Beetje vanalles nodig

Status
Please reply by conversation.

abumation

Stamgast
Ik ben op zoek naar wat spulletjes:
Het basis-idee is dat alles portabel genoeg moet zijn om regelmatig op planes, trains & automobiles mee te kunnen nemen.
Een reis-setje dat zowel voor produceren als live-performances gebruikt kan worden.
(Als je iets gelijkaardigs hebt dat in aanmerking zou kunnen komen, laat maar weten)

-midi controller (Tascam FW-1082?)
-degelijke sequencer (MC-909?)
-mixertje (xenyx 1832 FX?)
-midi-keyboard

PS. Ik ben enkel in Belgie vanaf half juli tot eind augustus.

Bedankt alvast

Ah okbedankt. Geen internet lingo. Heb er al eens naar gekeken opt net, maar zou graag eens een echte willen zien/proberen.
Is in elk geval pak kleiner dan die MC-909, maar de sampler daarop bevalt me wel alsook de drum samples. Misschien moet ik ze alletwee eens aanschaffen, bevalt het me niet, gaan ze gewoon weer weg.

Koop gewoon een RS7000 : top sequencer, synth sounds en sampler in één bak...2 midi-out's waar je dus nog 32 midikanalen extra mee kan aansturen.

RM1X is ok qua sequencer maar op de sounds ga je snel uitgekeken zijn, geen sampling functionaliteit.

MC-909 ken ik niet echt maar ik vermoed dat volgende zaken wel in RS7000 maar niet in MC-909 zitten -en héél bruikbaar zijn :

1) al de patroontjes die 'één nummer' gaan vorman, hoeven niet even lang te zijn ! RS7000 loopt alles automatisch
2) binnen 1 style (zeg maarc : nummer) , heb je 16 'sections' waaronder per section 16 patroontjes hangen... je drukt op je section knop en je hebt een nieuwe set van 16 patronen met 1 druk op de knop (ik ken geen andere sequencer die zo werkt)
3) een boel knoppen die je zelf kan programmeren en die je ook externe apparatuur kan laten aansturen indien gewenst
4) equalizing op elk van de 16 parts + op stereo out (+ master effects op die stereo)
5) er staat een 'toetsenbordje' op, dus geen extern nodig + te gebruiken als je met softseq werkt

volgens mij heb je hiermee ongeveer alles wat je wenst in 1 bak

(je mag hem gerust eens komen bekijken, ben van antwerpen en nee : ik doe hem niet weg)

Koop gewoon een Yamaha RS7000 : top sequencer, synth sounds en sampler in één bak...2 midi-out's waar je dus nog 32 midikanalen extra mee kan aansturen (exter,e modules)

RM1X is ok qua sequencer maar op de sounds ga je snel uitgekeken zijn, geen sampling functionaliteit.

MC-909 ken ik niet echt ,maar ik vermoed dat volgende zaken wel in RS7000 maar niet in MC-909 zitten -en héél bruikbaar zijn :

1) al de patroontjes die 'één nummer' gaan vormen, hoeven niet even lang te zijn ! RS7000 loopt alles automatisch
2) binnen 1 style (zeg maar : nummer) , heb je 16 'sections' waaronder per 'section' 16 patroontjes hangen... je drukt op je section knop en je hebt een nieuwe set van 16 patronen met 1 druk op de knop (ik ken geen andere sequencer die zo werkt)
3) een boel knoppen die je zelf kan programmeren en die je ook externe apparatuur kan laten aansturen indien gewenst
4) equalizing op elk van de 16 parts + op stereo out (+ master effects op die stereo)...dus geen mengpaneel extra nodig
5) er staat een 'toetsenbordje' op, dus geen extern nodig + te gebruiken als je met softseq werkt
6) 'loop remix' ...maak een loopje en laat de RS7000 het 'remixen' ...proberen tot je een tof resultaat krijgt

volgens mij heb je hiermee ongeveer alles wat je wenst in 1 bak

(je mag hem gerust eens komen bekijken, ben van antwerpen en nee : ik doe hem niet weg)

Bedankt voor je advies Seiko,
Misschien dat ik dat wel eens doe, die RS7000 komen bekijken (ben uit het noorden van Antwerpen). Ook die heb ik al overwogen, maar het kleine scherm , het gebrek aan USB, en alleen een master uitgang (MC-909 heeft er 3 of 4, waar je geluiden/samples aan kan toewijzen, en ze eventueel direct terug kan samplen) lijken me eerder onhandig. Hij is wel goedkoper te vinden dacht ik en is ook ook lichter en kleiner dan die MC wat het wel een stukje mobieler maakt. Maar jij bent er dus wel tevreden mee. Zou ze eens naast elkaar moeten zetten en punt per punt vergelijken. Nogmaals, bedankt voor je advies!

EEN RADIKAL SPECTRALIS!

Geen sampler on board maar wel via usb vanuit de pc in te laden.

zeer vette sequencer, uitgebreide synth(s) en nog veel en veel meer!

"het kleine scherm" : ik garandeer je dat dat totaal geen probleem is ... mn andere sequencers (Monomachine/Machinedrum hebben een véél kleiner scherm, Spectralis ook)...de sequences "zie" je op het toetsenbord uitgezet, daar heb je zelfs het scherm niet voor nodig.
En als ik de MC-909 bekijk, lijkt me het (1cm ?) grotere display niet echt een surplus.

Geen USB : snap ik dat dat ni tof klinkt...ikzelf doe alles via een kaartje; ok, enkele extra handelingen

Die outputs : inderdaad standaard al meer outputs op MC-909 ..Maar als je echt zoveel mogelijk outputs wil, kan je in de RS7000 een kaart steken met 8 extra out's = 10 in totaal
BTW resampling van de stereo out's kan in RS7000 ook met dat verschil dat je resamplet voor het de out's verlaat (dus binnenin RS700 blijft)...dus je moet niet alles toewijzen naar out's en deze in de input laten komen om dan te samplen, nee gewoon 'resample stereo out' en je hebt het...

maar ik heb er geen idee van hoe vlot die MC-909 werkt eigenlijk en hoe goed die klinkt (al vind ik de grooveboxjes van Roland meestal nogal crappy klinken)

Hey Seiko en sms303
Cheers voor de informatie.
Kwam gisteren zelf al op die expansion-boards uit na wat grondiger onderzoek, wel een must zou ik zeggen
Die Spectralis ziet er ERG VET uit,wat moet zo'n ding (2dehands) kosten? Zag op ebay dat ze voor 1500 gaan, das wat te veel voor mn modest budget, moet nog wat andere dingen kopen zoals bovenaan vermeld, en daarna ben ik weer voor paar maandjes weg, waar ik dus ook nog wat voor moet overhouden...
Heb een bod gedaan op'n RS met alles erop en eraan, hier op het forum, maar is waarschijnlijk al verkocht.
Ik zal gewoon een RS of MC aanschaffen (afhankelijk van het aanbod, pakket, prijs, en de mood waar ik in ben). Ben ik er niet tevreden mee, verkoop ik'm en ga gewoon voor de andere.
Merci voor de info gasten!
greetz

Status
Please reply by conversation.
Back