softpakket voor akoestische instrumenten

Maks

Gromit the Evil Operator
Hoi
Ik ben m'n ogen aan 't openhouden voor een softpakket (rompler ofzo) met 'vanalles een beetje' erin. Dit voor meer akoestische klanken zoals blazers, (contra-)bas, goeie strings, ... maar evengoed wat electric piano's enzo zijn welkom!
Er zijn goeie pakketten zat, maar die richten zich veel op '1 instrument', en als je er zo'n paar koopt ben je blut ;) en ik heb ook geen triljoenen GB's aan sounds nodig. een paar goeie van alles wat...
Iemand die iets weet wat ik over het hoofd zie?

Re: softpakket voor akoestische instrumenten

Origineel geplaatst door Maks
Ik ben m'n ogen aan 't openhouden voor een softpakket (rompler ofzo)

Bedoel je nou software of een rompler? Romplers met acoustische instrumenten zijn er genoeg dacht ik.

Kijk eens naar softromplers zoals sampletank of hypersonic...
Daarnaast hebben de meeste samplers van tegenwoordig een hele grote libarie erbij waar ook veel bruikbare dingen in zitten... Ieder het zo zijn goeie en slechte dingen erin zitten, zou dus zeggen koop ze allemaal :biertje:

Volgens mij is Hypersonic2 van Steinberg precies wat je zoekt. Die heeft heel veel geluiden in alle categorieen en heeft ook geen enorme samples zodat alle geluiden gewoon snel laden. Je hebt dan in feite een soort Motif in softwarevorm. Andere softwareromplers zoals Sampletank, Korg M1 of Luxonic Purity vind ik persoonlijk toch een stuk minder...

Hypersonic :halleluja

Origineel geplaatst door Frank H
Volgens mij is Hypersonic2 van Steinberg precies wat je zoekt. Die heeft heel veel geluiden in alle categorieen en heeft ook geen enorme samples zodat alle geluiden gewoon snel laden. Je hebt dan in feite een soort Motif in softwarevorm. Andere softwareromplers zoals Sampletank, Korg M1 of Luxonic Purity vind ik persoonlijk toch een stuk minder...

Hypersonic :halleluja

Helemaal mee eens.....

je zou ook voor een keyboard kunnen gaan...

maar misschien vloek ik nu in de kerk :D

ik zou zeggen yamaha Psr-s500 ( ja ja daar istie weer)

;) :yamaha:

Origineel geplaatst door Jedee
je zou ook voor een keyboard kunnen gaan...

maar misschien vloek ik nu in de kerk :D

ik zou zeggen yamaha Psr-s500 ( ja ja daar istie weer)

;) :yamaha:

VLEen heeft een fantastisch keyboard te koop staan. Wel iets duurder maar dan heb je ook iets geweldigs.

Origineel geplaatst door OJS
Misschien dat ik de enige ben maar ik was niet echt onder de indruk van Colossus..........
Bovendien is het wel een erg grote sample library. 40 Gb geloof ik of zo.

Ik vond hem persoonlijk wel goed. Hij is idd heel groot: 8 DVD's, 32 GB. En het aantal sounds dat je daar voor krijgt viel mij ook ietwat tegen, maar de sounds zijn zeker beter dan hypersonic. De hypersonic komt waarschijnlijk beter tot zijn recht in een volle productie. Als "smeermiddel" zeg maar, maar bij colossus komen de geluiden in hun eentje weer beter tot hun recht. Ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent.

succes met je keuze.

ok thx guys voor deze injectie aan tips :)
Ik ga eens op onderzoek...

Voor strings is de meegeleverde library in Kontakt niet mis, stammen af van Vienna Symphony Library, en dit is toch wel een referentie onder orchestrale samples.

Garritan heeft ook twee leuke, zelf heb de Bigband versie, en bevatten goeie drums, (contra)bassen, marimba's en keys. De blazers zijn wel ok, maar het blijft toch wel echt onnatuurlijk klinken, gespeeld vanaf een klavier.

De Personal Orchestra is ook goed, heb er al een paar keer mee geprutst, maar deze (nog) niet aangeschaft.

Voordeel van deze libraries is dat je ze in Kontakt kan inladen en daar nog iets verder (dmv scripts) wat realisme of fuckery kan toepassen (zie ook Elektrik Piano van NI).

Ben de laatste tijd ook nogal gevonden voor de kwaliteit van Soundfonts die her en der - legaal - van het internet te plukken zijn. Als je wil, zal ik een paar links neerzetten (ben momenteel niet op m'n thuiscomputer).

Wat betreft de meeste romplers (zoals Hypersonic) daar ben ik toch niet echt van overtuigd. De meeste klinken behoorlijk cheesy als het op meer akoestische instrumenten aankomt, voelt direct als 'library music' aan, zo'n goedkoop plasiteken riedeltje bij een documentaire over huisdieren of zo.

Origineel geplaatst door nick nova
Edirol Orchestra!
Klinkt zeer goed. Strijkers, blazers, klassieke orchestratie.
Voor elektrische piano's: Lounge Lizard.

vind je? ik had hem gekocht en 2 weken later weer verkocht: de samples die ik voor sampletank heb klinken veel natuurlijker. en sampletank werkt makkelijker

Origineel geplaatst door Sympho-Metal
vind je? ik had hem gekocht en 2 weken later weer verkocht: de samples die ik voor sampletank heb klinken veel natuurlijker. en sampletank werkt makkelijker

Het probleem in deze is referentie. Zonder iemand persoonlijk aan te willen vallen, als je niks gewend bent vind je het al snel fantastisch...

Ik ken persoonlijk geen van beide, dus zal geen uitspraak doen, al weet ik van mensen om mij heen dat zij Edirol idd ook niet best vinden. Het maakt overigens ook nog wel uit waar je het voor wilt gebruiken. In Pop/RnB/Hip-hop werkt "plastic" soms (vaak!) veel beter dan realistisch...

Origineel geplaatst door mavn
. Het maakt overigens ook nog wel uit waar je het voor wilt gebruiken. In Pop/RnB/Hip-hop werkt "plastic" soms (vaak!) veel beter dan realistisch...

ook dat klopt, maar mijn ervaring met edirol is dat het niet fijn werkt (onoverzichtelijk) en het vergt veel cpu. daarbij komt nog dat ik de samples niet lekker vind klinken. en mijn mening is: wil je een degelijke produktie maken, moet je beginnen met degelijk materiaal.

Origineel geplaatst door bodo

Ben de laatste tijd ook nogal gevonden voor de kwaliteit van Soundfonts die her en der - legaal - van het internet te plukken zijn. Als je wil, zal ik een paar links neerzetten (ben momenteel niet op m'n thuiscomputer).

gaarne :)

Back