[Gerucht] Korg's antwoord op de RS-7000/MC-909/MPC

OnAcid

Slager van Schiedam
The sequencer borrows quite a lot from the electribes (ie very intuitive and easy, good realtime editing) the sampler section is probably the most full featured of any Korg product to date and will do phrase sampling as well as more indepth stuff, but it is not going to offer the capabilities of say a dedicated Emu sampler, ie complex multis etc. The synth section will be loosely based on the MS2000/Prophecy model but with more polyphony and way better filters (than the MS at least) There MAY be a full featured vocoder included but this is not confirmed to make it onto the final production models, the FX will largely be based upon existing Korg algorithms with 4 effects available simultaneously plus a single mastering effect and compression and eq on every track. The touchview technology from the Trinity range is likely to be included, but like the Trinity it will not be a color screen. There will be a number of expansion options available but these have not been finalised, but could include mLan/firewire, HD option, PCM voice boards, etc. It is not clear wheter it will be a keyboard or tabletop unit or both at this stage, the sequencer will also have some features from the Karma but to a lesser extent. Thats pretty much everything I know, it is still in the R&D labs at present so some of these features may not make it onto the production units, but also some additional features could be implemented, Korg UK have taken a big part in the concept of this product and initial announcements may be made on the Korg UK website in March, it will likely ship towards the end of July. I say get saving because it is going to be awesome.

Waar of niet waar... De toekomst zal het leren.

Het is vaak wel zo dat korg producten net wat 'professioneler' zijn dan die van de concurrenten (= mijn mening ;)). Dus laten we hopen.

Klinkt alvast errug goed...ben zelf ook een enorme Korg fan, het idee van een Electribe Tritonstyle
krijg ik wel een harde beepr van...8)

Goeie specs sofar...ik ben benieuwd!

Korg is de allerbeste als het om schitterende pads en natuurlijke geluiden en instrumenten gaat, de Triton en de Karma zijn echt de paradepaardjes die alle andere concurenten ver achter zich laten wat mij betreft.Als ze deze combineren met een meer hands-on groovebox gehalte dan weet ik bijna zeker dat ze bovenaan zullen staan en dat ook ik een erge harde of zoiets zal krijgen.
Maar tot dan, als het om grooveboxen gaat, staat voor mij de RS-7000 nog steeds helemaal bovenaan!

touch screen my ass! dat werkt toch allemaal zo traag als de neten? naja..het klinkt wel goed, beetje concurrentie is altijd goed voor de consument!

He OnAcid, top! :okdan:

En karma klinkt IMO minder als de triton hoor. En er zijn best wel synths die net zo goed of op sommige vlakken beter klinken.

Maar tof om te lezen dat ook daar mLan op komt (waarschijnlijk).
Kurzweil is er ook al mee begonnen. Jaja, dat gaat de goede kant op.

Maar interessant dat het gros van 'het is meer dan een groovebox' apparaten uitgebreid gaat worden.
Als ze de release datum halen.

Origineel geplaatst door fuse
He OnAcid, top! :okdan:

En karma klinkt IMO minder als de triton hoor. En er zijn best wel synths die net zo goed of op sommige vlakken beter klinken.

Maar tof om te lezen dat ook daar mLan op komt (waarschijnlijk).
Kurzweil is er ook al mee begonnen. Jaja, dat gaat de goede kant op.

Maar interessant dat het gros van 'het is meer dan een groovebox' apparaten uitgebreid gaat worden.
Als ze de release datum halen.

Dan ben je er kennelijk nog niet van op de hoogte dat de KARMA exact dezelfde klankbron en FX engine heeft als die van de Triton? Ik kan alle programs en combinations van alle Tritons trouwens ook in mijn KARMA laden en ze vrolijk afspelen zonder enig verschil. Bovendien heeft de KARMA de KARMA functie wat ook wel handig is soms om ff lekker te experimenteren en wrede pads te maken. Het enige wat de (opper) Triton heeft wat de KARMA niet heeft is meer ruimte voor expansion PCM boards een sample gedeelte en digitale I/O. :D
Noem dan eens wat synths op die in jouw ogen beter klinken, ik ben erg benieuwd!

