Hypnotische geluiden

pickart

Nieuwkomer
Hallo,

ik wil weten met welke synth ik hypnotische geluiden kan maken.
Die diep, zwaar, traag kunnen klinken en die een spacy afloop hebben met veel tintelende invullen zoals equinoxe 1-3 van JMJarre.

Ik denk aan een Virus TI, Nord Lead 3 (bestaat welliswaar niet meer), Korg Radias, waar gaat jullie voorkeur naar om zo'n geluiden te maken? Of zijn er nog andere synths geschikt?

graag jullie mening?

PP

Drones bedoel je? Waldorf Microwave (1) kan dat volgens mij ook goed.

Koop een Eventide H3000DSE,en gooi erin wat je wil...

Ik heb de sample CD "bizarre guitar" van Spectrasonics.... Daar staan sounds op, die zijn weird, hypnotisch, bizar, dreigend, spannend... Schitterende drones ook...

In de Virus TI zitten wel lijpe geluiden en die soundsets 2007 van de access site zijn ook helemaal wazig en als je een beetje verstand heb van sounddesign (ik niet dus) kun je met de TI alles maken wat je met alle andere synths kan

kom op, je kan toch met elke synth hypnotische geluiden maken? Beetje galm en veel delays erachter en misschien meer dan 1 geluid combineren, experimenteren dus :)

Precies, kan met van alles.
Jarre lukte het op Equinoxe zelfs met een orgel... :D

hypnotiserende geluiden welteverstaan..

Tja, dat kan met alles wel. Hoeft niet eens een synth te zijn. Ik vind lange percussie stukken ook vet hypnotiserend..

Origineel geplaatst door Arv
hypnotiserende geluiden welteverstaan..

Tja, dat kan met alles wel. Hoeft niet eens een synth te zijn. Ik vind lange percussie stukken ook vet hypnotiserend..

Of is het hypnotizerend? :D

Van dale kent ze geen van beiden.

Ik weet wel dat je met heel veel synths dergelijke klanken kunt maken, maar misschien dat jullie bepaalde synths wisten die het maken ervan gemakkelijker maken en voor die doeleinden ook meer gekozen worden.

Ik zou die eventueel live willen produceren om zo het publiek te hypnotiseren ;)

ik denk dat je met een goeie galmbak en een uitgebreide va al heel wat kan ...misschien een apparte multi fx erbij?

en anders stort je eens in de vst s (metaphysical function)!!!!

Re: und es ist....

Re: und es ist....

Origineel geplaatst door Venturi
hypnotiseren
Dat is het werkwoord, maar hoe luidt het adjectief?

hypnose.gif

Geef mij al jullie synths voor nop>op>op>op>>....

Ad Visser had geloof ik met alpha stralen zoiets dat deze sounds direct op de geest zouden werken

Origineel geplaatst door mr space
Ad Visser had geloof ik met alpha stralen zoiets dat deze sounds direct op de geest zouden werken

Had Ad Visser in hetzelfde kader ook geen CD die je intensere orgasmes kon bezorgen?

Inderdaad; hier geen flauwe grapjes over het (eventuele) sexleven van Ad Visser.

Back