SE-1X probleem

The Unholy

Hard lid
Ik heb onlangs een 2e hands Studio Electronics SE-1X gekocht. Erg fijn apparaat, hij werkt en klinkt perfect, op een heel irritant minpuntje na:

Als ik envelope 3 of 4 aan de frequentie van osc 2 of 3 koppel, dan werken deze envelopes niet zoals een envelope hoort te werken, ik kan niet precies beschrijven wat er gebeurd, want er is niet echt een touw aan vast te knopen. Het komt erop neer dat de envelopes zich meer als lfo's gedragen dan als envelopes. Als ik envelope 3 invert om bv een bassdrum te maken, dan raakt ie helemaal van slag. De instellingen van de envelopes worden ook niet opgeslagen als ik de patch save.

Mijn SE-1X is door de vorige eigenaar wel voorzien van de snap-mod voor snellere envelopes, maar ik denk niet dat het daaraan ligt. Het lijkt me meer een software probleem. Ik heb geprobeerd de laatste OS nogmaals in te laden, door de midi-files van de site op verschillende(erg lage) tempo's in de SE-1X te laden, met als resultaat dat zowel mijn Steinberg Midex 8 midi-interface als de SE-1X zelf vastlopen.

Is er iemand die het envelope probleem ook gehad heeft of iemand die me kan vertellen hoe je die OS update doet, want daar doen ze op die site maar vaag over?

Ik heb Studio Electronics al 2 keer gemaild, maar hun behulpzaamheid is 0,0 oftewel geen reactie terug gehad.

Ik krijg bij studio electronics altijd heel snel reactie (nooit probleem gehad met mn SE's)
Heb je gisteren en vandaag gemailed? dan is het logisch dat je niks terug krijgt
ik zal kijken of ik kan achterhalen wat je bedoelt met die envelopes

Als ik het goed begrijp (kan er naast zitten,zwaar weekend) is dat geen probleem maar gewoon zoals het hoort...het zijn analoge envelopes in een analoge synth namelijk;)...je kunt het wel beinvloeden door de adsr van die envelopes te veranderen...volgens mij staat er ook in de handleiding iets over geschreven,heb dat ooit eens ergens gelezen toen ik dat ook voor het eerst ondervond...ondertussen al veelvuldig gebruikt om gefreakte geluidjes te bouwen..

Origineel geplaatst door Grouphome
Ik krijg bij studio electronics altijd heel snel reactie (nooit probleem gehad met mn SE's)
Heb je gisteren en vandaag gemailed? dan is het logisch dat je niks terug krijgt
ik zal kijken of ik kan achterhalen wat je bedoelt met die envelopes

Nee, meer vorige week en de week daarvoor...

Origineel geplaatst door Dione
Als ik het goed begrijp (kan er naast zitten,zwaar weekend) is dat geen probleem maar gewoon zoals het hoort...het zijn analoge envelopes in een analoge synth namelijk...je kunt het wel beinvloeden door de adsr van die envelopes te veranderen...volgens mij staat er ook in de handleiding iets over geschreven,heb dat ooit eens ergens gelezen toen ik dat ook voor het eerst ondervond...ondertussen al veelvuldig gebruikt om gefreakte geluidjes te bouwen..

Ik zat ook te twijffelen of het idd misschien niet zo hoort, dit is namelijk mijn eerste analoge synth. Maar een ander forumlid zegt hier geen last van te hebben. En de andere envelopes werken gewoon zoals een envelope naar mij idee hoort te werken. Het feit dat de instellingen van de pitch envelopes niet kunnen worden gesaved lijkt me ook niet helemaal oke...

Doe es een geluidsfragmentje ?

Origineel geplaatst door dione
Doe es een geluidsfragmentje ?

Ik heb een voorbeeldje gemaakt van een kick, door env. 3 aan de frequentie van osc 2 te koppelen en de envelope om te draaien door invert te gebruiken(het gebeurd ook zonder dat ik invert gebruik btw). Elke keer dat ik de toets aansla, begint de envelope op een ander punt, in plaats van aan het begin dan de envelope.

Ik kon deze wel saven, wat meestal niet lukt... :confused:

Attachments

• se-1x.mp3
    208,9 KB · Bekeken: 136
Dat hoort gewoon zo hoor...het ligt aan de standen van je adsr van env 3 of 4 in verhouding tot de standen van env 2...bij de juiste standen pakt ie 'm wel gewoon bij elke aanslag...envelope 3 of 4 loopt gewoon door,maar env 2 begint steeds overnieuw...pure analoge synthese...

Origineel geplaatst door dione
Dat hoort gewoon zo hoor...het ligt aan de standen van je adsr van env 3 of 4 in verhouding tot de standen van env 2...bij de juiste standen pakt ie 'm wel gewoon bij elke aanslag...envelope 3 of 4 loopt gewoon door,maar env 2 begint steeds overnieuw...pure analoge synthese...

Mmmm... Als ik de andere envelopes anders instel veranderd er niets aan eerlijkgezegt. Het zou wel zo kunnen zijn, maar dat verklaart nog niet echt waarom ik de instellingen de ene keer wel kan saven en de andere keer niet, is dat ook normaal dan? Ik zou wel blij zijn als het in ieder geval niet aan die van mij ligt...

Ik zal eens zoeken naar sites met uitleg over analoge synthese, of misschien weet jij een goede site?

In ieder geval bedankt!

Back