Analoge effecten processor

verengalm en aluminiumfolie distortion..

echoputten zijn ook analoog

Bandecho, verengalm, plaatgalm, buizenoverdrive... Het zijn allemaal dingen die nogal wat meer ruimte innemen dan een DSP chip en ik denk dus niet dat zoiets er in effectprocessor vorm is.

Origineel geplaatst door bikkel
Die zijn helemaal digitaal allemaal.

Ik heb in een review gelezen dat de ensoniq dp uit twee moederborden bestaat. Eentje met analoge circuits en eentje met processoren. De analoge dingen werden volgens mij alleen voor delay en chorus en ik dacht de distortion gebruikt. Ben jammer genoeg de link kwijt. Mischien dat een eigenaar eens fotos van de binnenkant kan plaatsen?

Nee hoor, ik heb een analoge flanger bak uit de jaren 60 en die is toch echt helemaal stront analoog :halleluja

Ik zal er is een foto van maken een keer, is wel een leuk ding

maar hoogstwaarschijnlijk is er voor een flanger effect geen processor-achtig ding nodig ofzo

Origineel geplaatst door locomilo
Ik heb in een review gelezen dat de ensoniq dp uit twee moederborden bestaat. Eentje met analoge circuits en eentje met processoren. De analoge dingen werden volgens mij alleen voor delay en chorus en ik dacht de distortion gebruikt. Ben jammer genoeg de link kwijt. Mischien dat een eigenaar eens fotos van de binnenkant kan plaatsen?

analoge gedeelte is volgens mij gewoon de a/d en d/a gedeelte ..

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Bandecho, verengalm, plaatgalm, buizenoverdrive... Het zijn allemaal dingen die nogal wat meer ruimte innemen dan een DSP chip en ik denk dus niet dat zoiets er in effectprocessor vorm is.
dynacord heeft één en ander in rack formaat gemaakt. heb hier n UE400 hangen met compressor, phaser, distortion en chorus/flanger. allemaal analoog, uiteraard. die bakken zijn doorgaans wel voor gitaar bedoeld.

En wat dacht je van alle moogerfoogers van Moog? Ook analoog. En mijn Solina Ensemble, door medeforumlid Saint Eric gesloopt uit een Solina String-Ensemble en verhuisd naar een 19 inch rek is ook analoog.
Digitale effecten kunnen naast de converters wel analoge circuits hebben. Ik weet het niet van de DP. maar de SE serie van Boss heeft analoge distortion. Althans, dat staat in de handleiding en de marketingpraatjes. Ik ben geen electronicus, dus heb het niet kunnen controleren.

Back