rollende sounds voor breaks/opbouw maken

DJ_IVI-R

Ingeburgerd
Beste forummers,

ik ben nogal nieuw in heel het producing gedoe..

nu heb ik bepaalde sounds die ik probeer te bereiken, maar waar ik niet geraak..

ik werk met cubase sx3 en fxpansion guru voor de drums.. genre is house/groove/minimal

Ik ben op zoek naar het maken van die rollende sounds/beats dus altijd maar korter zodat het op den duur verkapt/rollend is naar een climax..

ook andersom van kort naar lang zou ik willen bereiken.. Hoe doen jullie dit, en eventueel met welke effect plugins..?

Heb al wat getest door met bv de delay time en feedback te spelen, maar het is toch niet echt wat ik zoek..

alvast bedankt!

hey ivi-r,

toch maar even overgestapt van djresource naar synthforum :D
als je naar een climax toe werkt laat ik die drums & hi-hats gewoon steeds sneller na elkaar lopen met wat echo en wat reverb erover.....

tsja ben echt naar zo'n rollend effect op zoek.. zo een "aankomende sound" enzovoort

wordt ook regelmatig gebruikt in minimal tracks.. is zoals retrigger in glitch.. enkel kan ik in glitch helaas niet langzaam dat opbouwen..

en ja idd qua producing is dit wel meer de place to be dan djresource.. djresource is the home of dj's :d

een sample pakken
deze in 2e knippen
dat weer in 2e knippen
dat weer in 2e knippen
en ga zo maar door tot je een zoem of buzzzzzzzzzzzzz hebt endoor middel van hoe snel je stukken achter mekaar laat komen kun je zelf weten hoe vlug of traag je opbouw gaat

Je kan ook reversed delay en reverb er op los laten.

Resample het stukje achterstevoren met een reverb en/of delay met een lange "tail" of uitloop.
reverse dit weer en je hebt zo'n prodigy achtige reversed echo je kan er natuurlijk nog tal van andere effecten op los laten.

Het ligt er ook maar net aan of je het in 't tempo/maat wil houden of niet.
De tip van Rasz is inderdaad zo simpel en effectief als 't maar kan, en blijft in de maat. (van kwarten, naar 8-en, 16-en, 32-en enz enz)

Het ligt ook aan het geluid wat je wilt bewerken, de complete beat/geluiden of alleen een stemmetje of synth lijntje.
Anders gezegd, heb je een sample, of werk je met een synth.

Als je bijv. met een (soft) synth een geluid hebt gemaakt waar je dit trucje mee wil uithalen, dan volstaan de opties van die synth zelf al (LFO).

Als je een sample hebt, dan werken de genoemde dingen hier wel.

kun je misschien een voorbeeldje posten van wat je bedoelt, want eerlijk gezegd snap ik er geen hout van :D bedoel je zoiets als in rockefeller skank van fatboy slim of iets compleet anders? laat 't ff horen please :)

Back