[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

zou je daar gewoon 4 nieuwe broodjes ob in kunnen duwen om tot een 4 voice te komen ?
is het compatibel met de nieuwe modules ?

zou je daar gewoon 4 nieuwe broodjes ob in kunnen duwen om tot een 4 voice te komen ?
is het compatibel met de nieuwe modules ?

Ik kom twee SEM's tekort en heb Oom Tom gemaild of er nieuwe SEM's komen als losse module. Antwoord was NEEN...

Wat bedoel je met "SEM's als losse module"? Want je kan nu een standalone SEM kopen. Is er een verschil met wat er in de oude Oberheims zat? (los van het SMD verhaal)

Ja, het is al een tijdje bekend dat Tom het te druk heeft met 'gewone' SEM re-issues en blijkbaar is de losse module dan minder interessant om te maken. Het zou al leuk zijn als hij inmiddels eens tijd had om genoeg two-voices te maken maar zelfs dat blijkt lastig...

@Nicolas - Het verschil is alleen een (vrij cheap) omhuizingkje, patchpaneeltje, voedinkje.
Kortom, als je echt graag wilt, haal je de SEM panel er zelf uit; desnoods voor het prijsverschil koop je een paar tweedehands tomoberheim.com SEMs, moet ook niet een probleem zijn.
Lastiger is; nooit de bevestiging gehad dat het ding ook dezelfde PSU specs heeft (de nieuwe heeft een 24v switched mode PSU, de oude gebruikt intern +/- 18.5V)

Wat bedoel je met "SEM's als losse module"? Want je kan nu een standalone SEM kopen. Is er een verschil met wat er in de oude Oberheims zat? (los van het SMD verhaal)

In een vroeg stadium was op de website van Oberheim te lezen dat naast de SEM PRO en de SEM met patch points en de SEM met MIDI to CV, ook een SEM te krijgen zou zijn die je in je oude Oberheim 4-voice en 2-voice kon gebruiken als je een module miste. Dus een SEM zonder kast, voeding en extra's. Ik heb toen geïnformeerd of die nieuwe 'losse' SEM's ook aan te sluiten waren op de oude molex connectors.

Ik kreeg toen dit antwoord:

At the present time, SEM modules without case and power supply are not available. Possibly in the future.

tom o.

----- Original Message -----
To: tom@tomoberheim.com
Sent: Tuesday, November 29, 2011 1:24 AM
Subject: New SEM module for placement in old system

Dear Mr. Oberheim,

I own two 4-voice Oberheims and a 2-voice Oberheim. The 2-voice is missing both SEM modules.

A quote from the website:
"In addition the basic SEM module with no case, power supply or supplemental module is available specifically for drop-in replacement for an original SEM in older Oberheim polyphonic systems. The U. S. price is $599. (special order)"

How do I connect the new modules to the old wire harnas in the 2-voice?
Do I have to replace the connectors on the old harnas?

I hope you can answer my questions.

Ja, dat klinkt overduidelijk als Tom O. - vast niet onvriendelijk bedoeld, maar duidelijk van de generatie vòòr email. Erg kort en jammer genoeg onduidelijk over de power / harnass vragen.

Soortgelijk; ik heb 'm wel eens gemaild over de zin van de trigger patchpoints op m'n SEM patch. Kreeg ik ook zo'n half antwoord - in werkelijkheid zijn die dingen niet eens aangesloten (want: niet meer nodig, volgens Tom). Waarom maak je ze dan op de kast... :D

De panel-only SEMs hebben een tijd op de site gestaan voor $599, maar het lijkt er niet eens op dat Tom zelf geprobeerd heeft ze als drop-in te gebruiken (begreep ik op basis van een soortgelijke vraag/antwoord discussie elders op internet). Gezien het +24v versus +/-18.5v geloof ik niet zo in drop-in replacement, al zal er natuurlijk vast wel wat (relatief eenvoudigs) te knutselen zijn.

dat merk je niet als je er 4 koopt

vintageworks.nl ?
wie zit daar achter?
zal toch wel een bekende van het forum zijn neem ik aan...
wel leuk zo'n arpje , zekers

hij heeft ook een ob12 voor maar 850 euro, ben toch wel benieuwd welke avatar hierachter schuil gaat ?
ah het is gert verhoeven !, kijk "verge-ten"
tis inderdaad geen modulair
het is dacht ik wel dezelfde toch die in de solinastringsynthesizer zit , en die klonk wel oke.
over prijzen verbaas ik me allang niet meer

Zo is het, staat ook gewoon in de advertentie op Ebay. Wel apart dat Ernst Hill mijn ARP Explorer linkt, terwijl hij er zelf ook een te koop heeft op Ebay. Maargoed, dat zal wel een bepaalde vorm van 'tactiek' zijn.

ja bijzonder, daarom vroeg ik me ook af of hij hem zelf niet hier onder de aandacht bracht.
was gewoon een beetje nieuwsgierig, sorry
maar inderdaad verkeerde rubiek dit keer

Back