Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Hanz
R-ond, misschien handig dat je af en toe effe checkt wat je in je enthousiasme opkrabbelt, want zo komen de praatjes in de wereld.
Origineel geplaatst door ambi-j
de osc. in deze siel zijn dco's: dit zijn blokgolfoscillators (timers) die vanuit de interne cpu geprogrameerd worden op hun frequentie. hierachter zit dan een waveshaper die de andere golfvormen maakt: de zaagtand in dit geval. deze waveshaper is nog wel discreet opgebouwd.
voordelen: stemstabiel: toonvast. nadelen klinkt dunner dan een echte vco.
in de polisix zitten echte vco's die ook nog eens discreet opgebouwd zijn en een sub osc hebben.(de p6 heeft er wel maar 1 per voice, de siel heeft er 2)
o. ja, voor de rest is hij zeer gelijkend qua signaalverwerking. o ja, de polisix heeft ook een uitgebreide chorus_sectie die de siel ook niet heeft. maar een chorus kan je ook extern plaatsen. die heb je niet echt nodig.

Origineel geplaatst door René
Dat zou ik ook willen zeggen.

Mag ik raden? HEX heeft 'm ook gehad en ...... alweer een kutsynth! Wat een pech. Ik ben overigens weer blij met m'n derde PolySix!Origineel geplaatst door HEXAGON
Ah! dus je hebt een polysix zonder knoppen,een polysix met knoppen is al erg genoeg !![]()
Kijk, goeie info.![]()
De VCO's van een Polysix zijn dan wel weer griezelig stabiel. Alleen bij het opstarten hoor je ze even 'opkomen' qua tuning. Idd, met subosc en chorus unit erbij klinkt het allemaal lekker.
Maar het grootste voordeel t.o.v. de Siel vind ik toch wel de knoppen. Zo'n kale interface doet het voor mij echt niet...![]()
Origineel geplaatst door R-ond
nu staan siel [volgens sanders site] bekend omt makkelijke programmeren mbt cc en een xternal cc boxje eraan
ik heb hier nog een regelwerk liggen
moet zegen ben geen ster in sysex...das aan een "vriend "van me uitbesteed,...
ask er dus een paar knoppen op kan laten aan sturen ben ik best tevereden
jongens hij koste dus ook een fractie van een polysix heeft midi 3 lfos
ambi j ; minder he dat lfo 3 voor zowel pwm & filter vch wordt gebruikt
rene sind jij op afstand kan vertelen aan de rest hier dat ik rotzooi verkoop ...mn ax80
ik heb geen eens zijn de draad erby 5te zoeken ; ging over bitt...iig !
wil ik je niet meer serieus nemen ....slap gedrag!!
misschien benje best aardig ,... daar ligt mijn grens, mbt iemand proberen te bgrijpen!
asje wat zegt wat helemaal niet te onderbouwen valt ....ofwel ?
ik correct me zelft tenminste nog in deze draad
![]()
tnxz ambi-j voor osc uitleg
![]()
Origineel geplaatst door sander
NEE, NEE.
Op mijn site staat alleen dat de Siel EX-80 makkelijk aan te sturen is met CC.
De DK700 is system exclusive ellende!
De Siel DK700 lijkt niet op een Polysix. Tenminste Siel klinkt toch anders dan Korg.
]https://www.synthforum.nl/forums/sh...1329&perpage=20&highlight=bitt99&pagenumber=3Origineel geplaatst door R-ond
= toch jammer dat je ...iets mist![]()
refresher...
ik rookniet en geloof dat senso keys heeft ,....zals checken ...Origineel geplaatst door R-ond
wat ik las op miks philco site ook in esq en ensoniq mirage
die ik ; schandalig eigenlijk ; byna nooit aan hebstaan![]()
ik zal de siel opera ook effe opedraaien ,..[4 schroefies ...checken ] zijn alle myth,s weer de deur uit
HELEMAAL geen myth busters nodig![]()
![]()
hoop dat dat goed isOrigineel geplaatst door Hanz
Sorry hoor, maar dit gaat weer helemaal nergens over.
Waarom in plaats van dat oeverloos (en voor mij vaak onbegrijpelijk) gebabbel over wel dan niet SSM en CEM en waar het onder de motorkap op lijkt en vooral gekissebis over ondelangrijkheden uit het verleden in andere threads.... dan niet gewoon wat mp3'tjes posten!
Het is tenslotte een synthforum toch? Het gaat toch om de sound die eruit komt?
Ron, het is heus niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het zo jammer dat het iedere keer op hetzelfde uitloopt. Inmiddels ben ik bijna zover dat ik je threads ga overslaan, best jammer omdat je volgens mij echt een aardige gast en enthousiaste mede-synthliefhebber bent...
snel weer dicht die kappen en cable s erin!!
Sorry hoor, maar dit gaat weer helemaal nergens over.
ONEE
vooral gekissebis over onbelangrijkheden uit het verleden in andere threads....
KOMTIE NOGMAALS LAATSTE KEER ; dit kan er raar uitzien omdat ik ? niet goed weet hoe te quoten!! duidelijk moet t zijn !!
snap nu pas watje zegt
R-ond, misschien handig dat je af en toe effe checkt wat je in je enthousiasme opkrabbelt,
want zo komen de praatjes in de wereld.
helemaal mee eens ik correct me zelf ast nog kan !!
maaaar; rene vindt dat dus ook !! hmhmhm,
René
citaat:
Dat zou ik ook willen zeggen.
rene wilde ook zeggen dat zoo praatjes in de wereld komen ; en dat doet hij niet !!!
gekhe!!
dus je kan zo maar over iemand zn synth zeggen die te koop staat "dat t een gammel ding is "
kan dat hier ???
- iemand een vuile jas aan trekken kan dat ......zozozo
en dan zeur ik over zoiets; check die draad dan
vooral gekissebis over ondelangrijkheden uit het verleden in andere threads....
vindt t verre van netjes ,..je moet mono p. af entoe eens horen aster iets krom / scheef zit
ik ben eg geen zeiekrd ...maar lamaa.... [ sorry mp dat ik dit erby haal ]
ik zeg mn abbo op denkik ; op t houten zijkantjes bevrijdings front clubje vanje......
en ga weer kabouters hun vrijheid teruggeven ...heeftnog nuT...!!
check koptitel ,..dk6/700 inside ...t ging ook niet over over mij hiero en mn enthousiasme
tis fyn dat mensen meedenken en asker dus een fractie/ factor in ditgeval naast zit
elkaar netjes correcten - dan slaat de draad nog ergens op !
van mij part
gaat veel fout laatste tyd hieropt forum ,...kijknaar die zwaaidraad/parkito
heeft dat zin !!
toitoizo editted doe ik niet gauw ...klaarmeeweer&bedank 4 aandacht!
Origineel geplaatst door René
Kan er iemand in normaal NL samenvatten wat onze R-ond nu eigenlijk heeft gezegd? Liefst in 3 zinnen. En ik weet dat die AX80 gammel is. Dus dat kan er uit.
ik mag nietschelden ,...idd nog paar posts en mn draad ligt dicht!
sneus!
kan iemand rene van t forum afflikkeren ... waarbazeer je je gedrag & uitspraken op ?
eg ...
of moet ikdaar zelf mod. voor worden ?
![]()
ik mag nietschelden ,...idd nog paar posts en mn draad ligt dicht!
thnx wsneus!
![]()