volume regelen van monitor spiekers

tha jumper

hardstyle en tek
hallo,
ik zoek eigelijk een volume regelaar voor mijn monitor spiekers
ik zoek dan niet zoon mengpaneel waar een paar ingangen op zitten maar 2 waar ik alleen mijn monitors op aan kan sluiten samen met mijn koptelefoon

ik weet niet of zie er zijn
dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunne helpen

groeten jeffrey

Ik denk dat jij zoiets zoekt als de Samson C-Control;

ccontrol.jpg

Zijn er overigens nog wel enkele van andere merken, ook van Behringer.
Zoek maar eens hier op het forum naar de C-Control dan kom je het vanzelf tegen..

Origineel geplaatst door Vizion
Ik denk dat jij zoiets zoekt als de Samson C-Control;

ccontrol.jpg

Zijn er overigens nog wel enkele van andere merken, ook van Behringer.
Zoek maar eens hier op het forum naar de C-Control dan kom je het vanzelf tegen..

versterkt deze of niet?
wat ik heb active monitor spiekers en heb nu een behringer mengpaneelte (met een ruis en ziet der nie uit) op maar die versterkt hem nog iets

is dat bij deze ook?

groetn jeffrey

Ik ben zelf ook op zoek naar zoiets, en zit te denken om deze aan te schaffen:

SM Pro Audio M-Patch 2

passief!

m-patch2.jpg
:)

Een Presonus Central Station is ook een optie volgens mij. Die kun je overigens ook inzetten als eindconverter.

een presonus central station is wel een beetje duur voor zoiets vind je niet :)

volgens mij zijn die spullen van sm pro ook best okeej en heel goed te betalen!
er is ook nog een nanopatch zag ik snel maar niet hoeveel in en uit enzo

Ik heb deze en ben er HEEL erg tevreden over:

Mackie%20big%20knob.jpg

Juist voor actieve monitoren is een Big Knob of vergelijkbaar product handig, omdat je bij passieve monitoren vaak al een versterker met volumeregeling hebt.

Een Big Knob regelt dus het volume van nul tot maximaal, waarbij maximaal gewoon lijn-niveau is. Er komt dus maximaal evenveel signaal binnen als zonder dat je de Big Knob aansluit, dus voor actieve monitoren werkt dit perfect.

Big

Big

Ik ben ook erg tevreden met m'n Big Knob; die Mackie dan... ;)

Die SPL is een mooi ding inderdaad, maar voor dat geld heb je volgens mij ook een Big Knob, en die heeft dan toch wel net wat meer (handige) mogelijkheden.

Origineel geplaatst door S.L.E.
een presonus central station is wel een beetje duur voor zoiets vind je niet :)

volgens mij zijn die spullen van sm pro ook best okeej en heel goed te betalen!
er is ook nog een nanopatch zag ik snel maar niet hoeveel in en uit enzo

nanop_2.jpg

niet zo veel dus ;) maar misschien al wel voldoende?

Die Nanopatch heb ik hier staan, tot redelijk volle tevredenheid, en de price is right!
Het is een conceptueel en technisch simpel ding, maar goed genoeg om het volume terug te regelen van vol gas uit je DAC naar een volume dat prettig is om te horen over je actiefjes. En daarbij nog een 'noodrem' in de vorm van een mute-switch. Meer heb je niet nodig voor een 'eenvoudige' setup.

Passief vind ik wel een voordeel, in de zin dat er zo weinig mogelijk onderdelen tussen zitten die het signaal nog kunnen beinvloeden. Theoretisch kan je dan weer met lange kabels een beinvloeding krijgen met een passieve volume controller, maar dat is alhier niet aan de orde.

Waar het bij dit soort apparaatjes op neerkomt is de kwaliteit van de toepepaste potmeter, met name ook in het stereoveld. Ik had eerder een NHT passief volumecontrollertje, en daar had ik na een paar dagen zo m'n twijfels over. Leek net of m'n stereobeeld iets verschoof bij zachter zetten. Even doorgemeten, en dat scheelde inderdaad een 1 à 2 dB bij stevige attenuatie (verzwakking), zo rond de -40 dB. De Nanopatch doet het beter in deze doormeet-test, maar ook daar zie je dat linker- en rechter kanaal uit elkaar gaan lopen bij extreme attenuatie. Oppassen geblazen dus. Het schijnt dat de ècht duurdere controllers, bijv. de SPL Volume 2, nog wat beter tracken. Alle waar naar z'n geld, natuurlijk.

De Big Knob of met name die Samson (en broertje Behringer) vertrouw ik wat minder gezien het actieve karakter en verhalen die ik hoor over vermeende aantasting van de signaalketen. Maar goed, we hebben het hier over subtiele dingetjes.

Overigens is de toegepaste potmeter in de Nanopatch dezelfde als in de M-Patch 2.
M-Patch 2 heeft als extra volledige XLR in/out, mono switch, aansluitmogelijkheid voor een 2e paar speakers en een headphone preampje (niet wereldschokkend, zegt men, en trouwens ook niet passief).

Origineel geplaatst door Ramoonus
een behringer minimon800
slechts 50 euro
kan vaak hetzelfde als al die duurdere 8o)

BEHRINGER+MIXER+MONITORING+MON+800.JPG

Ik heb 'm en hij kan heel veel maar:
- de koptelefoonuitgang op het front van mijn exemplaar vervormt snel en slaat helemaal dicht als het volume hoger staat dan '5 over 12' - zelfs bij weinig ingangssignaal
- het voelt goedkoop aan (kan haast niet anders voor dat geld), 't is allemaal plastic, knopjes lopen iets aan tegen het front, schakelaartjes voelen niet heel degelijk
- als je op de talkbackknop drukt verschuift ie steeds. De mijne zit nu vast met gaffatape.. te vaak live-geluid gedaan, vrees ik ;)

Hoe zijn deze dingen trouwens op de samson c-control waar dit een iets gewijzigde ripoff van is?

Back