Vervanging voor Waves

ArtsMusic

Ingeburgerd
Hallo Synthforummers,

Ik ben, na tijden als student gekraakte software te hebben gebruikt, nu toch aan het overgaan naar een legale setup. Ik heb op dit moment Cubase 4 en Native Instruments Komplete 4, en ben nog wat andere plugins aan het uitzoeken/aanschaffen.

Wat me vooral opvalt bij deze overgang, is dat de Waves plugins niet zo bijzonder goed of fijn zijn, maar wel ontzettend duur. Ze vallen niet binnen mijn budget, dus ik zou graag vervanging vinden. Het enige wat ik echt gebruik uit die set is:

- De C4 multibandcompressor
- De L2 limiter (in combi met de dithering functie)
en vooral
- De TransX

Zijn er goede plugins in omloop die dezelfde functionaliteit hebben? Gratis zou mooi zijn natuurlijk, maar stabiliteit en geluidskwaliteit is ook belangrijk. Voor de duidelijkheid, ze hoeven niet uit eenzelfde setje te komen, 3 plugins van verschillende fabrikanten zou ook goed zijn.

Bedankt!

Qua prijs is Voxengo heel erg interessant.
Zelf vind ik een paar van die plugins stukken beter dan die van Waves.

Die transmodder ziet er alvast interessant uit.... de interface staat me niet aan qua design maar ik zal de demo eens proberen. Die waves TransX plugin verricht echt wonderen, waar ik van de rest van het setje eigenlijk nooit zo positief verrast word. We gaan het eens bekijken. Bedankt!

Ferric, het gaat specifiek om legaal. Het waves setje voldeed namelijk wel, maar ik moet 1200 dollar uit gaan geven om aan dat setje te komen, met deze 3 plugins erin. En dat vind ik onzin.

Transmod kan je eventueel vervangen door
Sonnox TransMod
Ook niet van de goedkoopste, maar wel afzonderlijk (dus niet in bundle) te kopen, en naar 't schijnt nog beter dan TransX.
Voorheen waren dit de plug-ins van Sony, en hebben een hele goede reputatie.

Voor de rest kan ik je ook Sonalksis aanbevelen, werkt erg goed, een van de beste (vooral de Compressor).

Die Sonnox Transmod is degelijk en subtiel. Maar je kan hem snel teveel gebruiken en dan vind ik hem niet zo lekker klinken. Best wel aan de prijs waardoor ik me af vraag of de prijs/prestatie goed genoeg is. Je kunt hem iig 14 dagen proberen.

Er is ook een freeware clone van de L1 limiter

Hier...

PSP maakt mooie plugins. De Vintage Warmer is een musthave in mijn ogen.

Izotope Ozone kan in iedergeval de L2 en je Multiband vervangen en nieuw voor maar 250 Euri.

Uad met Precision Limiter of Precision Bundel. Anders URS, maar dat is ook vrij prijzig en die hebben geen limiter. Ik zou dan toch ook zeggen Voxengo. Coole Rus waar goed zaken mee te doen valt. Heb zelf R8brain Pro gekocht daar.

Suc6 met je keuze!!! ;)

Bedankt voor alle reacties. PSP zijn inderdaad onmisbaar, die moet ik ook nog even aanschaffen. Ozone heb ik een half jaar gebruikt in de studio waar ik werk, en we hebben recent besloten om hem weg te doen omdat ie altijd het geluid lijkt te vermangelen.... we zijn er nog niet precies uit waarom maar dat is niet iets wat ik graag met mn muziek wil doen.

Voxengo ga ik checken, UAD ook, Liquid Mix heeft de buurman dus die zal ik eens testen :)

www.wavearts.com

goeie plugins, voor een schappelijke prijs.

Slim Slow Slider: C3 Multi Band Compressor, gratis :)

zoals genoemd, sonalksis. erg lekker..

als je het goed wilt doen, FLUX

www.fluxhome.com

aan de prijs, maar erg goed.

ik zoek zelf nog een vervanger voor RVox, waves maakt goeie plugins, maar wat een k**bedrijf.

transx wordt lastig denk ik.. ik zoek ook nog zoiets in de prijsklasse 'niet een half jaar loon'

Origineel geplaatst door OJS
PSP maakt mooie plugins. De Vintage Warmer is een musthave in mijn ogen.

Hij kleurt wel erg hoor. Een musthave vind ik wat te ver gaan, maar hij kan soms erg goed klinken. Vind alleen de multi functie overdreven, op single is ie nog krachtiger. Als je multi nodig hebt, is er iets mis met je mix.

Alleen als buscompressor geeft PSP bij mij een flinke latency ? Iemand gemerkt ? Meestal zet ik toch analoog op de bus.

Qua plug-ins werk ik ook veel met de standaard logic pro plug-ins, vooral de standaard compressor, omdat die lekker makkelijk werkt als sidechain compressor.

Origineel geplaatst door plieuw
http://www.modernplugins.in-tw.com/

gebruik deze plugins set al een tijdje, gratis en met smoelwerk............ (Voxengo is idd goed).

Heb ik een tijdje uitgeprobeerd...trekken onnodig veel cpu en op een aantal na klinken ze niet echt overtuigend...heb ze weggepleurd nadat ik bij gebruik van 2 plug-ins cpu-spikes tot de 60 % had...op een core 2 duo systeem :P

On-topic : Voxengo heeft plugs die vergelijkbaar zijn met die je zoekt...en klinken erg goed..

In Cubase 4 zit een meegeleverde plug die bijna hetzelfde doet als TransX...Envelope Shaper heet ie...helaas is ie niet zo uitgebreid als TransX Multi,het ligt er maar aan waar je het voor gaat gebruiken...

En ook een multiband compressor zit gewoon in Cubase...

IK gebruik zelf momenteel de API serie van Waves (legaal wel te verstaan). Ze werken als een ware droom dus persoonlijk zou ik daar de voorkeur aan geven. Ze zijn duur maar echt de moeite waard.

Alternatief zijn een uad kaartje kunnen zijn. Plugs LA -2A -3A bv zijn retegoed!

Waves vervangen wordt lastig, helemaal de SSL/Neve/API bundels zijn geweldig! Als je het geld er (nog) niet voor hebt, zou ik gewoon doorsparen!

Oh en Sonnox rulez ook. Koop je alle plugins in één bundel, bespaar je ook nog flink!

Back