flightcase producenten

CgJoe

Stamgast
Ik zoek mensen die enkele goede bedrijven kunnen noemen die flightcases maken. Er zijn wel enkele oude topics met links...maar die zijn inderdaad oud. Oude bedrijven, nieuwe bedrijven

bedrijven veranderen ook, dus ik zou graag wat ervaringen willen (wil graag kwaliteit)

(Ik moet een case hebben voor mn ES7, hoeveel zou het ongeveer kosten... €250?)

http://www.pgcases.com/

Kennis van mijn is eigenaar van de zaak in Nederland en bouwt alle kisten zelf. Kost wel wat, maar echt top kwaliteit.

D'r zal vast wel een PA bedrijf bij jou in de buurt zitten die flightcases maakt. De enige die ik nu kan bedenken is Ampco in Maarssen, die bouwde volgens mij ook maatwerk.

Kijk anders ff op de (Duitse) postorder sites, die hebben vaak standaardspul tegen beduidend lagere prijzen dan maatwerk. Musik Produktiv is oa verkoper van AAC, heb er een 19"rack en een mengtafelcase van wat me prima bevalt.

Eventueel bij (voormalig E.M.I.) Feedback Eindhoven. Zover ik weet bestaat die flightcase-afdeling nog.

Ik heb geen verstand van flightcases (wordt mn eerste) dus ik vraag me af, wat is nou een goede prijs voor wat ik zoek? Wat is bijvoorbeeld belangrijk qua materiaal, en hoeveel zou een goede case voor dat bakbeest van me wegen :bekdicht:

Ik kwam bv deze site tegen... 300 euri...wel veel geld...maar aan de andere kant..wel bijna 20 kilo aan koffer...is dat een redelijke prijs of gewoon erg duur.

Ik heb wel t idee (als ik zo naar foto's kijk) dat die thomannkoffertjes erg dun zijn.

Origineel geplaatst door CgJoe
Ik heb wel t idee (als ik zo naar foto's kijk) dat die thomannkoffertjes erg dun zijn.
Ik heb zelf zo'n Thon-koffertje gehad (2HE hoog) en het spul is wel dun, maar toch wel erg stevig. Volgens mij zit je eerder door een dunne houten flightcase heen dan zo'n Thon-koffertje.

Zal voor licht spul ook geen probleem zijn, maar voor een synth van 20 kilo is het denk ik wel een ander verhaal.

Ik heb inmiddels een flightcase gevonden. De flightcasebouwer van Peter Verspuy had nog een kist staan die hij niet kon verkopen vanwege een verkeerde kleur.

Kwam het even mooi uit dat hij zwart was.

Eeeh.. case closed? 8o)

Verkooppraatje? Nah, 't stond op Marktplaats, en die kist heeft het embleem van PV. Nieuw, met 4 vlindersloten.

Ik heb er 200 voor betaald. Ik ben geen flightcasekenner maar voor zover ik kan beoordelen is het 't geld zeker waard :)

Back