M-Audio Quatro

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Ook een goedemorgen,

NOu ik heb mijn geluidskaart besteld. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik het op een gegeven moment gewoon niet meer wist en deze kaart/box leek mij toch als beste uit te komen voor wat IK wil doen met muziek maken en in verhouding met de prijs..

De M-Audio Quatro

quat800.jpg

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik zou als ik mijn notebook had (die heb ik overigens al binnen) en mijn geluidskaart, een review hier plaatsen wat mijn ervaringen zijn met de prestaties van dit alles. Ik zal dat dan ook doen zodra mijn kaart binnen is!

Verder hoor ik graag van mensen die deze box gebruiken en waarvoor, hoe en wat hun mening hierover is.

Groeten
Jaimie

Ik heb deze 3 dagen in huis gehad en heel snel weer ingeruild voor een Rme Hammerfall .
Als ik jou was zou ik geen usb kaart nemen maar voor pcmcia of firewire gaan .

waarom zou ik geen usb kaart moeten nemen? ik hoor niets anders dan goede verhalen over USB kaarten en al zeker als je een usb2.0 hebt.. pcmcia en firewire zijn gelijk 2 x zo duur.. en ik weet niet of die investering voor mij nu wel waard is.. ik maakte muziek op een Audiotrak Maya44.. die was ook maar 150 eurootjes.. deed het voor mij perfect..

WAAROM heb je hem gleijk terug gebracht en 500 euro bijgelegd dan?

Geluids kwaliteit viel me zwaar tegen .
Waar hoor jij alleen maar goeie verhalen over USB ?
Het lijkt mij toch algemeen bekend dat Firewire en Pcmcia toch beter geschikt zijn voor audio .
Ik dacht ook het zal wel meevallen met dat USB . Nou mooi niet dus.
Maar je kan die interface toch gewoon een aantal dagen proberen . Als het een beetje relaxte shop is waar je hem vandaan hebt mag je hem heus wel ruilen als hij je niet bevalt .

Origineel geplaatst door djsirjamez
waarom zou ik geen usb kaart moeten nemen? ik hoor niets anders dan goede verhalen over USB kaarten en al zeker als je een usb2.0 hebt.. pcmcia en firewire zijn gelijk 2 x zo duur.. en ik weet niet of die investering voor mij nu wel waard is..

Het voordeel van USB 2.0 (aanzienlijk grotere data transfer dan USB 1.0 en vergelijkbaar met FireWire) gaat alleen op als zowel de poort op je computer als het USB apparaat dit protocol aanhangen. Is één van deze slechts 1.0 compatible, dan werkt het geheel volgens het 1.0 protocol. :geslaagd:

Maar inderdaad, de eerste dagen dat je 'em hebt even die Quattro uitvoerig testen om te kijken of hij aan je wensen voldoet.

ok, ik krijg hem vandaag of morgen binnen en dan zal ik hem eens uitvoerig testen, ik zal dan ook de test resultaten hier bekend maken.. en mocht ik hem inruilen dan ook aan geven waarvoor..

ik heb hem gehaald bij Peter Verspuy in Rotterdam en naar mijn ervaring is dit een hele toffe toko waar je zeker dingen in kunt ruilen..

Origineel geplaatst door chuck
Geluids kwaliteit viel me zwaar tegen .
Waar hoor jij alleen maar goeie verhalen over USB ?
Het lijkt mij toch algemeen bekend dat Firewire en Pcmcia toch beter geschikt zijn voor audio .
Ik dacht ook het zal wel meevallen met dat USB . Nou mooi niet dus.
Maar je kan die interface toch gewoon een aantal dagen proberen . Als het een beetje relaxte shop is waar je hem vandaan hebt mag je hem heus wel ruilen als hij je niet bevalt .

M-Audio maakt prima USB midi controllers en waarom zou die Quattro dan minder zijn.
En USB is niet bedoeld voor grote aantallen audiokanalen maar een stereo moet er toch wel uit te halen zijn, er is immers ook een Adat USB geluidskaart.
Of zijn de AD/DA converters niet zo goed?
En ik kan heel goed begrijpen waarom je voor een USB geluidskaart zou willen gaan voor een laptop. Want je hebt niet altijd zin om de hoofdprijs te betalen voor iets wat je niet zo uitvoerig zou gebruiken. (toch?)

fuse snapt me..!

wat moet ik nou met 200 ins en outs die ik niet gebruik?!
ik heb gewoon een kaart nodig waar 1 mic en 1 line in kan, waar een stereo uit kan..
en die gewoon goed geluid geeft..

ik wil wel mijn processor en memory van mijn notebook zo veel mogelijk ontlasten

heb net zelf ook een m-audio quatro besteld. ik ben errug benieuwd naar jou mening erover want ik twijfel of ik niet beter de m-audio delta 44 moet nemen. iemand op de hoogte van verschillen in geluidskwaliteit tussen beiden ? ik heb die quatro bij music house vandaan en daar zeiden ze dat usb geen problemen moet geven. volgens hen is het voordeel dat je geen last hebt van stralingen die een normale pci-kaart in een pc heeft. wat is jullie mening hierover ?

