condesator microfoons

Gitaarwerk

Stamgast
Hoi, er zijn al redelijk wat topics geopent over mic's maar er zijn ondertussen wat nieuwe uit met dezelfde prijsklasse..
daarom wil ik even wat weten

ik heb totaal tegen een euro of 325 en als max 350 te besten voor een mic

ik heb er een aantal op et oog, maar ik heb met deze alleen geen ervaring.

Wat ik voor mic wil is een die weinig kleurt, helder en gedetailleerd is, maar een goede warme klank heeft.. hij mag best een beetje voller klinken.

rode NT-1
rode NT-1000 (kan ik hier niets over terug vinden)
Audio technika at3035
akg c2000B
akg c3000B
Fame SKE B 003
Fame SKE B 004
Superlux - CM-H8C
Behringer B2 (al heb ik hier niet veel vertrouwen in..)

Fame ken ik niet erg.. maar is leuk geprijst.. misschien een beetje als de behringer?

welke mic zal het beste bij mijn willen zijn? :confused:

alvast bedankt :okdan:

Neumann KM 84 of KM 86...
AKG C28..heel mooi voor gitaar!!

Dit zijn al wat oudere types dus misschien goedkoop te krijgen...

neumann durf ik wel aan.. maar de meeste liggen buiten budget. .audiotechnika ken ik alleen de dure versie(s) van..

verder ga ik niet met de mic gitaren opnemen.. (wat veel mensen toch vaak aanhalen doro mijn naam :P )
tis voornamelijk voor vocals..
ik ga eens kijken naar deze types :) iig bedank :)

ebay heeft er een voor 23 euro..
ik kijken
:
12 DL MESSENBLOK - NEUMANN
neumann_2.jpg

vlijmscherp hoog ;)

AKG c1000's doen het ook ni slecht..
...deze hebben ook als voordeel dat ze ingebouwde voeding hebben...
leuk voor op locatie

ze staan dan ook bekend als "het zwitserse zakmes" onder de mics

gr.

Red 5audio, de nieuwe geheime tip uit Europa.
Goede SOS magazine recensie. Sommige Behringers kunnen er ook wat van, vergeet de Oktavia's uit
good old Rusland niet, de nieuwe B serie van Studio Projects is ook veelbelovend (met de C serie voor de
Alfred E. Neuman(n) freaks onder jullie). Zelf zweer ik bij Earthworks & Radio Shack PZM's (gemodifieerd),