ik zal de siel opera ook effe opedraaien ,..[4 schroefies ...checken ] zijn alle myth,s weer de deur uit

HELEMAAL geen myth busters nodig :stupid *D

zoals beloofd ....de siel opera effe open geschroefd ,...[deze is nog stuk reageerdt nniet op t control board komt wel sound uit is back up hoopik!]
valt beetje tegen khad gehoopt dat hier iets andere chips in zouden zitten ,...
die iet meer kraken zeg maar = idem as de dk 600 / 700 dus
ook 2024 / 2044 / 2056 x6

lekker ...aleen dan met knoppen wel een hele andere print moet ik zeggen ...
=deze glimt helemaal :D hoop dat dat goed is

2 VOICE SIEL HAHA

Attachments

• s4020071.png
    s4020071.png
    673,4 KB · Bekeken: 93
GEPROBEERD CLOSUP

Attachments

• s4020072.png
    s4020072.png
    694,2 KB · Bekeken: 97
Waarom in plaats van dat oeverloos (en voor mij vaak onbegrijpelijk) gebabbel over wel dan niet SSM en CEM en waar het onder de motorkap op lijkt en vooral gekissebis over ondelangrijkheden uit het verleden in andere threads.... dan niet gewoon wat mp3'tjes posten!
Het is tenslotte een synthforum toch? Het gaat toch om de sound die eruit komt?

Ron, het is heus niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het zo jammer dat het iedere keer op hetzelfde uitloopt. Inmiddels ben ik bijna zover dat ik je threads ga overslaan, best jammer omdat je volgens mij echt een aardige gast en enthousiaste mede-synthliefhebber bent...

beste hans er zit niet eens momenteel een geluikaart in mn pc
geeft verder niet [enigsinds wel gelijk inversteer eens in een fatsoenlijke pc
kwil met deze draad gewoon aantonen dat bv de dk700600 en de siel opera ,...en waarschynlijk ook dus de kiwi
t zelfde zijn
er ging gaat en gerucht dat er vco,s in zitten ,..na dus door ambi j ontwricht

want ik kocht bv de siel opera blind & kapot op puur specs
[ vaker gedaan weinig misgegokt asje je research ...doet !]
en idd was ik in de veronderstelling [net asmn ax80 ] dat ik een mini/poormans...prophet te pakken had ! aldoende leert men :slotje:

ik vindt dit bv wel handig net as bv dat er by sommige ...twijfel bestaat over sh / juno 6 en meer rolands zijn ze t zelfde ofniet welke wel / niet
fyn toch datje zeker weet watje koopt

dk6/700 en opera 6 idem blijkbaar
aleen die osc weet ik niet ofdaar verschil ik ,..
peter poster heeft ter twee die beweerde geloofik dat er vco,s in zitten
ambi,s verhaal lijktme duidelijk ; een blok golf osc digital controlled en wave shaper erachter

ik dank u allen voor de getonde intresse
ben der zelf wel aardig uit nu
kheb heb twee xeen polyx met meer en eentje met knoppen de andere weer niet :D

[dus vinnie q moetyen we eff kijken hoe we /je je p6 verder wil ....alamaaaaaaaa]:walker: :walker: :walker: snel weer dicht die kappen en cable s erin!!
twas tenminste geen va/hard/soft/mac/pc bigmac/whopper dsicus
!:halleluja :slotje:

ik hoop dat de volgende die siel gaat zoeken wat aan deze info had - heeft
helaas op sandesr site na waster niet egt ...kwam er zelfs met de a-z niet uit

:okdan:

ONEE

vooral gekissebis over onbelangrijkheden uit het verleden in andere threads....
KOMTIE NOGMAALS LAATSTE KEER ; dit kan er raar uitzien omdat ik ? niet goed weet hoe te quoten!! duidelijk moet t zijn !!
snap nu pas watje zegt

R-ond, misschien handig dat je af en toe effe checkt wat je in je enthousiasme opkrabbelt,
want zo komen de praatjes in de wereld.

helemaal mee eens ik correct me zelf ast nog kan !!
maaaar; rene vindt dat dus ook !! hmhmhm,

René
citaat:

rene wilde ook zeggen dat zoo praatjes in de wereld komen ; en dat doet hij niet !!!
gekhe!!
dus je kan zo maar over iemand zn synth zeggen die te koop staat "dat t een gammel ding is "
kan dat hier ???
- iemand een vuile jas aan trekken kan dat ......zozozo
en dan zeur ik over zoiets; check die draad dan
vooral gekissebis over ondelangrijkheden uit het verleden in andere threads....
vindt t verre van netjes ,..je moet mono p. af entoe eens horen aster iets krom / scheef zit
ik ben eg geen zeiekrd ...maar lamaa.... [ sorry mp dat ik dit erby haal ]

ik zeg mn abbo op denkik ; op t houten zijkantjes bevrijdings front clubje vanje......
en ga weer kabouters hun vrijheid teruggeven ...heeftnog nuT...!!

check koptitel ,..dk6/700 inside ...t ging ook niet over over mij hiero en mn enthousiasme
tis fyn dat mensen meedenken en asker dus een fractie/ factor in ditgeval naast zit
elkaar netjes correcten - dan slaat de draad nog ergens op !
:slotje: van mij part
gaat veel fout laatste tyd hieropt forum ,...kijknaar die zwaaidraad/parkito
heeft dat zin !!
toitoi:halleluja zo editted doe ik niet gauw ...klaarmeeweer&bedank 4 aandacht!

Kan er iemand in normaal NL samenvatten wat onze R-ond nu eigenlijk heeft gezegd? Liefst in 3 zinnen. En ik weet dat die AX80 gammel is. Dus dat kan er uit.

Origineel geplaatst door René
Kan er iemand in normaal NL samenvatten wat onze R-ond nu eigenlijk heeft gezegd? Liefst in 3 zinnen. En ik weet dat die AX80 gammel is. Dus dat kan er uit.

kan iemand rene van t forum afflikkeren ... waarbazeer je je gedrag & uitspraken op ?
eg ...
of moet ikdaar zelf mod. voor worden ?
:( :stupid ik mag nietschelden ,...idd nog paar posts en mn draad ligt dicht!
thnx w8o) sneus!
:stupid

kan iemand rene van t forum afflikkeren ... waarbazeer je je gedrag & uitspraken op ?
eg ...
of moet ikdaar zelf mod. voor worden ?
:( :stupid ik mag nietschelden ,...idd nog paar posts en mn draad ligt dicht!
thnx w8o) sneus!
:stupid

zie je wel dat het duidelijk kan !

Vergelijkbare discussies

Back