Wiard 300 series terug

mono-poly

Cheff Noodle
prd_6mod.jpg

http://www.wiard.com/index.html

Alle klasieker modules zijn weer leverbaar.
Het frack gebeuren staat gelukkig op een laag pitje nu en er zitten leuke "nieuwe" 300 moduels bij!

Model 310 Dual Joystick / JAG Module "New Controller"
Dual Borg 2 Module (No LFOs)
Borg 2 / Boogie LP Module
Boogie LP / HP Combo

Nou ik weet wel waar me geld voorlopig aan op gaat :)

16 weeks best effort!,en de prijs..even doorsparen en je hebt een Buchla 200e...

Even nadenken toch wel hier..

Ja dan koop je een digitale synthesizer???

De Borg filters zijn namenlijk gewoon echte analoge Lowpass gates (buchla/korg)
De WoggleBug is ook weer Source Of Uncernaty achtige module maar nog beter.
De Boogie is een transitorladder vcf (Moog) maar dan zonder distortion.
De Waveform City is de beste wavetable module die er maar te krijgen is (digisound)
De VCO is toch ook 1 van de betere nieuwere vco's op de markt.
De Envelator is ook alweer zo een complexe module wat op zich maar een simpele AR envelope lijkt.
De Mixolator is ook een mooie staaltje techniek wat een vca/ringmod/mixer module is.
De Sequenantizer is de beste analoge step sequencer die ik maar ken.
En de Omni filter heb ik nog niet maar dat is nog eventjes wachten :)
De Noise ring is echt een favoriete modulatie module van me.
En de JAG is natuurlijk een verbeterde Octave Catstick.

En dan gaat in de toekomst ook nog de MARF komen wat ook een Buchla achtige module is.
Nee ik zelf zou veel eerder voor een Wiard gaan ipv een half digitale 200e.
Maar goed een ieder zijn ding natuurlijk.

Origineel geplaatst door Patat Met
800 of 1200 $ per module.
Daar ga ik even van zweten.

Sjid, daar hebbie een hele Doepfer set voor:stupid

Origineel geplaatst door VlEen
Sjid, daar hebbie een hele Doepfer set voor:stupid
Ja dat is waar, maar is wel appels met peren vergelijken....
Hopelijk reageert er niemand op je opmerking (behalve ik dan). Er zijn in een andere thread al voldoende valide argumenten aangevoerd om de lage Doepfer prijs te verklaren. Wiard gaat blijkbaar veeeeeeel verder dan waar Doepfer stopt.

Eindelijk die Wiard 300 modules back on the block! Ik heb op de Wiard site rondgekeken maar ik heb nergens configuratie voorbeelden gezien. Hoeveel envelope- en oscilatormodules moet je hebben om een goede Wiard configuratie te hebben met alle modules? Standaard is in ieder geval niet die 2 vierkante meter configuratie van die "professional film composer", jemig de pemig. Is die van Hans Zimmerman, of zo?

Origineel geplaatst door matador
Eindelijk die Wiard 300 modules back on the block! Ik heb op de Wiard site rondgekeken maar ik heb nergens configuratie voorbeelden gezien. Hoeveel envelope- en oscilatormodules moet je hebben om een goede Wiard configuratie te hebben met alle modules? Standaard is in ieder geval niet die 2 vierkante meter configuratie van die "professional film composer", jemig de pemig. Is die van Hans Zimmerman, of zo?

Wat ik begrepen heb is dat elke afzonderlijke module al een kompleet instrument is. Je hebt dus maar 1 module nodig om muziek te maken.
Een iets uitgebreidere set heeft 1 vco, 1 vcf en 1 adsr. Dan kan je dit uitbreiden met de mixer en nog een vco. Vervolgens zou je een sequenser, een wavetable en woble bug en een ander filter erbij kunnen zetten. Om het helemaal af te maken zet je er een joystic bij en je bent de space captain. Om helemaal de zon nooit meer te zien neem je dit setje 2x, je bent dan wel +- 20000 euro armer.

Thanks dude. Ik rij altijd met het dak omlaag dus ik krijg eigenlijk al teveel zon ;) Ik ben maanden geleden door de Wiard site erachter gekomen dat bepaalde passages uit het Standards album van Tortoise waar ik elke keer weer van sta te watertanden allemaal uit een Wiard komen.

