Korg padKONTROL

d_tronic

Nieuwkomer
Heej,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de Korg padKONTROL. Heb de controller inmiddels aangesloten en de software geïnstalleerd. Het toewijzen van functies in ableton lukt inmiddels. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om verschillende scene's te maken. Dus een serie van 16 geluiden .

Dit moeten volgens de manual kpkd bestanden zijn.

Aangezien ik pas 2 maanden met produceren bezig ben snap ik er nu vrij weinig meer van.

Hoe kom je aan kpkd bestanden of hoe kan je deze creëeren?

Ook vroeg ik mij het volgende af :

Op het moment dat ik 16 functies toegewezen heb aan ableton moet het toch mogelijk zijn om met een draai aan de encoder knop weer een 16 pads tot mijn beschikking te krijgen?

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.. Alle info is welkom
:)

"Scene" knopje inhouden en pad 1 t'm 16 gebruiken om een andere scene te selecteren.

Die kun je dan weer vrolijk volproggen.

Ok dat is me duidelijk uit de manual, maar als we het over het prgrammeren van geluiden hebben

Hoe kom je aan kpkd bestanden?

En als je je die library aan het instellen bent, dan moet je de geluiden onder de pads toch kunnen horen zonder dat je bijv ableton aan hebt staan?

Een padKontrol is een midi controller....niet meer en niet minder.

Bevat dus geen geluiden. Je zult dus een stukje software moeten gebruiken om de geluiden weet te geven.

Ok dat is duidelijk

Nog een vraag,

Hoe kan je opgeslagen midi mappings verwijderen in ableton?

Als ik de bestanden gewoon in midi mapping delete blijven ze namelijk terug komen!

Origineel geplaatst door d_tronic
Ok dat is duidelijk

Nog een vraag,

Hoe kan je opgeslagen midi mappings verwijderen in ableton?

Als ik de bestanden gewoon in midi mapping delete blijven ze namelijk terug komen!

Heb je ze opgeslagen in je default song?

Ik heb ze idd opgeslagen in een track, daarna heb ik bij preferences ervoor gekozen om de current template te saven..

Ik kan nu geen nieuwe live set meer openen

Probleem is verholpen door simpelweg shift ingedrukt te houden en dan kiezen voor new live set

Back