[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

Synthi is absoluut geen modular,dus ik vraag me af wat deze mini-synth posts doen in deze draad mod?

Wel is er momenteel een vloedgolf aan Roland system 100M modules te koop op ebay,snel wezen!!

Synthi is absoluut geen modular,dus ik vraag me af wat deze mini-synth posts doen in deze draad mod?

Wel is er momenteel een vloedgolf aan Roland system 100M modules te koop op ebay,snel wezen!!

het is weer muggeziftentijd..:confused:

Er komt toch geen geluid uit zolang j'em niet op een juiste manier begint te patchen !? :erm:

een 2500 is wel modulair een 2600 niet

modular betekend dat er modules zijn,niet dat je het perse kunt patchen dus,en heeft zeker niets met geluid te maken!

een aks is niet modulair,een rsf kobol wel omdat er een expander II bestaat ,mixer,programmer (het formaat doet er niet toe,maar de set moet onderling wel van hetzelfde formaat zijn).

EDIT:

De rsf is modular want er wordt gebruik gemaak van de rackeenheid om ze in in kast tot een geheel te onderbrengen.

De arp learn modules die Leo gekocht heeft zijn tesamen opzich geen modular ondanks dat het modules zijn ,omdat ze niet in een speciaal voorziene kast passen.

Dus om modular te zijn moet je A: modules hebben en B: ze moeten in een daarvoor voorziene kast passen.

Dus om modular te zijn moet je A: modules hebben en B: ze moeten in een daarvoor voorziene kast passen.

dacht dat modulair gewoon betekende dat de verschillende onderdelen als onafhankelijke/ losse modules waren uitgevoerd en dus naar wens met elkaar verbonden kunnen worden. de regel van een speciale kast is uitgevonden door ?

De arp learn modules die Leo gekocht heeft zijn tesamen opzich geen modular ondanks dat het modules zijn ,omdat ze niet in een speciaal voorziene kast passen.

toen ik ze had besteld, dacht ik wel: als ze bezorgd worden leg ik ze even in die-en-die kast. ik had dat zo voorzien en het paste ook.

maar goed, de vcs3 is dus ook niet modulair en dat is goed nieuws. ik heb namelijk grote angst om modulair te gaan en verslaafd te raken aan steeds weer andere modules. ik word nu al zo moe van mezelf.

overigens sunny: gisteren een para eq gescoord!

voor mij ??

accoord als alles of alle meest belangrijke functies te patchen zijn. ( anders zijn ze op z'n best semimodulair zoals bv de korg ms20)
verder kunnen toch ook gewoon "zeldzame" synth's genoemd worden op dit topic , moeten we ook "zeldzaam" nader specificeren.
En... is alleen "modulair" of "zeldzaam" voldoende , of... moeten de onderwerpen aan beiden voldoen. en zo ja ..in welke maten dan ! ( oei, m'n migraine)

moeten we ook "zeldzaam" nader specificeren.

dringende noodzaak is er niet, maar he tblijft grappig hoe hier vaak van zeldzame synths wordt gesproken, die gewoon minimaal 1 x per week te koop zijn, hier of daar.

en is een nord modular of een softsynth "moog modular" dan geen modular? eigenlijk wel. het princiepe van 'modules' patchen blijft. je gaat die g2 bezitters zien stijgeren als je zegt dat het geen modular is.
OK zeldzaam zijn ze zeker niet en ze horen dus hier niet thuis. ik vind het zo al vervelend genoeg dat als ik op "zoeken" modular intik ik meer nords tegenkom dan 'echte' hardware dingen.

vind wel dat we met deze inbreng meedingen naar de titel filosofische treat van het jaar 2007 !

Back