foto daftpunk live-setup

Origineel geplaatst door Exzit
Geen keyboards?

Origineel geplaatst door Maks
er staan normaal nog een viertal laptops met ableton voor midi-triggering en samples bij, meen ik...

Ik denk niet dat ze veel risico's nemen om keyboards te gebruiken, maar gewoon alles triggeren met een sequencer.

De "homework-tour" was ook zo. Weinig tot geen "live" toetsenspelen, maar alles getriggerd.

Origineel geplaatst door apollo
Ik denk niet dat ze veel risico's nemen om keyboards te gebruiken, maar gewoon alles triggeren met een sequencer.

Oh het was niet live?

Staat die zooi nou allemaal zo laag (kniehoogte) of lijkt dat maar zo..?
confused.gif

Origineel geplaatst door Led
Staat die zooi nou allemaal zo laag (kniehoogte) of lijkt dat maar zo..?
confused.gif

Het zijn robots hé die zijn niet zo groot..
(of waren dat kabouters ??)

Oh het was niet live?

Dj's "spelen" toch nooit live... draaien hooguit een plaatje. 't is geen U2 of Rolling Stones...

het was errug vet vond ik! Helaas stonden we een beetje aan zijkant dus kreeg niet de volledige indruk van de lichtshow, maar zelfs vanaf daar was het indrukwekkend.

Origineel geplaatst door klausito
Dj's "spelen" toch nooit live... draaien hooguit een plaatje. 't is geen U2 of Rolling Stones...

Ik dacht dat Daft meer een band was dan DJ.

Vet !

Ze hadden in Dusseldorf excact dezelfde setup en lichtshow. Volgend jaar ga ik zeker weer :)

Ik dacht dat Daft meer een band was dan DJ.

Vette band zonder instrumenten... (live iig).

Alles zal wel al gereed staan in Ableton Live. Het enige wat nodig is is een ros op de start knop..

Origineel geplaatst door klausito
Vette band zonder instrumenten... (live iig).

Precies, daft punk zijn geen dj's maar een act met echte instrumenten, absoluut live dus.

Of vervallen we hier voor de zoveelste keer in een discussie over het verschil tussen een dj en een live act, en wat de definitie van "live" is?

;)

ik heb meerdere live optredens van deze tour gehoord en ze lijken verdacht veel op elkaar (beter nog: zoek de verschillen!!)

ik dacht zelf dat ze alles met de laptopjes deden, maar nu blijken er toch ook nog synths tussen te staan.

of je het lekkere muziek vind of niet: http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jcKpSlPE&mode=related&search= rollin' and scratchin' live. dit is gewoon live draaien aan die cutoff knop van de 303 en beats direct uit de 909. ik zie ook aan het einde een doepfer MAQ 16/3 staan... TOEN was het wel echt live geloof ik, ik snap dat ze door die lichtshow meer gebonden zijn aan een vaste volgorde maar dit gaat wel ten koste van de orginaliteit van het optreden, alle optredens zijn op de kleine dingetjes na hetzelfde.

bliepbliep

hey leuk filmpie, dat is toch wel meer live als in interactief e.d.

die lichtshow van nu daarintegen is zoooooooo vet,
dan maar iets minder spontane muziek : )
http://www.youtube.com/watch?v=nm_J5HpIYSE

ik zag MODCOM laatst (projectje van VNV nation) en die stond met een batterij modulairs op het podium.
Best indrukwekkend...ik stond vooraan te kwijlen dat was niet vanwege die stevige kerel met baard : )

http://www.youtube.com/watch?v=XQHIO2BfFUQ

Origineel geplaatst door bliepbliep
ik heb meerdere live optredens van deze tour gehoord en ze lijken verdacht veel op elkaar (beter nog: zoek de verschillen!!)

ik dacht zelf dat ze alles met de laptopjes deden, maar nu blijken er toch ook nog synths tussen te staan.

of je het lekkere muziek vind of niet: http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jcKpSlPE&mode=related&search= rollin' and scratchin' live. dit is gewoon live draaien aan die cutoff knop van de 303 en beats direct uit de 909. ik zie ook aan het einde een doepfer MAQ 16/3 staan... TOEN was het wel echt live geloof ik, ik snap dat ze door die lichtshow meer gebonden zijn aan een vaste volgorde maar dit gaat wel ten koste van de orginaliteit van het optreden, alle optredens zijn op de kleine dingetjes na hetzelfde.

bliepbliep

Dat is jammer idd, en ik ben het ook absoluut met je eens.
Mijn optredens zijn bv nooit hetzelfde, maar ik heb dan waarschijnlijk ook een andere werkwijze.

Maar Rollin & Scratchin live lijkt me super cool :)

Origineel geplaatst door King of Snake
het was errug vet vond ik! Helaas stonden we een beetje aan zijkant dus kreeg niet de volledige indruk van de lichtshow, maar zelfs vanaf daar was het indrukwekkend.

Bij pukkelpop stond ik vet vanvoor, in het midden:L :{ .

Beste show ooit, maakte veel goed.

én ze hebben dan nog wel dik over hun tijd gespeeld;) één van de weinige keren dat ik op de wei stond te streaken*D :mega:

Back