Gitaar plug

Toetsen Coureur

Ingeburgerd
Hallo mede forumleden,

ik heb een vraagje..

ik ben op zoek naar een goede electrische gitaar plug..

dit is wat ik wil: ik heb bv met midi een mooie solo ingespeeld of een gitaar partij ingespeeld, maar daar wil ik dus ook een super gitaar geluid voor hebben..

net zoiets als Akoustik Piano..

heeft iemand nog goede tips?

Groeten TC

Je zoekt een plug om je gitaar in je setup te pluggen of een plug-in met halfbakker gitaarsound?
(Naar mijn mening krijg je dit soort dingen met emulaties nooit helemaal goed)

ik ben niet zo op de hoogte van vsti's met goede electrische gitaar multisamples. Maar ik weet wel dat sonik reality een electrische gitaar multisample heeft met gratis sampletank le plugin. Volgens mij heeft die gratis sampletank demo ook een electrische gitaar aanboord. In ieder geval het proberen waard.

wat ik persoonlijk het beste vind werken is om een synthesizer door een gitaar versterker plugin te halen. Ik vind Amplitube en Guitar Rig allebei erg goed.

Wat nog het belangrijkste is van het geluid van een electrische gitaar is niet zozeer de klank maar hoe je de midi programeer. Dit omdat je natuurlijk een echte gitaar heel anders bespeel dan een toetseninstrument bovendien heb je veel meer beperkingen dan op een toetsinstrument omdat je maar 5 vingers hebt en 6 snaren. Technieken als hammer-ons, Pull offs, Bends, strums, tapped harmonics etc zijn soms verdomde moeilijk om overtuigend te doen op een toetsinstrument. Een van de beste/bekendste voorbeelden van gitaar op een synth is toch wel de openings-Tune van Miami Vice.

Keb zelf 2 jaar geleden een enorme sample library gemaakt van een akoestische gitaar waarin we hammer-ons, pull-offs etc hebben geimplementeerd en ik kan je zeggen dat het wel geloofwaardig klonk maar als je het mij vraag zoek ik liever iemand die gitaar kan spelen. Maar gellukkig ben ik zelf gitarist dus hoef ik daar niet aan te beginnen.

hoop dat je hier wat aan hebt,

groeten,

Thomas

Back