Na uitstel GEEN afstel. Een D-50!

Dorre

Nieuwkomer
Hallo,

Mijn naam is Jeroen.
Al jaren was mijn stille wens een synthesizer aan te schaffen.

De eerste paar jaar dat ik werkte waren de synths voor mij niet te betalen. Later gingen mijn tijd en geld naar andere leuke of belangrijke zaken. Maar nu heb ik (eindelijk) mezelf eens gekieteld.

Natuurlijk heb ik regelmatig de muziekhandel bezocht. Zo heb ik een voorkeur voor Roland gekregen; vanwege de mooie samples die standaard in Roland keyboards zitten, maar ook vanwege de kwaliteit en veelzijdigheid (uitbreidingen).

Via internet het ik een Roland E-86 EN een Roland D-50 opgescharreld.
De E-86 om lekker een deuntje te spelen. Maar de meeste tijd ga ik nu toch steken in de D-50.

Ik begin eigenlijk van 'scratsh'. Bijna letterlijk, want de patch-bank was niet veel.
Tot nu toe is het mij gelukt om de fabriekspatches weer in de D-50 te krijgen via mijn (Windows) PC.
Daarvoor heb ik destijds al, met vooruitziende blik, een geluidskaart met MIDI aansluiting aangeschaft.

Verder heb ik nog niet veel kunnen doen. De (juiste) informatie specifiek voor een D-50 is op internet nauwlijks te vinden.
Op deze forum hoop ik wijzer te worden en wellicht kan ik in de toekomst een ander helpen met opgedane ervaring.

Zijn er hier nog veel bezoekers die ervaring hebben of zelfs nog werken met een Roland D-50?

Vriendelijke groet,
Jeroen (alias Dorre)

:) D-50, mijn eerste synth.. Heb nu de rackversie. Blijf 't een fijne synth vinden (beetje jeugdsentiment, oke..)

Welkom trouwens

Welkom!;)

Back