Origineel geplaatst door Laurens O
Maar tot dan, als het om grooveboxen gaat, staat voor mij de RS-7000 nog steeds helemaal bovenaan!

GRRRR de RS7000 IS GEEN groovebox!!! Leer dat nou is! :D :D

Origineel geplaatst door olafmol
touch screen my ass! dat werkt toch allemaal zo traag als de neten? naja..het klinkt wel goed, beetje concurrentie is altijd goed voor de consument!

Jij hebt op de DSF meeting duidelijk niet met mijn Triton gespeeld, het touch-screen is a.) rete snel en b.) f*ckin verslavend. Zo erg dat ik regalmatig op het LCD van mijn 03D aan het drukken ben en me verbaas dat er niets gebeurt...

Origineel geplaatst door NorthernLightX
Jij hebt op de DSF meeting duidelijk niet met mijn Triton gespeeld, het touch-screen is a.) rete snel en b.) f*ckin verslavend. Zo erg dat ik regalmatig op het LCD van mijn 03D aan het drukken ben en me verbaas dat er niets gebeurt...

offtopic
muahahahaa :) leuk voor die 03d heeej ;)
mw
/offtopic

Origineel geplaatst door Laurens O
Dan ben je er kennelijk nog niet van op de hoogte dat de KARMA exact dezelfde klankbron en FX engine heeft als die van de Triton?
Tsja dat weet ik ook wel hoor, liep alleen wat te stangen. Maar vind het hele Karma gedeelte van de Karma niet zo. En de klanken van de Triton zijn OK maar ik weet dat er voor mij betere zijn.

Ik kan alle programs en combinations van alle Tritons trouwens ook in mijn KARMA laden en ze vrolijk afspelen zonder enig verschil. Bovendien heeft de KARMA de KARMA functie wat ook wel handig is soms om ff lekker te experimenteren en wrede pads te maken. Het enige wat de (opper) Triton heeft wat de KARMA niet heeft is meer ruimte voor expansion PCM boards een sample gedeelte en digitale I/O. :D
Noem dan eens wat synths op die in jouw ogen beter klinken, ik ben erg benieuwd!

Tsja er is er een die altijd beter klinkt natuurlijk en dat is de EX5. Vind de wavestations trouwens ook superstrak. En misschien is het een marginaal verschil maar vind de XV serie van Roland ook niet verkeerd klinken. Kurzweils kunnen ook prima pads en choirs uitspugen hoor.
En vooral het MOSS gedeelte vind ik wat braafjes. Mja als je eenmaal verwend bent met echte analoge bakken kun je IMO ook wat beter bepalen welke VA je aanstaat of niet. En ach ja, da's m'n persoonlijk smaak. :)

Origineel geplaatst door Roonan
Het gemak van een electribe met een MOSS synth engine, touch screen in een groovebox vorm?
Hmmmmm, ruil ik tzt de karma en 909 toch in......:)

De mooie pads e.d. uit de Karma komen niet uit de MOSS optie, maar uit de HI-synthese. MOSS is erg leuk voor viooltjes en trompetjes, en met een beetje weaken kun je er erg scheurende leads uithalen, maar padsounds haal je er toch niet zo makkelijk uit.

het is allemaal wat....
Als we allemaal maar uiteindelijk mooie muziek maken of niet dan!?:okdan:

Origineel geplaatst door Arveyman
GRRRR de RS7000 IS GEEN groovebox!!! Leer dat nou is! :D :D

Ok ok ok, je hebt gelijk, de naam "groovebox" doet onder voor de RS-7000. De RS-7000 is een zeer royaal groovebox achtig apparaat maar dan zeker 10x beter en leuker, een joybox! (ofzo):D

Origineel geplaatst door NorthernLightX
De mooie pads e.d. uit de Karma komen niet uit de MOSS optie, maar uit de HI-synthese. MOSS is erg leuk voor viooltjes en trompetjes, en met een beetje weaken kun je er erg scheurende leads uithalen, maar padsounds haal je er toch niet zo makkelijk uit.

Oh...., ik heb een Prophecy, EA-1 en een MS2000 gehad, ik denk dat ik wel weet waar die engine toe in staat is.
En dat de Karma standaard geen MOSS heeft wist ik al.......had ik het over pads trouwens?

Back