KRK ruis...??

DubKid

Bedorven lid
Ik heb laatst m'n KRK V4's verkocht via marktplaats om het geld bij elkaar te schrapen voor de V6 variant.. Dit is gelukt :D.. Maaaaar... (nu komt het)... heb ik deze mooie beestjes helemaal netjes aangesloten, heb ik in tegenstelling tot de V4's ineens last van geknetter?? :S

Het gaat echt om een knisperend geluidje wat je ook al hoort als de faders van het mengpaneel nog omlaag staan.. sterker nog, al zet ik het mengpaneel volledig uit hoor ik t nog steeds.. t zit dus in de nieuwe :S boxen?? of kan dit aan de stroomvoorziening liggen?

Gewone ruis heb ik ook als ik de schuiven helemaal open zet, maar dat is gewoon normaal natuurlijk.

Theringer materiaal? :W

Sorry, moest natuurlijk Tehringer zijn... 8o)

Origineel geplaatst door r.5
Sorry, moest natuurlijk Tehringer zijn... 8o)

Hebben ze daar noisereductors ofzo? of ben ik nu naief en bedoel je te zeggen dat ik over moet op Behringer :engel:

ben nog steeds opzoek naar een verklaring

Magnetron, koelkast op de groep?
Of laptop die is aangesloten op de adapter, ik noem maar even wat.
Je wilde gevoelige monitor's, die heb je iig nu.

Ik denk dat je wat specifieker moet zijn, wat is je set-up/configuratie?

Nee hoor, Behringer staat gewoon bekend om zijn ruisbakken.
Dus zeker niet overstappen als je momenteel geen Behringers hebt.

Steek eens alleen de stroomkabels in van je monitors zonder de audio kabels.
Ruisen ze dan nog? Probeer eventueel een ander stopcontact in een andere ruimte of
zelfs in een ander huis, bij vrienden of familie. Het kan eventueel aan je stroomtoevoer liggen.
Als ze nu nog altijd ruisen, zou ik ze terugbrengen onder garantie of eens naar de dokter gaan.
Als we niet meer ruisen, zou je eens andere (betere/duurdere) kabels kunnen proberen.

Succes!

slechts een cryptische omschrijving. hij bedoelt kennelijk:

"heb je toevallig Behringer spullen in je signaalketen zitten?"
Behringer staat bekend om een aantal producten die redelijk wat ruis produceren. Lang niet elk prduct natuurlijk. het is een beetje de zondebok van de audio apparatuur :D

Origineel geplaatst door DubKid
Hebben ze daar noisereductors ofzo? of ben ik nu naief en bedoel je te zeggen dat ik over moet op Behringer :engel:

ben nog steeds opzoek naar een verklaring

Hou het maar op cynische jaloezie:Z

De setup is idd een beetje een mess.. geen koelkast maar idd wel een hele zooi andere apparatuur ik ga vanavond eens aan de loop met stopcontacten.. bij de seller (newline) wezen ze daar ook al naar als mogelijke oorzaak

De specifieke setup:

1 stekkerbak met daarop:

1x Dateq XTC 2x Technics MKII 1x MC-909 1x TR-606 2x KRK V6-2 1x Stanton Finalsctrach (ook een beetje een ruisbak :S)

en dan mn macbook (adapter) nog..

Als t niks oplevert neem ik de monitoren een keer mee naar m'n ouders kijken of de stroom in een andere stad 'gezonder' is :confused:

Als t niks oplevert neem ik de monitoren een keer mee naar m'n ouders kijken of de stroom in een andere stad 'gezonder' is :confused:

Je gebruikt toch geen bedorven stroom hè? 8o)

Heb je geprobeerd een voor een je apparaten uit te zetten? Misschien dat er eentje bij zit die stoort, of ruist. Bijv. trek de adapter van je laptop er eens uit, en test het op accu-stroom.

Ik heb dit probleem zelf ook gehad met mijn V8's. Er was toen geen oplossing en ik heb gewoon me setje omgeruilt voor eentje zonder ruis. Zonder verdere problemen overigens. Het schijnt voornamelijk voor te komen met de productielijn uit Amerika, terwijl die uit China er geen last van heeft. Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met de betreffende winkel, die kunnen 'm zonder problemen ruilen met de importeur.

Origineel geplaatst door Accelarator
Ik heb dit probleem zelf ook gehad met mijn V8's. Er was toen geen oplossing en ik heb gewoon me setje omgeruilt voor eentje zonder ruis. Zonder verdere problemen overigens. Het schijnt voornamelijk voor te komen met de productielijn uit Amerika, terwijl die uit China er geen last van heeft. Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met de betreffende winkel, die kunnen 'm zonder problemen ruilen met de importeur.

