Andromeda in mix mode (vraag)

Paperwall

Ingeburgerd
hallo aan zei die een andromeda bezitten of kennen en me kunnen helpen

hoe kan ik in mix mode een sound selecteren zonder de hele bank te laten verspringen
vb ik zet op button 1/9 sound 1 van c-1 tot vb b-1 en dan van
button 2/10 sound 2 van c0 tot b0 en dan van
button 3/11 sound 3 van c1 tot b1 ... enzovoort aan de juiste toetsen toewijzen dat is geen probleem

als ik dus per geselecteerd kanaal een sound wil veranderen hoe doe ik dat
de hele bank verspringt altijd
ik heb al geprobeerd met shift en dan de juiste preset knop laten flikkeren als shift ook aan staat, dat ze dus alle 2 aan staan en de rest niet. maar toch verspringt he hele bank en niet het apparte presetje
zeker een probleem dat iedereen in het begin kent
enige uitleg over de mix mode is welcome
tnx
Paperwall

Je moet eerst alle afzonderlijke geluiden op verschilende midi kanalen zetten. Je kan ze dan nog steeds tegelijkertijd op het keyboard bespelen (als je tenminste ket keyboard voor de geluiden hebt aangezet). Dan moet je ook nog zorgen dat alleen de geluiden veranderen en niet de hele bank. Dit doe je bij de Global pagina waar je de Midi Mix select channel (mixsel) moet uitzetten. Verder moet je in de control pagina van de mix ook nog midipgm aanzetten (2x op CNTL drukken).

Ik ben er ook een week mee bezig geweest om uit te vinden.

tnx ik heb vannacht nog tot 7 uur bezig geweest met manual en experimenteren ik heb wat geoeffend met gewoon duals split mode om het niet te ingewikkeld te maken
maar het is vrij simpel
als ik in mix mode sounds aan bepaalde toutsen wil touwijzen kan ik keybord on aanzetten en dan kan ik ze manueel via het toutsenbord touwijzen vb van c1 tot b2
als ik een sound per kannaal wil veranderen en niet de hele patch dan moet je gewoon prg indrukken en de sounds veranderen met program group en program numbers
heb gewoon over die knoppen gekeken
Andromeda is geen simpele synth maar stilaan begin ik de moglijkheden door te hebben en het is een abnormale synth
zoizo wel wat tijd in te steken om er goed me overweg te kunnen
de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt het is een workstation op zich
misschien een handige tip er is een site van andromeda tips en tricks met alles wat je moet weten en niet in de manual staat
van hoe een vetter sound te krijgen osc , lfo , ribbon , mix , filter tips
tips for disigning bass sounds
tips voor disigning kick sounds
...
ik weet niet of je het al gezien had maar is zeker de moeite waard
tnx man
if there is any problem we will keep in touch
heb jij misschien die software om patches op te slagen en te versturen via sysx
en xtra banken
Paperwall

Origineel geplaatst door Paperwall
tnx ik heb vannacht nog tot 7 uur bezig geweest met manual en experimenteren ik heb wat geoeffend met gewoon duals split mode om het niet te ingewikkeld te maken
maar het is vrij simpel
als ik in mix mode sounds aan bepaalde toutsen wil touwijzen kan ik keybord on aanzetten en dan kan ik ze manueel via het toutsenbord touwijzen vb van c1 tot b2
als ik een sound per kannaal wil veranderen en niet de hele patch dan moet je gewoon prg indrukken en de sounds veranderen met program group en program numbers
heb gewoon over die knoppen gekeken
Andromeda is geen simpele synth maar stilaan begin ik de moglijkheden door te hebben en het is een abnormale synth
zoizo wel wat tijd in te steken om er goed me overweg te kunnen
de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt het is een workstation op zich
misschien een handige tip er is een site van andromeda tips en tricks met alles wat je moet weten en niet in de manual staat
van hoe een vetter sound te krijgen osc , lfo , ribbon , mix , filter tips
tips for disigning bass sounds
tips voor disigning kick sounds
...
ik weet niet of je het al gezien had maar is zeker de moeite waard
tnx man
if there is any problem we will keep in touch
heb jij misschien die software om patches op te slagen en te versturen via sysx
en xtra banken
Paperwall

Software voor sysex: Midiox

@wiseguy: http://www.wohmart.com/a6/

Hoe meer tijd je in deze synth steekt hoe leuker je hem gaat vinden.
Er zijn ook geen synths die hem kunnen vervangen imo.

Andromeda a6

Andromeda a6

heeey Patat Met of iemand anders
nog een vraagje
werk jij met cubase sx
zo ja
zou je me eens kunne vertellen hoe jou andromeda settings staan voor midi en midclock en hoe ik het best kan configureren in cubase
om alles normaal en optimaal te kunnen gebruiken
en hoe het juist zit met de sequencen en de arpeggiators die uit de andy komen en in cubase opgenomen worden?
Tnx groeten
Synthwall

Ik gebruik geen software, dus daar kan ik geen andwoord op geven.

Maar je moet je sequenser midiklok uit laten sturen.

Dan de A6 clock op midi zetten, door op de synck/mod knop te drukken. Daar kan je instellen hoe de global clock reageerd, dus of hij master of slave is.

Dan moet je ook nog de sequenser en arpeggiator van de A6 nog instellen, dit doe je door op de view knop van beide te drukken. Daar kan je met de sync page instellen hoe die reageren.

Vervolgens moet je nog instellen hoe je de sequenser en arpeggiator start, dit doe je in de trig page.

Dit is het nadeel van de vrijwel oneindige mogelijkheden die de sequenser en arpeggiator op de A6 te bieden hebben.

Back