Behringer BCF 2000

kyuss

Nieuwkomer
Zie al wat threads over dit apparaat...

Mijn vragen zijn:

- Wat is de meerwaarde van dit ding? Alleen dat ik handmatig het volume kan regelen?

- Het zijn 8 sporen. Als ik een nummer heb met 30 sporen, moet ik dan perse een extra kopen of kan het anders?

Je kunt de BCF idd gebruiken om je virtuele mixer te bedienen, maar het is ook een MIDI controller waarmee je instrumenten en effecten kunt bedienen. En niet alleen software dus.

Je hebt er maar één nodig, maar je kunt er meerdere naast elkaar plaatsen.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik stel nog een paar 'domme' vragen, ik leer hier het meest van.

ik speel momenteel op een MS2000 via Line6 software en ik neem dan op in Cubase. Kan ik effecten van de ms2000 dan besturen hiermee en zoja: heb ik daar iets aan?

Je zegt dat ik er meerdere naast elkaar kan zetten. Dat is alleen nodig als ik een nummer van meer dan 8 sporen maak? En kan ik ook bijvoorbeeld met 1 bcf2000 andere sproen toewijzen, zodat ik maar 1 apparaat nodig heb? (met andere woorden: zijn meerdere bcf's gemakzucht?)

Thxx

Reason

Reason

PS:

Wat kan ik met de bcf2000 doen in Reason? (Ik gebruik 3.0)

Ik vind de virtuele syntch's wel tof, maar zou ze graag ook bedienen met mijn ms2000 en een bcf2000.

Ik weet dat mogelijk is, maar hoe pas ik dit aan? Eigenlijk wil ik alleen maar overtuigd worden met een paar goede redenen :):)

Ik heb één goede reden voor je. Niet meer dat gepiel met je muis, maar gewoon echte knoppen draaien en echte faders schuiven. :)

Je zegt dat ik er meerdere naast elkaar kan zetten. Dat is alleen nodig als ik een nummer van meer dan 8 sporen maak? En kan ik ook bijvoorbeeld met 1 bcf2000 andere sproen toewijzen, zodat ik maar 1 apparaat nodig heb? (met andere woorden: zijn meerdere bcf's gemakzucht?)

Met eentje kun je ook alle sporen bedienen.

Wat kun je met de BCF:

het is in feite gewoon een midi controller. Dat wil zeggen dat je ALLE apparaten die MIDI hebben ermee kunt besturen. Dat geldt ook voor software. Alle programma's die de mogelijkheid hebben om verschillende functies via MIDI te besturen kun je met de BCF regelen.

Zo kun je de BCF zó programmeren dat je de mixer van bijv. Cubase ermee kunt bedienen. En dat gaat dan met ALLE kanalen. Kwestie van zowel Cubase als de BCF goed programmeren.

Maar ook softsynth's, VST plugins's, Reason, Synthesizers, drumcomputers, modules, effect-procerssoren etc. etc. kunje ermee bedienen. (kwestie van goed programmeren!)

Het voordeel is idd dat je niet met je muis hoeft te pielen, of in menu's hoeft te klooien. Je hoeft niet meerdere BCF's te hebben om al je kanalen te kunnen regelen. Met één druk op de knop bedien je kanaal 1-8, 9-16, 17-24 etc...

waar gebruik ik heb voor:

1)uiteraard handig om de volumes snel en hardwarematige goed te zetten.
2)vooral bij het afwerken van nummers komen de "play,rew,ffw,stop" knoppen heerlijk van pas (je kunt met 3vingers zonder een muisarm te krijgen het heel snel bedienen) als je drumtracks na aanhet lopen bent of andere foutjes in de midi editor.
3)het snel pannen van sporen werkt ook relaxt als je aanhet mixen bent voor je stereobeeld.

al met al is het geen noodzaak maar ik zou niet meer anders willen......gaat gewoon sneller met minder muis

Back