Ik zie zo'n setje met 2 VCO's, zoals je beschrijft Patat, op korte termijn zeker gebeuren. En dan eventueel als het een openbaring blijkt, met uitbreidingen. Maar ja, niet eerder dan 16 weken, best effort, zoals eerder hier opgemerkt. Maar ik vrees in ieder geval voor mijn ARP2600 en mijn modulair gemaakte zwarte oberheim 4 voice in a rack. Als de Wiard er komt dan zullen ze vrijwel zeker tweede garnituur worden of naar een tweede plan verdwijnen.

16 weeks best effort!,en de prijs..even doorsparen en je hebt een Buchla 200e...

Even nadenken toch wel hier..

Het is geen kwestie van nadenken, maar van luisteren. Wiard heeft veruit mijn voorkeur boven de 200e. Een originele Buchla zou ik er echter nog wel bij willen hebben....:P

En wat betreft die 16 weken.... die zijn zo om.

Even een toelichting over de modules.

- Vco met VCa en AR envelope en diverse inputs voor pwm, lin en exp fm.
Hiermee heb je al een berg klank mogelijkheden en 1 apparaat in huis.

- Waveform City is een wavetable met weer een VCA en AR envelope en ook al een VCO er in.
D'er zit een input op om door de waves te cyclen wat weer een filter achtig effect geeft.
Dus ook hier een complete voice in 1 module.

- Dual Envelator is een dual AR envelope generator die je kan triggeren maar ook weer kan laten cyclen.
Dan heb je vervolgens + en - uit en een modulatie input voor de A en D/R tijd.
Dit is dus een te gekke chaos/random oscilator module.

- De Mixolator vind ik zelf nog vrij lastig maar het is een vca met x, z en y en mod inputs (ringmod oa).
En ook nog is een voltage controlled panner dmv patch.

- De Classic Borg zijn 2 Lowpassgates/VCF's gebaseerd op de ms20/buchla synths met nu weer 2 extra lfo's.
Dit zijn echt super te gekke vca's maar ook weer goed inzetbaar als sinus oscilatoren.

- De Sequantizer is dus helemaal te gek als sequencer. vco, enevelope folower en alles wat ik er nog mee
kan verzinnnen. Dit vind ik zelf 1 van de gaafste modules. Maar dat kan ook zijn omdat ik de rest nog niet
zo begrijp.

- De Woggle Bug is een Dualr Random Voltage Generator die tot audiorate gaan en met ringmods.
Deze module is super freaky en hoop ik dus snel hier te krijgen.

- De Ominifilter is de enigste die ik van de klasiekers moet gaan bestellen dus daar kan ik nog niet veel over
vertellen maar hoor er genoeg moois over.

Overigens moet ik de nieuwere modules met de tijd ook nog kopen zoals de Boogie LP/HP combo en de dual Borg 2. En dan is kijken wat we dubbel/drie dubbel willen hebben.

:D

Origineel geplaatst door mono-poly
355sml.jpg
354sml.jpg
353sml.jpg

311sml.jpg

Van een geupdate http://www.wiard.com/purchase/purchase.html

[Mierenneuk mode]
Ik vind de layout van deze modules wat minder. Het was misschien mooier geweest als ze de 2 delen van de modules naast elkaar hadden geplaatst ipv onder elkaar.[/mierenneuk mode]

Ze zijn iig wel een heel stuk goedkoper dan de andere 300 serie modules.

Je word er ook zo hebberig van.

Waarom laten we niet de geluidsfragmenten van Wiard en Cwejman voor zich zelf spreken?

Er zijn er zat, ook hier op het Synthforum. Gewoon even de zoek functie gebruiken.

Overgens heb ik de Wiard nog niet kunnen beluisteren, omdat m'n CF kaart is uitgeleend aan een maat. En die kaart heb ik nodig om de sound files naar m'n sampler te laden.

@mono

Zou jij de hoogte + breedte van de wiard 300 modules eens voor me op kunnen meten ?

(ik denk na over een gecombineerd wiard/blacet systeem)

bvd !

Back