Ableton en vst

deCLAE

Nieuwkomer
Kan iemand me misschien uitleggen waarom ik zo weinig met mijn plug-ins kan als ik ze vanuit ableton open (stand alone doet alles het). Ik kan bv. geen presets kiezen, de arpegiator niet openen, niet aan knoppen draaien etc.. maar wel vanuit dat uitklap menutje de vst besturen (maar dit is niet heel praktisch natuurlijk).

Help..

Staat op pagina 22 van de manual hoe je met Plug-ins en devices moet omgaan.
Lukt dat niet dan zou ik even Ableton om Support vragen.

een typisch geval van

1134390433.jpg

??

Volgens mij lezen jullie niet helemaal goed.

Ik kan heus wel wat met ableton ik kan echt wel mijn vst open. Het probleem is dat ik alleen aan de knoppen kan draaien als ik die controllers uitklap. Als ik daaraan draai zie ik de schuiven verschuiven in mijn vst. Maar wil ik gewoon die shit veranderen in mijn vst zelf (wat veel praktischer is) dan kan dat niet.

Dus read the fucking question voordat je me gaat RTFM en :)

Lol je bedoelt dat je niks kan veranderen in je vst als je aan je vst knoppen draait ???

Ja precies. Ik kan helemaal niks in die vst (zelfs niet menuutjes openen ofzo)als ik hem vanuit ableton open. Stand alone werkt alles dus wel..

In die manual staat anders wel hoe je controllers toe kan wijzen en troubleshooten... Zo'n probleem heb ik nog nooit meegemaakt.

Als het geen gratis VST's zijn heb je er waarschijnlijk ook nog eens support op zitten en een mailtje daar naar toe is vaak handiger dan hier posten :eureka:

Origineel geplaatst door The Q
In die manual staat anders wel hoe je controllers toe kan wijzen en troubleshooten... Zo'n probleem heb ik nog nooit meegemaakt.

Als het geen gratis VST's zijn heb je er waarschijnlijk ook nog eens support op zitten en een mailtje daar naar toe is vaak handiger dan hier posten :eureka:

mischien effe googlen???......dat kreeg ik laatst als tip van iemand

Het zit je wel dwars hé :D

Was jij niet te druk iets te zoeken ofzo 8~

Origineel geplaatst door deCLAE
Ja precies. Ik kan helemaal niks in die vst (zelfs niet menuutjes openen ofzo)als ik hem vanuit ableton open. Stand alone werkt alles dus wel..

Gaat t om 1 enkele vst waar bij je dit hebt ?
Of bij allen ?
Als t maar bij 1 zo is zou het wellicht om een beveiliging kunnen gaan, iets anders kan ik niet bedenken.

Origineel geplaatst door The Q
Het zit je wel dwars hé :D

Was jij niet te druk iets te zoeken ofzo 8~

het zit me niet dwars ik word alleen moe van de "ken je nie effe googlen" replys die helemaal niets toevoegen...ik ben op dit forum voor menselijke interactie en als je niks beters kan verzinnen dan "kan je niet effe Googlen"...dan reageer niet joh...

Heeft nix met google te maken. Wel met RTFM.

Origineel geplaatst door fuse
Heeft nix met google te maken. Wel met RTFM.

jaja.....I live a fucking very busy life zou ik zeggen...

jij lijkt wel een systeem beheerder die bij iedere "vraag" begint te zuchtten..

Hehe, ik ben systeembeheerder geweest.
Dan moet je wel een kootzak zijn om van dat gezeik van mensen af te geraken.
'Opvoeden' noemt men dat. En reken maar als je aan de 'andere kant' hebt gestaan je behoorlijk goed door hebt waarom ze zo reageren.

Maar even los hiervan. Als je een duidelijke vraag stelt dan krijg je doorgaans ook een duidelijk antwoord. In dit geval geeft de persoon niet echt aan wat hij eraan heeft gedaan om het probleem te verhelpen. En dan wordt open deuren intrappen wel erg makkelijk. En als je regelmatig dit soort vragen voorbij ziet komen dan ga je vanzelf beginnen bij de meest logische startpunten. Dit komt evt raar over bij de vraagsteller maar je zal toch ergens moeten beginnen met een tegenvraag.

Net zoiets als ik zou vragen hoeveel DPS ik kan halen met 6 Neutron blasters op een Dominix met 2xDMG mods. (Dan zou de tegenvraag zijn 'welke dmg mods'). En overigens eng als je het antwoord direct zou weten.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
het zit me niet dwars ik word alleen moe van de "ken je nie effe googlen" replys die helemaal niets toevoegen...ik ben op dit forum voor menselijke interactie en als je niks beters kan verzinnen dan "kan je niet effe Googlen"...dan reageer niet joh...

Jups, als je ergens naar vraagt en mensen reageren zo, dan vraag ik me af waarom mensen uberhaubt reageren. Het lijkt er soms op of het halve forum in de moderatie zit, :smeris: en dat lijkt me sterk.
Ik zoek ook eerst altijd maar soms is het handig om ff snel wat te vragen. Gemakkelijk wordt door sommigen maar al te snel vertaalt naar gemakszucht. Maar het zijn toch echt twee verschillende dingen.
Als iemand naar de bekende weg vraagt dan staat je niks in de weg om dat te negeren lijkt me.
:gaap:

nou de vraag was op een dergelijk onduidelijke/onvolledige manier gesteld dat dit misschien misverstanden tot gevolg had. Als ik de vraag lees lijkt het alsof hij niet weet hoe hij de VSTi interface tevoorschijn moet krijgen. Hij zegt ook niet om welke VSTi het gaat.

Misschien dat een mod alle onzinnige reply's kan verwijderen ?

Origineel geplaatst door Negative Plus
Misschien dat een mod alle onzinnige reply's kan verwijderen ?

Idd, ik snap je vraag niet helemaal maar je kunt toch op dat moersleuteltje van de vst drukken? dan verschijnt de vst interface en kan je daaraan draaien etc.

Back