Ze komen uit China, en hebben er beide last van.. tis dus geen monotome ruis maar een soort zacht geknetter.., op andere stopcontacten nog geen resultaat, maar dat is op mijn bovenverdieping allemaal 1 groep lijkt me.. ff ergens anders proberen dan maar..

ok nog geen ander huis getest, maar ik heb alle routings getest, het ligt niet aan andere gear, zelfs met de XLR kabels unplugged enkel de box in een stop contact blijf ik het horen.. het zijn beide nieuwe boxen, misschien dat iemand anders ook krk v6 of v8s heeft en weet of het normaal is dat deze boxen altijd wat ruis produceren??

Grt

Ik heb 4 weken geleden bij Feedback een setje KRK RK8 gekocht....even mijn relaas;

Ben er zeer blij mee, klinken goed, geen ruis at all. Maar 1 monitor bleek een ingedeukte conus te hebben...Dus terug naar Feedbak Rdam en toen kreeg ik meeteen een nieuwe mee..Ter plaatse een Mindprint Trio monitorcontroller gekocht. het was een demo model en daarom goedkoop (nog altijd durrder dan Thomann maar dat was geen argument volgens Feedback om de prijs gelijk te trekken) Thuis gekomen en aangesloten.....RUIS...bleek de Mindprint toch niet zo stil te zijn, en de input gain van kanaal 1 op de Mindprint stoort verschrikkelijk...anyway..conclusie

1 Mijn KRK,s klinken heel helder en strak, geen ruis.
2 Mijn minprint TRIO is heel tof maar ruist echt een beetje to much en is niet helemaal in orde
3 Ik ben Feedback Rdam gaan HATEN en daarom ga ik niet terug met mijn Mindprint, moest al en keer terug om in die zweterige kutwinkel vol overbelast en chagerijnig personeel mijn KRK te ruilen (weer langs dat trieste vintage kerkhof van ze)...

Dus KRK=top, mindprint een 6- en Feedback Rdam echt een -3....wat een klote zaak...ondeskundig advies, heet, geen tijd voor je en geen sfeer....wat dat betreft begrijp ik 90% van de muziek winkels nie, altijd bot, en chagerijnig...Je verkoop toch aan medemuzikanten so whats the point...anyway..Feedback Eindhoven is in ieder geval een stuk beter wbt sfeer en pand, plus de mensen zijn daar vriendelijk....

Ik zit met een soort zelfde probleem. Ik heb 2 weken gelden krk rp6 gekocht.
Ik heb alles wat boven staat geprobeert, stopcontacten verwisselen etc.
Maar ik blijf ruis horen in de krk's. Ook als de kabel eruit is en ook als de volumeknop van de krk's helemaal dicht staan.
Het is niet erg hard maar wel hoorbaar. Een gast bij feedback zei dat er altijd wel ruis in je monitoren zit, klopt dit? Want bovenstaande persoon zegt dat het niet ruist.
Ik ben het trouwens eens met de trio.. vooral de usb connectie brengt behoorlijk wat kraakgeluid mee!! :(

DAt geknetter klinkt mij in de oren als midi signalen die dat geuid afgeven> Heb je het ook als je de midi keys bespeeld? Zenden je faders midi uit? ik heb dat geknetter ook gehad> Wordt je helemaal wous van> Andere stopkontacten/sterkerdozen hielp toen bij mij. Tis een stroom storing die het veroorzaakt. Tenminste als jij dus dat zelfde midi getik/knetter hebt.

succes

p.s. de rp8's ben ik ook nog heel tevreden over. ruisen een klein beetje op hoog volume van de monitor zelf.

ok nog geen ander huis getest, maar ik heb alle routings getest, het ligt niet aan andere gear, zelfs met de XLR kabels unplugged enkel de box in een stop contact blijf ik het horen.. het zijn beide nieuwe boxen, misschien dat iemand anders ook krk v6 of v8s heeft en weet of het normaal is dat deze boxen altijd wat ruis produceren??

Grt

ik heb v8's zonder bijgeluiden. geen ruis. (ja alles ruist, maar zo extreem zacht dat je het alleen hoort als je je oor in de tweater steekt.

als ze zouden tikken en knetteren zouden ze allang terug bij de winkel staan.
hou even rekening met je omruilgarantie. terugbrengen als ze bijgeluiden maken!!!

eisen dat je nieuwe krijgt.
en als je die niet krijgt dan lever je ze in en krijg je je geld terug.

Back