Geluidskaart en pre-amp in 1?

Jupe

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb een goede microfoon (Nt1000) en een hele slechte voorversterker (behringer ding van 80 euro). Ik kan hier niet meer mee werken, vooral omdat de behringer het steeds laat afweten als hij óf te koud, óf te warm is, en dar volgt elkaar veel te snel op. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het liefst een nieuwe, externe geluidskaart wil waar en goede pre-amp inzit, en mijn budget reikt niet boven de 600 euro. Heeft iemand hier goede suggesties voor met het liefst een beetje uitleg erbij? Note: ik ben nog niet heel technisch ontwikkeld, dus niet té ingewikkeld a.u.b. :).

Zou misschien de Focusrite LE een goede optie zijn, of weer iemand nog iets beters?

Je bedoelt de octopre LE? Daar heb je wel adat voor nodig. Zoek eens op Focusrite Saffire, RME fireface 400, Motu 828mkII, Presonus Firepod of Firestudio. Klinken allemaal wel goed, de RME het beste, en hebben allen preamps die wel redelijk zijn.

Ik doelde al op de Saffire. Ik hoor daar heel veel goeds over, maar mijn broer had er hele slechte ervaringen mee. Ik zal in ieder geval je andere suggesties eens bekijken, dankjewel.

Doet de M-audio Fast track Pro veel onder voor de Focusrite Saffire LE? Scheelt zo'n 150 euro, hoe groot is het verschil in geluidskwaliteit e.d.?

Ik zou gaan voor een RME Fireface of een dingetje van Motu, goede kaarten met goede preamps in zich!
Succes

Presonus Firepod (8 mooie pre-amps! > 499.- bij RockPalace ) of de Motu 828 MKII (deze vindt je vanaf 699.- als ik me niet vergis).

Back