Korg en Roland gebruik

FransM

Nieuwkomer
Hallo,
Heb vorige week een V-Synth aan geschaft, waanzinnig apparaat, maar als ik bijvoorbeeld een arpegiator start op de V-Synth en met een zelfde tempo een arpegiator op een van mijn Korg synthesizers start, loopt na ongeveer 1 minuut mijn V-Syth helemaal uit het lood. eerst blijven ze goed gelijk lopen, maar na enige tijd lijkt de V synth wel harder te gaan lopen.
Zelf als ik 1 korg via midi aan sluit en op de V-Synth de external clock kies, werkt het niet.
wat is hier aan te doen?

2de vraag, hoe krijg ik een gedownloade patch in die V synth? ik zie hem wel in de lijst staan als hij aangesloten is op mijn pc, maar kan hem niet terug vinden in de synth zelf. Heb het forum als eens helemaal afgezohct, maar kan het niet vinden.

Ben erg benieuwd naar jullie oplossingen

Ik ken de MIDI implementatie van de V-Synth niet, maar zendt hij wel MIDI clock signalen? Zo ja, check dan ook even of de arpeggios aan MIDI clock gekoppeld zijn.

Oeps, volgens mij zendt hij wel Midi signalen, maar hoe allemaal te controlleren of de arpegios aan de midi gekoppeld zijn????? is mij niet helemaal duidelijk hoe dit na te kijken.
Ik zal de gebruiksaanwijzing er maar weer eens op na slaan.
Bedankt voor je reactie in iedere geval.

Je hebt een master en een slave. De master z'n clock moet op 'Internal' staan, die van de slave op 'External' of 'MIDI'. Slechts dan zullen beide toetstellen perfect synchroon blijven lopen.

Hoe je die instellingen aanpast, moet je in de handleidingen opzoeken.

Succes :okdan:

:doei:

dank jullie wel voor de stappen en het advies.
echter als ik de V synth gebruik als slave en dus de clock gebruik van de Korg, (Master) loopt hij niet synchroon na enige tijd.
Moet ik niet een of ander apparaat er nog tussen plaatsen? Geen idee wat hoor!!!

Je zegt dat je op de V speelt. Dan moet je natuurlijk de Korg als slave zetten. Die moet dan de midi clock out van de V ontvangen en volgen. Zie wel dat je op de V in het scherm System-->Midi/Usb de knop Clock Out hebt aan staan en Clock source 'Internal'.

Back