Welke mixer

Sijron

Ingeburgerd
Hallo ik ben op zoek naar een mixer en naast de mixer twee actieve monitors.

Misschien kunnen jullie mij verder op weg helpen, ik heb eigenlijk niet zo een hoge budget. tot ong. 400 exlusief monitors.
Mijn setup:

hardware
1 korg electribe er1
1 korg electribe ae 1
zal nog uitgebreidt gaan worden.

geluidkaart m-audio audiophile 2496 1x audio in, 1xs/pdif in. midi in en out.

software
cubase

zijn er mixers die kan worden aangestuurd via midi, zodat je via je mixer midi in cubase kan opnemen. ik bedoel dus eigenlijk in aparte sporen opnemen.

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegt.

Re: Welke mixer

Origineel geplaatst door Sijron
...
zijn er mixers die kan worden aangestuurd via midi, zodat je via je mixer midi in cubase kan opnemen. ik bedoel dus eigenlijk in aparte sporen opnemen.

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegt.
Het lijkt er op dat je in je verhaal audio en MIDI door elkaar gooit. MIDI bestaat uit comando's voor het spelen van noten en het aansturen van parameters, via midi kun je geen audio opnemen. Maar misschien dat ik het verkeerd lees. Wanneer je meerdere midi-ingangen nodig hebt dan zou je een MIDI-Merger kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de Philip Rees Little 2M Merge Unit, daarmee worden meerdere ingangen samengebracht naar een uitgang, die sluit je vervolgens weer aan op je midi-input van de audiophile 2496 en je kunt nu meerdere midi-apparaten opnemen. Let er wel even op dat je de electribes op verschillende midi-kanalen moet laten uitsturen.

Is het midi gedeelte niet interessant en wil je eigenlijk audio opnemen dan kun je kijken naar een mixer met USB 2.0 aansluiting die beschikt over de mogelijkheid om meerdere kanalen door te sluizen naar de computer. Daar zijn er tegenwoordig legio van.

Back