Origineel geplaatst door olaf
heb net zelf ook een m-audio quatro besteld. ik ben errug benieuwd naar jou mening erover want ik twijfel of ik niet beter de m-audio delta 44 moet nemen. iemand op de hoogte van verschillen in geluidskwaliteit tussen beiden ? ik heb die quatro bij music house vandaan en daar zeiden ze dat usb geen problemen moet geven. volgens hen is het voordeel dat je geen last hebt van stralingen die een normale pci-kaart in een pc heeft. wat is jullie mening hierover ?

hahahaha straling !! :confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door glennplumber
hahahaha straling !! :confused: :confused: :confused:

Elektro magnetische straling ja. Dat krijg je als bijverschijnsel als je stroom door een draadje heen trekt.
En heel veel daarvan als je een atoombom tot ontploffing brengt. Maar dan heb je van andere dingen last.
(hittegolf van zo'n pakweg 10.000 graden)

OK, ik dwaal af.

Maar laat maar weten hoe die quattro's bevallen. :)

die Quatro doet het goed hoor!

Naar mijn mening een super sound, lekker helder en een groot bereik met bass; zonder dat ie gaat distorten.

de drivers zijn alleen wat lastig, de bijgeleverde gaan niet werken hoor op je xp systeem!!!! download de laatste en dan kan het wel lukken. Je moet wel elke keer middels een icoontje op je taakbalk tussen Asio en MME switchen als je muziek luistert of produceert (daar gebruik je dan je asio drivers voor).

Verder heb ik hem nog niet lang genoeg gebruikt om hem echt te kunnen oordelen op stabiliteit, maar daarover later meer..

heb jij hem al olaf?

quattro is binnen

quattro is binnen

de drivers zijn alleen wat lastig, de bijgeleverde gaan niet werken hoor op je xp systeem!!!! download de laatste en dan kan het wel lukken. Je moet wel elke keer middels een icoontje op je taakbalk tussen Asio en MME switchen als je muziek luistert of produceert (daar gebruik je dan je asio drivers voor).

heb jij hem al olaf?

ja, ik heb hem net een dagje geinstalleerd. het loopt allemaal vrij soepel. ik draai windows 2000 en heb niet die problemen met die drivers die jij beschrijft (luisteren en produceren kan allebei met asio). het enige was dat ik die gedownloade drivers wel vier keer moest installeren voordat alles soepel liep. enige is dat ik nog geen geluid uit of in wavelab kan krijgen. wavelab geeft aan dat of de geluidskaart niet quat bits en samplingrate overeenkomt met wavelab (is nie zo) of dat de inputs van de geluidskaart al bezet zijn. gebruik jij wavelab toevallig ook en weet je hoe ik dit kan oplossen ? qua geluidskwaliteit zijn mijn eerste indrukken dat ie errug goed klinkt maar dat moet ik nog even verder beluisteren.

ben benieuwd of jij nog verdere ervaringen hebt !

nou ik had ook problemen met wavelab en wel 2

1) als ik wavelab de asio drivers wilde selecteren nou dan kreeg ik een dik blauw scherm van windows!! en ging mijn notebook uit!

2) als ik fruity heb gebruikt dan zit ik nog in de Asio drivers, met behulp van het tray bar icoontje moet ik dan van Asio naar MME wil ik van Wavelab gebruik kunnen maken.

dat zou het kunnen zijn.

verder heb ik problemen met Fruity, als ik Fruity open heb staan en ik open dan Wavelab dan moet ik Fruity eerst weer afsluiten.. :-( anders werkt fruity niet..

misschien wavelab opnieuw installeren of anders configureren?

2) als ik fruity heb gebruikt dan zit ik nog in de Asio drivers, met behulp van het tray bar icoontje moet ik dan van Asio naar MME wil ik van Wavelab gebruik kunnen maken.

zit er geen release asio drivers on exit ofzo in fruitige? anders in de instellingen van de kaart?

Back