hier 1 van mijn eerste ambient hardcore trax :D

DJ-Strife

Dreamy Hardcore producer
Iets meer effect over de crashes zou beter bij de rest passen denk ik.

Tsunami Art <--> Manga Corps, is dat een verband? Ik hoor het in ieder geval wel een beetje, en da's positief bedoeld. Het zou zo in het begin van een set van Manu kunnen dit.

Wat ik mis is een soort van hoog gillend/snijdend geluid heel laat in het nummer om het wat duisterder te maken, ruimte zat in de mix. Bij dit soort tracks is het ook niet erg om er bijvoorbeeld 7 minuten van te maken.

Maar ik vind dit echt een van de beste hardcore tracks die ik heb gehoord van een 'amateur'. Ik vind hem echt geweldig!

Sorry dat ik je thread een beetje bevuil, maar ik hoor nu dat die crashes precies het zelfde zijn als bij Enemy on the Run van Catscan.

Ik vind hem bij de 2e keer luisteren ook wat minder, maar het blijft wel een interessante track.

Ja idd dat van die crashes vind ik ook zonde, het klinkt ook bijna hetzelfde qua ritme als in Enemy on the run, en de sound is al helemaal hetzelfde.

Verder vind ik dat deze track de hele tijd opbouwt naar iets wat in mijn ogen niet komt. het lijkt wel alsof je de intro 50 seconden van een track gewoon in loop hebt gezet... hij blijft gewoon op 1 lijn, opbouwen naar iets...ik vind de synth ook vaak te hard staan eerlijk gezegd... het klinkt ook allemaal zo statisch...

maarja het lijkt wel de goede richting uit te gaan als ik dit moet vergelijken met vorig werk van je.

suc6 ermee.

bedankt voor a ljullie reakties

de crashes zijn eerlijk gezegt gewoon standaard 909 crashes :D

die zaten er standaard trouwens niet in maar op aanraden van iemand heb ik die er maar in gedaan.

en eerlijk gezegt ken ik geen trax van manga corps :confused:

Origineel geplaatst door DJ-Strife
bedankt voor a ljullie reakties

de crashes zijn eerlijk gezegt gewoon standaard 909 crashes :D

die zaten er standaard trouwens niet in maar op aanraden van iemand heb ik die er maar in gedaan.

en eerlijk gezegt ken ik geen trax van manga corps :confused:

Industrial Strenght Trance (sublabel Industrial strenght) nummer 3 als ik me niet vergis.

Origineel geplaatst door Cornerman
Industrial Strenght Trance (sublabel Industrial strenght) nummer 3 als ik me niet vergis.

IST 014 War Dancer / Manga Corps .. weten is regeren :kroon: :)

Origineel geplaatst door mika

Super vette plaat trouwens...
Ik ga vanavond, thuis je nummer luisteren. U hoort van mij.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mika

Yep je hebt helemaal gelijk. Ik zat er naast wat betreft het nummer. ik heb hem hier staan.

Hehehe dat is mijn ENIGE plaat. Durf hem niet weg te doen eigenlijk. Het is toch een van DE platen.

Maar nu ik er een paar keer naar geluisterd heb (dat is al goed) is het toch een beetje minder, maar de richting waar je op gaat met je muziek is echt goed, ik denk dat als je bepaalde geluiden weghaalt, bepaalde geluiden toevoegt en je de percussie wat interessanter maakt dat dit echt een goede track wordt.

Origineel geplaatst door bikkel
Hehehe dat is mijn ENIGE plaat. Durf hem niet weg te doen eigenlijk. Het is toch een van DE platen.

Maar nu ik er een paar keer naar geluisterd heb (dat is al goed) is het toch een beetje minder, maar de richting waar je op gaat met je muziek is echt goed, ik denk dat als je bepaalde geluiden weghaalt, bepaalde geluiden toevoegt en je de percussie wat interessanter maakt dat dit echt een goede track wordt.
tnx

ik zal binnenkort ook ff mij nandere ambient achtige hardcore trax posten.

Waar heb je het mee gemaakt? Ik hoor wat FM-7 geluiden geloof ik.

Ik heb het met Fruityloops en de Absynt gemaakt :)

leuk detail, dr macabre heeft bijna de hele plaat alleen gemaakt, manu heeft bijna niets eraan gedaan..

Oh hier Strife, van het MoH Forum, welkom :D

Begint leuk, maar word op een gegeven moment wel erg eentonig.
Prop er eens wat wazige scheur geluiden door heen, geen juno's natuurlijk !
Om het allemaal wat spannerder te maken !

Klink al beter dan je vorige nummers !

Grtx,
Martijn

Origineel geplaatst door Triple Six
Oh hier Strife, van het MoH Forum, welkom :D

Begint leuk, maar word op een gegeven moment wel erg eentonig.
Prop er eens wat wazige scheur geluiden door heen, geen juno's natuurlijk !
Om het allemaal wat spannerder te maken !

Klink al beter dan je vorige nummers !

Grtx,
Martijn

Heej Triple6

koel dat er hier wat bekenden zijn.

is het al zo bekend dat ik graag juno's gebruik :D

tnx voor je feedback

ik zal eens kijken of ik er nog mooie synts voor heb.

Mwah als je niet de standaard Juno samples gebruikt maar de synth zelf flink op zijn staart trapt dan krijg je echt wel de minder bekende geluiden er uit die hier perfect er bij passen.

D'r is meer dan een artcore hoover uit een Alpha te halen :)

Mwah als je niet de standaard Juno samples gebruikt maar de synth zelf flink op zijn staart trapt dan krijg je echt wel de minder bekende geluiden er uit die hier perfect er bij passen.

D'r is meer dan een artcore hoover uit een Alpha te halen :)

Dat bedoel ook, niet hoppa standaard presetjuhh ! :D

Origineel geplaatst door Triple Six
Dat bedoel ook, niet hoppa standaard presetjuhh ! :D

Om eerlijk te zijn maak ik de laatste tijd juno achtige geluiden met de Pro 53 :)

Back