probleem met creamware pulsar2

vipal

Ouwe rot
hallo,

vraag voor cream,ware deskundigen.

ik heb:

pulsar2 6 dsp, asus P5VD2 P4 3 GHz.

als ik de pulsarkaart erin stop geeft mn windos xp sp2 netjes aan dat er nieuwe hardware is. via wizard installeer ik de scopedriver. in apparaatbeheer is te zien onder audio en videocontrollers dat de driver geinstalleerd is. en bij properties is te zien dat ie is geinstalleerd en goed werkt.

als nadat ik scope heb geopend en de routing heb gedaan Cubas SX3 open dan is onder device setup geen scope asiodriver te zien. oftewel hij loopt niet.

please help!

wat kan ik hieraan doen?

wat moet je nog meer weten om te helpen?

Vaag! Heb je al geprobeerd de software (welke versie trouwens?) te de-installeren en opnieuw te installeren?

bedankt voor jullie reakties

software scope4.5 , 5 x geinstalleerd en bij iedere keer dat t niet werkte weer helemaal opnieuw vanaf 0 windows xp geinstalleerd.

paar keer SX3 voorafgaand aan scope installatie erop gezet, paar keer erna.

scope software loopt prima, installatie met keyfile geeft geen enkel probleem.

asio2 24 bit source als input op de mixer. output: asio2 dest.

ten einde raad de kaart op het 2e pci slot gezet.

netjes scope Win2K driver geinstalleerd. ook te zien in apparaatbeheer, alles zoals beschreven in vorige post.

nu krijg ik te zien:

cannot start scope platform; could not gain acces to creamware hardware. en timeout waiting for acknowledge from dsp0

raar is wel dat onder apparaatbeheer de kaart op locatie PCI-sleuf 11 PCI-bus 4 apparaat4, functie0 staat.

ik zou verwachten PCI-bus 2.

maar goed op 2e PCI-slot krijg ik dus een geheel andere melding dan op derde slot, kaart lijkt dan dood te zijn. ik neem maar even aan dat PCI-slot 2 dus zowieso geen goed idee is. dat was geloof ik al een algemene tip bij scope.

op planetz heb ik al eens gezien dat acpi het beste kan worden uitgeschakeld in de bios maar met dit moederbord is het een vaste instelling in de bios dus daar kan ik niks aan veranderen.

mn 4e PCI-bus kan ik niet gebruiken omdat dan de pulsarkaart tegen allerlei elekronika aanduwt en er niet helemaal in kan.

zou het nog zin hebben om hyperthreading uit te zetten in de bios?

zijn er soms andere hardware settings waar ik iets mee moet?

weet iemand trouwens hoe je er achter komt dat een moederbord kapot is. de laatste keer dat ik bezig was om mn scopekaart te installeren bleek bij mijn computerleverancier dat t moederbord kaduuk was (ik had m gebracht om even een hd erbij te zetten). bij het werken met de computer was me niks opgevallen (of het bord moet tijdens transpoprt naar de winkel geknapt zijn maar dat lijkt me sterk).

ok, ik hoop dat iemand van de creamware deskundigen hier nog eens reageert en met de gouden tip komt.

alvast bedankt.

Hoi , deze foutmelding komt mij wel bekend voor ; enige jaren geleden ook gehad ...
Toen bleek mijn kaart een beetje scheef in de computer te zitten waardoor niet alle aansluitingen
in de pci-sleuf meer uitkwamen t.o.v de kaart.

Alles wijst ieder geval naar een hardware probleem en zou ik het niet in de software zoeken.
(toen kon ik in de software ook niks vinden )

Re: probleem met creamware pulsar2

Origineel geplaatst door vipal
hallo,

vraag voor cream,ware deskundigen.

ik heb:

pulsar2 6 dsp, asus P5VD2 P4 3 GHz.

als ik de pulsarkaart erin stop geeft mn windos xp sp2 netjes aan dat er nieuwe hardware is. via wizard installeer ik de scopedriver. in apparaatbeheer is te zien onder audio en videocontrollers dat de driver geinstalleerd is. en bij properties is te zien dat ie is geinstalleerd en goed werkt.

als nadat ik scope heb geopend en de routing heb gedaan Cubas SX3 open dan is onder device setup geen scope asiodriver te zien. oftewel hij loopt niet.

please help!

wat kan ik hieraan doen?

wat moet je nog meer weten om te helpen?

volgens mij is het de bedoeling dat je de scope drivers altijd installeert via de scope setup zelf en niet via de windows wizard. Dus ik zou alles even uninstallen, dan kaart erin, windows wizard gewoon negeren/annuleren en de scope setup starten. Dan krijg je op een gegeven moment vanzelf "install driver" te zien. (als je meerdere kaarten hebt moet je voor elke kaart de driver installeren dus het kan zijn dat je meerdere keren "install driver" te zien krijgt).
w.b. ACPI, het wordt in de manual idd afgeraden maar voor zover ik weet is dit tegenwoordig niet meer echt van toepassing en kun je met een modern moederbord gewoon ACPI draaien.
Je zou nog even op planetZ op ACPI kunnen zoeken en kijken wat je tegenkomt. Zelfde w.b. Hyperthreading, ik heb idd gehoord dat dit problemen kan geven maar weet niet of dit nog relevant is tegenwoordig.

ok king of snake,

bedankt.

ik ga dat maar eens proberen. nog niet aan gedacht om de driver installatie via windows te negeren en het alleen via de scope install te laten verlopen. in de manual van scope staat overigens wel aangegeven dat de installatie van de drivers via windows moet verlopen. en ik denk me te herinneren dat als de driver installatie via de scope-software installatie gaat er een soort van wordpad documentje komt waarin dan weer naar windows wordt verwezen. maar dit ga ik nu dus uitzoeken.

hyperthreading kan nog steeds beter afgezet worden zo is het advies vanuit creamware maar voor mijn huidige probleem is dit niet zo relevant.

ik denk ook dat je het niet in je software moet zoeken, drivers installeren via windows of scope heeft bij mij iig nog nooit iets uitgemaakt.
Ik zou die kaart gewoon eens bij iemand anders in zijn/haar pc gooien, om te checken of je dan tegen hetzelfde probleem aanloopt.

succes.

eindelijk dat kreng aan de praat gekregen.

wat bleek, na wat zoeken op planetz zag ik bij toeval een nieuwe driver 3.1b

http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?t=19769

deze werkt gewoon op mn setup er was dus niks mis met de hardware.

dus voor een ieder die een scope kaart op een nieuwe pc zet, deze driver doet het (in ieder geval in mijn setting)

nog nog dat typische scope gezeik van: 'dsp-file .... is missing' etcetera oplossen maar das geen groot probleem.

bedankt voor jullie reakties!

Vreemd dat een oude driver (SFP 3.1 :confused: ) wel werkt, maar je kunt nu iig ermee aan de slag. :)

Back