Hoe klinkt jouw TafelDistortion??-thread

Wat is nou eigenlijk de kans dat je een mixer kapot overstuurt? En hoe voorkom je het?8~

(Niet oversturen, flauw...)

Dat is theoretisch niet mogelijk! Maar t zou in werkelijkheid best wel es kunnen werken,.:P
Oke, je preamps dan?8~

Hee,. luie donder,.
Maak es een wavje dan,. wat nou mp3,.gheheh,.. wel een beetje een draadje starten en iedereen aan t werk zetten en dan niet eens zn eigen bronsampletje aanleveren.

Komop met dadding,.. heb hier 4 bruutdadige mixers staan die nog niet aan de beurt zijn geweest! :D:D:D

Mario, waar blijft jouw oversturing ?:W

Hee,. luie donder,.
Maak es een wavje dan,. wat nou mp3,.gheheh,.. wel een beetje een draadje starten en iedereen aan t werk zetten en dan niet eens zn eigen bronsampletje aanleveren.

Komop met dadding,.. heb hier 4 bruutdadige mixers staan die nog niet aan de beurt zijn geweest! :D:D:D

Nou eh, waar blijven je terror kick's nou?

Ghehehe.,.. ja wel een beetje lauw,. loop ik te zeiken om die sample en dan vergeet ik die hele draad,.
Nou,. kzal mn best doen de komende dagen een gaatje te vinden,..
Voor kerst moet t lukken!:D

Wel deze kerst he :D

A%20Christmas%20Carol1SMALL.jpg

Minder gelul, meer tafels! Ik heb hier btw nog een vrij oude mixer staan die in eerste instantie bedoeld was om mee te draaien als dj (oude alesis dacht ik, ben nu op school dus kan het niet checken), maar zou je deze ook lekker kunnen oversturen?

Ik neem aan dat een tafel daar wel tegen moet kunnen? Of heb ik dat mis?

de 1 wat beter as de ander
kheb n ouwe yamaha mixert die je heerlijk over de zeik ken trekken

maar heb met dit gedrag ook 2 racpacs gedeeltijk gesloopt(lekken op auxen en sommige kanalen onderling)

maar alles ken kapot natuurlijk

Jaja,.. wordt aan gewerkt zodra de sint eindelijk is opgerot!

hmm zal eens proberen mn dr tafel ..te tsjekken mbt opnemen

klinkt wel lekker
ben soms dagen bezig met tweaken met twee tubes distortions
en twee drumachienes ..en afstellen

by my ist vaak de eq die de kick
zn lekkere klank geeft
gaat +20/40 db op de gain open
en dan klinkt meestal bv niet lekker ..beetje uiterste opzoeken op de tafel met eq ...
i like my kick thumping & slapping funk style

de 1 wat beter as de ander
kheb n ouwe yamaha mixert die je heerlijk over de zeik ken trekken

maar heb met dit gedrag ook 2 racpacs gedeeltijk gesloopt(lekken op auxen en sommige kanalen onderling)

maar alles ken kapot natuurlijk

en ik denk dat mderner spul er nietgoed tegen kan oudere dr .../ yamaha tascam tafel van 3a500 eu ofso hebben een toch wat robuustere
print/parts en vooral voeding
volgensmij werkt so de amps vd gain worden te heet en gaan stroom vragen [arbeid verrichten ..
ergaat meer stroom lopenm
en asde voeding t trekt brandt de amp door [astie niet beveiligd ofso is
en asje een slechte te kleine voeding hebt [modernere 100 eu tafels ]
brandt de voeding door

wie heeft dat wel eens geha d

ik brande eens een gat in mn te goedkope plug via een behringer tafel
:okdan:*Degt waar

Ik denk dat defecte ingangen worden veroorzaakt als je hoger instuurt dan de voedingspanning van de tafel, dus je tafel draaid op pos. en neg. 15VDC en je inputsignaal is groter dan 15V, dan gaat er stroom lopen van de ingang naar de voedingspanning en dat sloopt de preamp, opamps kunnen daar heel slecht tegen als zijn ingangen hoger zijn dan de voeding waar die op draaid.
Dat zou betekenen dat je voor doorlussen niet bang hoeft te zijn, omdat de output van een kanaal nooit meer output kan geven dan zijn voedingsspanning, en dus nooit de daar op volgende preamp, die dus dezelfde voeding heeft en dus niet meer kan krijgen dan de voeding.
Maarrrr er zitten meestal wel wat koppelcondensators/elco's in, normaal hebben deze weinig lading bij normaal gebruik maar bij oversturen krijg je wat onstabiel gedrag zoals nulpunt verschuiving waardoor je dus toch weer meer spanning op je input kan krijgen en alsnog de boel kan opblazen.
Het is maar mijn theorie, anders kan ik het ook niet verklaren.

Back