Er staat echt boven deze pagina
The Wiard Zero Prototype
Volgens mij geeft ie het daar al aan dat het prototypes zijn en hij geeft ook aan waar de idee-en vandaan komen.
Gestolen,gestolen...... zoals patat met al aangeefd is er dan zo veel gestolen ik zal ff proberen wat te verduidelijken.
- Wiard Sequantizer:
deze zou dan enigzins van de tb-303 gestolen moeten zijn vanwege de 303 achtige slide functie.
- Wiard Borg:
Deze is zoals Grant duidelijk op zijn site aangeeft een mix van een Korg sallen-key filter en Buchla lowpass
gate.
- Wiard Boogie:
Dit is een transitorladder (moog) vcf met alle polen apart uit. Echter is deze perfect want er is geen
harmonische distortion zoals bij moog.
- Wiard Waveform city:
Deze is natuurlijk gebaseerd op de Digisound VCDO met alleen betere wavetables en de mogelijkheid om
Je eigen waves te maken met de wave256 software.
- Wiard Woggelbug:
Deze is gebaseerd op Buchla's Source Of Uncenarty maar dan gewoon verbeterd met dingen zoals
audiorange, ringmods etc.
- Wiard Omini Filter
Dit is een 2 pole multimode filter met mixing opties die dan weer gebaseerd zou zijn op de SEM.
- Wiard JAG.
Deze Axis generator is natuurlijk gewoon vet geinspireerd door de Octave Catstick maar gewoon beter
gemaakt.
De overige Wiard modules kan ik niet direct linken aan een ontwerp van iemand anders.
IK weet dat Grant al meer dan 4 jaar bezig is met de Chaos VCO, Envelooper module.
Deze laatste is gewoon een MARF en nu zou je kunnen gillen BUCHLA maar Marf's worden ook weer door de NASA gebruikt etc.
Voor nog wat korte Wiard samples check deze site met voorbeelden van Garry Chang.
Deze man is echt een super vette Wiard freak en maakt filmscores voor oa Stephen King.
http://www.sanctuariestour.blogspot.com/