mijn er-1 heeft een tik...

SPoT_D

Nieuwkomer
Ik heb laatst een korg er-1 gekocht maar nu ik er een tijdje mee bezig ben hoor ik een tikje in elk geluidje. Als ik de picht helemaal naar beneden draai en alles neutraal of dicht gooi (op de volume van de part na uiteraard) blijgt het tikje (als een naald op het eind van de plaat) te horen.. Lijkt me niet dat dit hoort.. heeft iemand een oplossing... of ben ik er gewoon ingeluist?

Jo daar gaat het noobie antwoord :
Staan ook al je motion sequences uit?
Nu noobie vraag:
Wat is een ogg-tje?
:mexico:

Origineel geplaatst door tragmadat
..
Wat is een ogg-tje?
:mexico:

Een bestandstype zoals bijv. mp3, wav, jpg, etc.

Ik heb je oog bestand niet geluisterd maar, ik heb em een tijdje in de leen gehad die er-1 en die had ook dat klikje, denk dat het er epress in zit zodat de drums iets meer punch hebben....ik compresde het klkje weg, en met distortion is het klikje weer handig!!!

ben er niet helemaal zeker van maar met dsp spul, kan het bijna niet een klein beetje stuk gaan. (kapot is dan 100% kapot)

Bij sommige geluiden had ik daar ook last van op mijn er-1. (Vaak hoorde ik het niet als er meerdere geluiden gelijk spelen, maar pas aan het eind van een 'song').
Best wel irritant, maar meestal was het voldoende om de pitch, mod of decay een (klein) beetje aan te passen. (Jammer genoeg heeft de er-1 geen attack parameter, want dan was het makkelijker om de tick te verwijderen.)

Origineel geplaatst door plieuw
Ik heb je oog bestand niet geluisterd maar, ik heb em een tijdje in de leen gehad die er-1 en die had ook dat klikje, denk dat het er epress in zit zodat de drums iets meer punch hebben....ik compresde het klkje weg, en met distortion is het klikje weer handig!!!

ben er niet helemaal zeker van maar met dsp spul, kan het bijna niet een klein beetje stuk gaan. (kapot is dan 100% kapot)
ik heb het vergeleken met een andere er-1.. waar er inderdaan bij het aanslaan van een part inderdaad een standaard tikje zit. bij de mijne is het alleen harder en stapelt zich ietsje op.. na een tijdje word het zelfs een "tikje" dominant

Die tikjes zijn normaal, ze zullen er spijtig genoeg altijd zijn :-(
(de waveform wordt niet gereset naar het '0' punt bij elke trigger, waardoor je dus klikjes krijgt)

Misschien is de mijne juist stuk, maar ik heb er nog nooit last van gehad :confused:

Zelfs over de koptelefoon niet.

Origineel geplaatst door mother misty
Die tikjes zijn normaal, ze zullen er spijtig genoeg altijd zijn :-(
(de waveform wordt niet gereset naar het '0' punt bij elke trigger, waardoor je dus klikjes krijgt)

en daarom klinkt het soms erger en erger....

Hooihuis hoor je em ook niet in de geposte snippet? het is idd hetzelfde wat ik had na beluistering van die ogg weet ik het zeker.....

zijn er stiekeme updates in de os uitgevoerd in de loop der tijd ofzo?

en daarom klinkt het soms erger en erger....

Hooihuis hoor je em ook niet in de geposte snippet? het is idd hetzelfde wat ik had na beluistering van die ogg weet ik het zeker.....

zijn er stiekeme updates in de os uitgevoerd in de loop der tijd ofzo?
een niet geresette waveform tik zou ook niet zo dominant moeten zijn als het geluid helemaal is afgeknepen met de decay.. of begrijp ik de werking van de decay verkeerd?... in ieder geval word mijn vermoede nu bevestigd dat de ene er-1 er meer last van heeft dan de adere.. kan er een condesatortje kapot zijn ofzo?

Origineel geplaatst door SPoT_D
een niet geresette waveform tik zou ook niet zo dominant moeten zijn als het geluid helemaal is afgeknepen met de decay.. of begrijp ik de werking van de decay verkeerd?... in ieder geval word mijn vermoede nu bevestigd dat de ene er-1 er meer last van heeft dan de adere.. kan er een condesatortje kapot zijn ofzo?

Bedoel je met wavevorm; modulatie type?
Want als je sample bedoelt, die zitten wel in een ER-1 maar dat zijjn alleen de clap/hihat/crashcymbel

De rest is VA

naar wat ik begrijp word het geluid nogsteeds digitaal gevormd en zo kan de golf van het geluid dus boven(of onder) het 0 punt eindigen bij het starten van een nieuw geluid. wat een tikje geeft.. zo wil het ook nog wel eens werken als je een .wav file verkeerd afknipt voor een sampler..

< abstracte weergave >

./\../\../\ _ /\../\../\
/..\/..\/..\|....\/..\/..\/

geluid1 - tikje - geluid 2

</ abstracte weergave >

Ja dat zou best eens kunne werken zo,.. Helaas heb je geen attack instelling op de ER-1 dan zou je het misschien een beetje kunnen reduceren.
Met mod-depth en mod speed kun je enigzins wat doen, maar het blijft toch wel hoorbaar.

zit em idd in het ontbreken van attack.........met de virus a en de an1x heb je het ook als je helemaal geen (vca) attack gebruikt.

Ik kan het geluidsbestand weer eens niet afspelen, helaas. Vraag me wel af wat er aan de hand is want kennelijk hebben er meerdere mensen last van. Nou ga ik niet zeggen dat ik een absoluut gehoor heb of zo maar ik ben wel vrij kritisch en iets als een tik valt me meestal al gauw op.

Vaag dit!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik kan het geluidsbestand weer eens niet afspelen, helaas. Vraag me wel af wat er aan de hand is want kennelijk hebben er meerdere mensen last van. Nou ga ik niet zeggen dat ik een absoluut gehoor heb of zo maar ik ben wel vrij kritisch en iets als een tik valt me meestal al gauw op.

Vaag dit!

ogg kun je afspelen in Soundforge. Ik heb trouwens een voorbeeld staan in MP3

Back