analoge mixer distortion

rasz

Ouwe rot
sinds kort ben ik wat aan het experimenteren met techno en meer van dat.
en aangezien ik wel van het grove stamp werk hou maar geen distortion heb en die van mn mpc zelf poep vind knal ik gewoon de gain open op mn Spirit Folio 14:2 het geluid krijgt dan zo'n lekkere vieze distorition. nu is mijn vraag of dit niet slecht is voor de mixer...? ik zet meestal de gain vol open
en dan regel ik het volume met de fader zo dat de master niet in het rood komt ik geloof niet dat het kwaad kan maar aan de andere kant gaat het niet voor niks zo lekker verrot klinken denk ik dan.

Dus kan dit kwaad...? Of moet ik toch maar een echt te distortion kopen ...?

Oke maar hoe weet ik wanneer ik te ver ga want ik heb geen leds per kannaal of zo alleen een rij met links en rechts op de master maar ik zet de schuiven zo laag dat die gewoon groen blijft of tegen het rood.

Op mijn oude Behringer tafel heb ik op deze manier 2 kanalen om zeep geholpen met een 909 kick.
Ik heb nu een Roland en een Yamaha mixer en op de Yamaha wil je het gewoon niet doen want daar klinkt het voor geen meter, maar op mijn Roland M160 linemixer :{ :okdan:

Ik vraag het me dus ook wel af of het nou ook kwaad kan op duurdere tafels en dat de cheap behringers het gewoon niet aan kunnen?

een mackie 1402vlz kan het zeker aan, ik gebruik deze voor live doeleinden en on the road, op ons systeem komt mijn kick er heel erg goed door, overstuurt of niet.

op m'n A&H GL2200 thuis overstuur ik hem echter veeeeel minder

ben dus eigenlijk ook wel eens benieuwd

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Op mijn oude Behringer tafel heb ik op deze manier 2 kanalen om zeep geholpen met een 909 kick.
Ik heb nu een Roland en een Yamaha mixer en op de Yamaha wil je het gewoon niet doen want daar klinkt het voor geen meter, maar op mijn Roland M160 linemixer :{ :okdan:

Ik vraag het me dus ook wel af of het nou ook kwaad kan op duurdere tafels en dat de cheap behringers het gewoon niet aan kunnen?
Ik denk dat het meer te maken heeft met het materiaal wat je er in stopt. Een TR kick is een echte analoog klankbron waarbij de voltages op de uitgang flinke uitzwaaien kunnen maken. Een MPC is daarintegen digitaal waardoor de uitgang meestal wat minder grote extremen zal vertonen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar dat zou een verklaring kunnen zijn waarom je met het ene instrument sneller een mixer sloopt dan met het andere instrument. Oude Boss / Roland line mixers zijn inderdaad ideaal, kost bijna niets en geeft een lekkere vervorming.

Back