ff uitblazen (door mijn Behringer fx chain..)

MacGyverGear

midi-life crisis
Ok.. ik doe dus saxen.. Zo nu en dan pak ik wat random tracks. Deze kwam ik gisteren in een mixje tegen en zojuist even wat mee geprobeerd. (Track ID:Angelo Ferreri - I’m Surprise) ??rare titel??
De takes leg ik dan gelijk vast.. dit was de derde en ging best lekker.. maar wat klinkt dat toch lekker met wat fx op je headphones.. :)

In mijn Behringer XR mixer:
- Lexicon PCM modulatie
- Ping pong delay met wat filtering welke weer terug gevoed wordt aan de Lexicon
- Een Plate emulatie met een kort room effect

Als mic gebruik ik 'n Neumann U87 uit 1973.

Na het opnemen heb ik een nieuwe mix gemaakt van de sax door de fx waarin her en der wat aan de settings verander.. Voor live gebruik ik nu nog steeds een TC Helicon multi effect apparaat maar ik ga deze vervangen voor een Behringer XR mixer en deze aansturen met wat expressie pedalen.. let the fun begin!! :mega:

This is bla(a)sphemy, good sir. 😤🤗

Je bent wel echt een sax ambassadeur.

Nog nooit zoveel sax gehoord in de afgelopen 30 jaar als nu.

Klinkt heerlijk!
Thanx!! :)

This is bla(a)sphemy, good sir. 😤🤗

Je bent wel echt een sax ambassadeur.

Nog nooit zoveel sax gehoord in de afgelopen 30 jaar als nu.
Ha thanx!! :):okdan: Naast synthnerd en grooveboxfan zijn ben ik ooit sax gaan spelen omdat mijn pa er nog één had liggen.. maar ik voel me hier nog steeds thuis..
Super ook dat het gewaardeerd wordt. :mega:

SMILEYS 2rtrt.jpg

Bedankt voor de reacties en de duimpjes :okdan:

Gisterenavond tegen het eind van m'n gig ook nog ff vlug ergens tussen geslingerd.. wat meer minimal-achtige EDM is echt uber lekker om op te free-wheelen.. 8)

Heel hoge St Germain vibes. Wat dus een compliment is he ;-)
wow.. thanx :okdan:

Fijn!

En ook "can't unhear" :) deze track kan nu niet meer zonder..
Ha.. thanx!! Ik geloof wel dat in de originele vocalen zaten.. maar kon toen deze instrumentale mix vinden.. echt geen idee hoe die vocalen gaan.. maar ga deze melodie een beetje uitwerken nog in de loop van de jams.. 8)
Oei wat klinkt ie lekker hezig hier!

:mega: Ik moet trouwens nog ff door die takes heen die ik op jouw track had gemaakt. Ik ga vanavond proberen ff wat exportjes te maken.. :kimono:

Klinkt echt voortreffelijk.
Heel knap gedaan.

Thanx Robi! :mega:

Lekker! Kan ik je een keer 'lenen' als ik eens een saxofoon moet hebben in m'n muziek? :P
Hey!! Dank je.. Ik voel me gevleid :) Ik beloof niets, maar je mag me altijd verassen. :)
Afgelopen maanden heb ik de sax weer nieuw leven ingeblazen omdat het optreden weer mag.. tracks zoeken en ook wat jams met andere SFers.. maar wie weet.

Hey!! Dank je.. Ik voel me gevleid :) Ik beloof niets, maar je mag me altijd verassen. :)
Afgelopen maanden heb ik de sax weer nieuw leven ingeblazen omdat het optreden weer mag.. tracks zoeken en ook wat jams met andere SFers.. maar wie weet.

Zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen spelen?

Niet dat ik nu iets heb of zo. Maar best handig als ik eens iemand weet die dit kan bij het hebben van een bepaald muzikaal idee. Je speelt zo te horen goed. :)

Zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen spelen?

Ik moest even zoeken naar de sax maar die zat aan het eind.. :) Zo te horen is dit geen echte sax.. maar qua speelniveau moet dit wel lukken denk ik.. Ik probeer wel steeds vaker de takes te laten zoals ze zijn maar met meerdere takes en beste phases selecteren is er altijd wel iets leuks van te maken.. :)

Bloemendaal time portal

Ehm... Ik ben nog nooit in Bloemendaal geweest maar hooke me up?? Iets met een strandtent wellicht?? 8)

Vroegah was er altijd beachpop daar en dat was precies in een soort house periode waarbij in elk house nummer ongeveer een saxofoon te horen was. Brings me back!! 🙏🏽

Back