Vervanger MAgneto

dextah

Ouwe rot
Weet iemand een goeie vervanging voor Steinberg's MAgneto ?
Ik ben nu over op Macintel en daar draait hij niet meer op .
Alleen PPC .
Dus een tapesaturation iets voor OSX UB vst.
Ik kom tot nu toe alleen dingen voor Protools tegen .
VintageWarmer heb ik al .

Ik was daar ook terecht gekomen .
Lijkt me wel wat .
Ga ik morgen eens demo'en .
Heb ook de Colortone pro demo van Tritone digital gedownload .
Zitten geloof ik een aantal impulses van tapemachines in .
Mischien wel ok .

De impulses van tapes die ik heb gebruikt vond ik niet echt overtuigend eigenlijk. Maar goed, smaak verschilt.

Ken je die plugs van Tritone ?
Ik ga ze zo eens proberen .
Die Colortone dan .
Die dad tape is wel aan de prijzige kant .
Ik wil ook nog wat Sony Oxford plugs kopen ...
Eerst maar eens demo's proberen .

Die tritones moet ik nog proberen.
Maar die Sonnox plugins kleuren niet zoveel hoor. Zijn wel ontzettende goede mix plugins trouwens. En bij de compressor van sonnox zit een hele interessante 'warmth' optie. Zeker waard om de demo te proberen.

Ik was voor die Sony dingen vooral benieuwd naar de Inflator en de Limiter en transmod .
Heb de inflator net geinstalleerd.
Straks even proberen, Ilok zit beneden nog in de hub :)

Origineel geplaatst door fuse
De impulses van tapes die ik heb gebruikt vond ik niet echt overtuigend eigenlijk. Maar goed, smaak verschilt.

mag ik vragen met welke tape-recorders je over het algemeen werkt dan? :duivels:

Origineel geplaatst door dextah
Mwa .. $1499.99
Denk niet dat ik ooit zoveel geld voor een plugin ga betalen .

Zeker een beetje duur, maar dat is wel de tdm versie. De native versie kost 750 dollar (en er gaat deze maand 20% af), dat is dus een stuk goedkoper dan de Focusrite LM, alleen krijg je d'r niet zo'n kastje bij. Wel een mooi ding volgens mij.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
Zeker een beetje duur, maar dat is wel de tdm versie. De native versie kost 750 dollar (en er gaat deze maand 20% af), dat is dus een stuk goedkoper dan de Focusrite LM, alleen krijg je d'r niet zo'n kastje bij. Wel een mooi ding volgens mij.

Ik ben erg blij met de Liquid Mix .. alleen zou ik er dus nog een tape saturation achtig iets bij willen .
Die plugs zijn toch wel aan de dure kant vind ik .
Die Color Tone vond ik toch wel ok klinken .
Zag op het forum van Tritone dat iemand ook zijn Akai Mp60 gesampled ( noem je dat zo met impules ?)
heeft .
Mischien wel geinig voor drums .

Koop ik die ColorTone na geprobeerd te hebben op mijn Macmini waar ik mijn demos op test .. met Ableton .. kom ik erachter na installeren op mijn MAcbook Pro dat hij niet werkt met Cubase 4 :erm:
Vanwege vst3 en steinberg heeft nog geen developers kit gereleased .
Snap het niet want al mijn andere plugs werken wel .
Krijg gelukkig wel mijn geld terug .

Klote zeg! Ik krijg het ook niet optimaal werkend, de demo werkt niet in Live6 bij mij. En bij de Colortone Free doen alleen de presets het, en dat zijn er maar 3 (die overigens wel alle 3 erg goed en overtuigend klinken!). Misschien komt het door dat Pluggo gedoe, of toch dat het niet met meer CPU cores ofzo werkt.
Ik wil wel binnenkort zo'n convolutie geval aanschaffen, of die URS of LM of wachten op een Colortone update. Ik heb ook die Nebula 2 geprobeerd, maar zelfs op m'n core2duo nekt m'n cpu en er zit veel latency in.

Hier is nog een tape-saturation convolutie plugin van Airwindows, Iron Oxide:

http://store.kagi.com/cgi-bin/store.cgi?storeID=6FEGJ_LIVE&&

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
Klote zeg! Ik krijg het ook niet optimaal werkend, de demo werkt niet in Live6 bij mij. En bij de Colortone Free doen alleen de presets het, en dat zijn er maar 3 (die overigens wel alle 3 erg goed en overtuigend klinken!). Misschien komt het door dat Pluggo gedoe, of toch dat het niet met meer CPU cores ofzo werkt.
Ik wil wel binnenkort zo'n convolutie geval aanschaffen, of die URS of LM of wachten op een Colortone update. Ik heb ook die Nebula 2 geprobeerd, maar zelfs op m'n core2duo nekt m'n cpu en er zit veel latency in.

Hier is nog een tape-saturation convolutie plugin van Airwindows, Iron Oxide:

http://store.kagi.com/cgi-bin/store.cgi?storeID=6FEGJ_LIVE&&

Van Airwindows had ik channel geprobberd . Hoorde niet zo goed wat het deed .
Jammer dat het alleen AU is .
Die Colortone werkt bij mij wel in Ableton 6.
Ik werk/mix alleen niet met Ableton .
Gebruik ik alleen live .
Ik vind het wel vreemd dat andere plugs wel gewoon werken in Cubase4

Back