condesator microfoons

Gitaarwerk

Stamgast
Hoi, er zijn al redelijk wat topics geopent over mic's maar er zijn ondertussen wat nieuwe uit met dezelfde prijsklasse..
daarom wil ik even wat weten

ik heb totaal tegen een euro of 325 en als max 350 te besten voor een mic

ik heb er een aantal op et oog, maar ik heb met deze alleen geen ervaring.

Wat ik voor mic wil is een die weinig kleurt, helder en gedetailleerd is, maar een goede warme klank heeft.. hij mag best een beetje voller klinken.

rode NT-1
rode NT-1000 (kan ik hier niets over terug vinden)
Audio technika at3035
akg c2000B
akg c3000B
Fame SKE B 003
Fame SKE B 004
Superlux - CM-H8C
Behringer B2 (al heb ik hier niet veel vertrouwen in..)

Fame ken ik niet erg.. maar is leuk geprijst.. misschien een beetje als de behringer?

welke mic zal het beste bij mijn willen zijn? :confused:

alvast bedankt :okdan:

Neumann KM 84 of KM 86...
AKG C28..heel mooi voor gitaar!!

Dit zijn al wat oudere types dus misschien goedkoop te krijgen...

neumann durf ik wel aan.. maar de meeste liggen buiten budget. .audiotechnika ken ik alleen de dure versie(s) van..

verder ga ik niet met de mic gitaren opnemen.. (wat veel mensen toch vaak aanhalen doro mijn naam :P )
tis voornamelijk voor vocals..
ik ga eens kijken naar deze types :) iig bedank :)

ebay heeft er een voor 23 euro..
ik kijken
:
12 DL MESSENBLOK - NEUMANN
neumann_2.jpg

vlijmscherp hoog ;)

AKG c1000's doen het ook ni slecht..
...deze hebben ook als voordeel dat ze ingebouwde voeding hebben...
leuk voor op locatie

ze staan dan ook bekend als "het zwitserse zakmes" onder de mics

gr.

Red 5audio, de nieuwe geheime tip uit Europa.
Goede SOS magazine recensie. Sommige Behringers kunnen er ook wat van, vergeet de Oktavia's uit
good old Rusland niet, de nieuwe B serie van Studio Projects is ook veelbelovend (met de C serie voor de
Alfred E. Neuman(n) freaks onder jullie). Zelf zweer ik bij Earthworks & Radio Shack PZM's (gemodifieerd),
Earthworks heeft een shop op de site met beschadigde (cosmetisch) en uitverkoop modellen.

Zo en nu een warme kop chocola of zal ik nog 'n kogeltje versturen vanavond,

ISPdeRuiter

die weinig kleurt maar een warme klank heeft.... jaja

iig ik zelf heb een akg c1000s leggen. ik zelf ben er heel tevreden over. maar goed ik ben wat mic's betreft niet echt kieskeurig. met rode heb ik ook goede ervaring trouwens(zang)

hehe.. edp, zat er al op te wachten.. uiteraart is er altijd kleuring..zeker met het 'warme' & 'vol' genaamd :P
:Z niemand behalve jij merkt dat op ;)

zelf ben ik ook niet heel kieskeurig hoor... heb nu een samson s11 mic ofzow (dynamisch) vind ik al lekker klinken :engel:

ik merk net dat ik weer een tekortkoming heb aan geld.. :kont: heb ik altijd weer :(

maar goed..

ik ga eens kijken naar wat deruiter zegt :)

rode nt1 besteld.. 229 inclusief shockmount (spin)

Toevallig ben ik ook juist op zoek naar een goede nieuwe microfoon speciaal voor zang-opnames.

Ik heb gisteren nog zangopnames gehad, maar ik heb momenteel zo een goedkoop AKG microfoontje (120 €) ...

De stem is opgenomen, maar het klinkt allemaal zo licht.

Omdat ik een nieuwe studio ben aan het bouwen, met een speciaal ingerichte zangruimte (geïsoleerd e.d.) ...
Dan moet ik ook bij-blijven met een goede microfoon hè.
(wat ben je met een goede zangruimte en een slechte microfoon)

Mijn budget voor een microfoon ligt bij de 500 euro.

Ik ken totaal niks van microfoons en ben dus was op zoek gegaan naar informatie ...

Ik weet nu dus al dat ik absoluut voor een 'condensator' microfoon moet gaan.
Maar er zijn nog zoveel andere dingen waar ik rekening mee moet houden.
Richtings-gevoeligheid, frequentie-bereik ...

Mijn zangopname ruimte is vrij klein (2m x 2m) ...

Wat is het verschil tussen een klein membraan microfoon en een groot membraan microfoon en wat is beter ?

Welke microfoon raad je dan ook aan die eigenlijk uitsluitend gebruikt gaat worden voor zang-opnames.

Thnx guys,

Greetz Bart !

Vergeet niet dat
* Pre-amp
* Akoestiek
net zo belangrijk zijn!

Alleen als deze twee, en de microfoon, en de zanger(es)
goed zijn, zal je opname goed zijn... maar dat wisten
jullie allemaal al...

Mvg.

CoolRunning

Mics

Mics

Beste Gitaarwerk,
Uit ervaring vanuit mijn job weet ik dat China leuk is voor de Nasi, meer dat daar geen goede gelijke kapsels vandaan komen.
Dus de afvallers zijn tot nu toe: Superlux Behringer
(Van het exact zelfde type klinken ze alle anders...lekkere tolerantie hebben die membranen)
Een snelle check...een membraan met een schroefje in het midden is vaak minder ok, dus ff tegen het licht houden en kijken of je de schroef ziet.
De Audio Technika heb ik nooit mee gewerkt.
En ik zou geen Fame kopen daar deze niet waarde vast zijn, en ik zelf zou weigeren als ik ergens kwam en met dit ding zou moeten werken. (en ja ik wil ook een bak met alleen blauwe M&M's in de kleedkamer :)
De rest heb ik zelf.
De c2000 vind ik minder breed inzetbaar, zelfs met alle respect een beetje te agressief.
als ik dan zou moeten kiezen uit de overblijfsels binnen jouw budget, zou ik gaan voor de NT-1000
Voor deze prijs krijg je een mic met specs die zeker bij de andere merken twee keer zo duur is.
eigen noise van 6db, maar wel met een max SPL van >140 dB!! kun je dus ook gewoon voor je Mesa of je JCM zetten, zonder dicht te slaan.
Daarnaast vindt ik de 100 ohm imped. fijn werken.
Jammer dat hij geen cardioid.omni schakelaar heeft zoals de NT-2.

Hey Fabian, bedankt voor je bericht
maar ik heb nu al een weekje of 2 een superlux liggen.

Ik heb ze nog niet uigebreid voor zingen kunnen testen, maar zelf ben ik iemand die heel veel speelt met stemmen.
Bij mij was de superlux beter dan de rode nt1, omdat deze echt de 'essentie' van de klank kon opvangen. Ik vind het echt een prima ding.

Buiten dat, is het niet erg om een mic te kopen die altijd verschillend is.. Ik heb een geluidsman (geoeie, vond ik zelf) horen zeggen dat alles zijn nut heeft, en echt slechte mic's niet meer bestaan. Je moet alleen de toepassing weten, zodat je daar een bijpassende mic voor kan vinden.

Ik ben nu sinds kort eigenaar van een Rode NT-K

Ik heb m nog niet echt uitgebreid kunnen testen, maar ik
vind m echt al schitterend ...

Super zuiver en warm ... Echt een heel knappe microfoon ... :)

Greetz Bart !

Back