Analog to ADAT, smpro A08, ADA8000

154

Lid van de week
Kan iemand tippen hoe ik het beste de ADAT-poort kan benutten van mn 828mk2?

ik zag bv een SMPRO Audio

of een behringer ADA8000

ik zoek geen pre-amps oid, gewoon 8 analoge ins naar 1 adat uit

kent iemand die smpro? is het acceptabel qua conversie?

heb je die smpro nog gekocht?
tevreden?

ik zoek persoonlijke verhalen natuurlijk, liefst met een gezellige inkleding.

zit op mn werk

:o:

nee, ik heb geen sm-pro gekocht. Leek me toch iets teveel budget-spul destijds. Ik heb nu een alesis AI-3 en die bevalt prima, al wil ik 'm over een tijdje wel inruilen op een RME o.i.d.

heb dat gevoel ook een beetje erbij...

en het is een luxe probleem, maar 19"is toch echt een stuk fijner dan zon zwervend bakje

kan overigens vrijwel niets over die marian vinden

geeft me ook niet echt een fijn gevoel
even verder spitten

valt wel op hoeveel azijnpisserij langstrekt als je zon thread doorspit op zoek naar info
sombermans is druk vertegenwoordigt hiero 8o)

't is ook gewoon de vraag wat je er aan uit wil geven en of je tweedehands ook ok vind.

Deze ga ik kopen..misschien wel 2. Lekker om aan je adat ins te hangen voor meer inputs.
zien er degelijk en goed uit. Schijnen degelijk te klinken en zijn goed geprijsd.

Standaar zonder adat boardje, je moet er dus nog een boardje bijkopen/inbouwen.

http://www.smproaudio.com/OC8E.htm

Attachments

• oc8_front.jpg
    oc8_front.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 98
zoek idd een goedkope oplossing vrees ik, nieuw of tweedehands.. vandaar smpro en behringer
die alesis is ook interessant, en niet al te duur.
een tweedehands 01v met adat of die behringer digitale tafel zijn ook nog opties, maar dat is al snel iets duurder

die smpro multichannel compressor had ik idd ook voorbij zien komen... ben benieuwd of voor dat geld iets degelijks te maken is..

Ik zou gewoon inzetten op een 2ehands AI-3 als ik jou was. Prima value for money, 19" en zonder pre-amps of andere ruistoevoegende onderdelen als "optical compressors" en blauw leds ;)

hang nu een beetje tussen die marian en de alesis

die marian klinkt erg degelijk ook, en niet duur
even opletten wat er tweedehands voorbij gaat trekken de komende tijd :)

Origineel geplaatst door Hazes
Ik zou gewoon inzetten op een 2ehands AI-3 als ik jou was. Prima value for money, 19" en zonder pre-amps of andere ruistoevoegende onderdelen als "optical compressors" en blauw leds ;)

Tis inderdaad even afwachten hoe de kwaliteit uitpakt. Het ziet er iig goed uit, maar dat is niet de reden waarom je een adat interface zou moeten kopen.;) we shall see

gaaf ro, de 828mk3 lijkt me een gave interface, die komt hier ook nog wel een keer. met een adat expander, dus vandaar dat ik dit topic even in de gaten houd...

Ik heb afgelopen jaar 2 stuks "Sta ADAM 24" converters gekocht, prima spul en 19"

Ja beter dan de ALesis AI-3 vinnik.

Ik heb er nog eentje over van de 3 die ik had hehe

Zelf heb ik een ADA8000 en die zijn lekker goedkoop.
Voor een Behringer ruisen ze wel erg weinig hoor dus het zal wel een 1:1 kopie van RME zijn.

in eerste instantie had ik een motu 2408mk2 ernaast, maar uiteindelijk heb ik die verkocht en heb ik mn Mackie ertussen gehouden om daar wat te summen en terug te brengen naar 8 inputs(4 indiv out, twee stereo subgroepen)

Ben nu overgestapt naar een Fireface 800, maar dat wordt em denk ik niet daar RME niet werkt op nieuwe Macs. Wellicht neem ik ook een 828mk3 en dan heb ik mn oude 828mk2 als extra analoog naar adat converter. iemand nog een fireface 800 kopen? 950 eu en je hebt een nieuwe vriend in huis!

:D

:D

De combinatie 2408mk2 en 828mk2 was erg fijn te noemen, en een losse 2408mk2 is niet extreem duur

heb je ook alles netjes in motu kleur :D

ik heb mijn AI3 inmiddels verkocht en een er RME ADI-8 voor teruggehaald. Da's ook een fijne converter.:okdan:

Ik ben behoorlijk klaar met RME, voor OSX is het tegenwoordig een drama en de support is ronduit onbeschoft en van weinig tot geen nut

bah

Ik ben behoorlijk klaar met RME, voor OSX is het tegenwoordig een drama en de support is ronduit onbeschoft en van weinig tot geen nut

bah

Da's balen. Gelukkig hoef je voor een adat-converter geen drivers te installeren ;) Mijn ervaringen met RME zijn eigenlijk uitsluitend positief, zowel mbt de kwaliteit van hun producten als met de service. Maar goed, ik gebruik geen Mac.

Back