Portamento Roland A37

Candyman

Ingeburgerd
Aloha,

Ik gebruik een Roland A37 masterkeyboard om een Roland Fantom XR module mee aan te sturen. Ik heb echter een probleempje met de portamento parameter in de A37. Wanneer deze op “OFF” staat, wordt er een midi boodschap naar de module gestuurd en de portamento parameter in de module voor de betreffende parts uitgezet. Dit is natuurlijk niet wenselijk, vanuit de A37 wil ik geen portamento instellingen naar de module verzenden. Je kunt de portamento parameter in de A37 niet slechts op “ON” zetten, je moet een waarde van 1-127 geven (waarmee de boodschap “On” automatisch wordt geactiveerd, combi van 2 midi commando's) Dit houdt in dat het niet mogelijk is om de portamento instellingen van de diverse part in een performance in de Fantom XR onveranderd te laten (“PAT”). Weet iemand hier een oplossing voor?

grtz!

Origineel geplaatst door Candyman
Je kunt de portamento parameter in de A37 niet slechts op “ON” zetten, je moet een waarde van 1-127 geven (waarmee de boodschap “On” automatisch wordt geactiveerd
dat is raar... zou dus betekenen dat als er een portamento time word gegeven (dus waarde 1-127) de portamento automatisch aan gaat?! normaal gesproken zijn Portamento on/off en Portamento-time seperaat nl...
dive into your manual again I would say...

Origineel geplaatst door 6 trak
dat is raar... zou dus betekenen dat als er een portamento time word gegeven (dus waarde 1-127) de portamento automatisch aan gaat?! normaal gesproken zijn Portamento on/off en Portamento-time seperaat nl...
dive into your manual again I would say...

Dit wordt ook vermeld in de manual, de portamento parameter is een gecombineerde midi functie. Ik wil graag zien dat de portamento functie op de A37 wordt uitgeschakeld en geen midi commando's verstuurd...

Laatst gewijzigd:
Back