CME UF 6 --> kopen of niet?

Arnevr

Ingeburgerd
Hallo, ik ben nieuw hier, en ook op het gebied van MIDI.

Ik ben van plan om morgen de CME UF 6 bij Feedback te gaan kopen. Ik wil het vooral gaan gebruiken om m'n composities uit te gaan werken in Cubase met Symphonic Orchestra. Kortom, ik heb het niet nodig voor gigs, gewoon thuis voor recording. Maar ik weet niet of hier een ingebouwde geluidskaart inzit? Ik zit namelijk niet te wachten op Latency... Of zou ik hier dan (als mijn huidige geluidskaart niet goed genoeg zou zijn) een betere geluidskaart moeten kopen van rond de 100 euro? Ook wil ik weten, of deze gewoon met USB aan de computer valt te verbinden en of iemand nog problemen ermee heeft gehad met de drivers te installen, en of de pc hem gewoon herkent.

Graag wat meer info... :)

Re: CME UF 6 --> kopen of niet?

ik heb een CME UF8
verschillen met de UF6 zijn dat de UF8 88 toetsen heeft en een gewogen klavier heeft (wat SUPER IS !!! )

voor de rest.... de CME UF6 heeft géén geluidskaart (de meeste "gewone" midi keyboards hebben dit niet) ...

ik ben zeer tevreden met de UF8, waarom, omdat het niet zo een "plastiek" gevoel heeft als een normaal midi keyboard (van edirol ofzo) ... de behuizing is uit metaal (en uiterste buitenkant zelfs "hout") en dat heeft geen plastiek-gevoel... de draaiknoppen zijn uit goeie kwaliteit vind ik, en de faders zijn ook wel veel deftiger dan de meeste midi-keyboards... het keyboard op zich is van een UF8 anders dan van een UF6, dus dat kan ik niet vergelijken, maar bij mijn speelt het net zoals een vleugelpiano ;-) (maar UF8 is dus gewogen klavier en UF6 niet... )

Drivers... USB gaat, op XP (vista weet ik niet)... maar die van mij is via Midi aangesloten, maar USB lukt ook wel

Origineel geplaatst door Arnevr
Die term ''gewogen'' klavier hoor ik regelmatig... Wat houd dit precies in?
een gewogen klavier (meestal enkel bij heel dure synth's en piano's), dat is dat het nét het gevoel heeft van zoals bij een piano... ooit eens op een piano gespeeld ofzo ? dan ken je dat gevoel... bij een gewoon plastieken synth'je of keyboardje heb je dat niet... is moeilijk uit te leggen, speelt alleen stukken leuker (piano's zijn met "hamers", en een gewogen klavier dus ook)

Ga vooral zelf het verschil 'voelen', want een gewogen klavier is ook een kwestie van smaak en wat je gewend bent.
Ik ben dus absoluut geen liefhebber van gewogen toetsen, maar gelukkig geven steeds meer fabrikanten je bij controllers de keuze.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Jaxper
een gewogen klavier (meestal enkel bij heel dure synth's en piano's), dat is dat het nét het gevoel heeft van zoals bij een piano... ooit eens op een piano gespeeld ofzo ? dan ken je dat gevoel... bij een gewoon plastieken synth'je of keyboardje heb je dat niet... is moeilijk uit te leggen, speelt alleen stukken leuker (piano's zijn met "hamers", en een gewogen klavier dus ook)

Ik snap wat je bedoelt, en ja ik heb zeker vele malen op piano gespeeld... Heb er nog een gehad, en dat speelt inderdaad lekker voor piano stukken, ik denk dat ik op normale synth toetsen liever de rest doet..

Bedankt voor je uitleg

In de UF6/UF8 kan iig een FirewireAudioMidiInterface ingeplaatst worden voor rond de 200euro

[info]
opt. firewire digital audio 24bit/192kHz stereo I/O interface or soundmodul
[info]

183438.jpg

Ziet er goed uit :{ maar klinkt het ook nog ergens naar???

Ik heb de CME UF6 gekocht en ben er erg blij mee. Hij werkte gelijk en ik heb ook helemaal geen last van latency. Toch komen sommige tonen niet helemaal perfect uit, en vind ik hem dus niet qua toonaanslag perfect... Maar dat vind ik niet zo heel erg... Ik ben er blij mee!

Hoe kan ik die aanslag gevoeligheid aanpassen?

Want het lijkt of er verschil in zit bij mij tussen mijn nord lead en een cme uf5.

Origineel geplaatst door djberjo
Hoe kan ik die aanslag gevoeligheid aanpassen?

Want het lijkt of er verschil in zit bij mij tussen mijn nord lead en een cme uf5.

afzetten of aanpassen ?

inderdaad, het ziet er allemaal leuk uit... op de foto's is ie oerlelijk

Dat had ik dus precies andersom :)
Damn wat een groot kollosaal bakbeest is dat zeg in het echt.

Dat gekke halve equalizer gebeuren erop hehe.
En de knoppen voelden niet echt relext aan.

Maar gelukkig verschillen de smaken ;)

Veel plezier ermee

Toch komen sommige tonen niet helemaal perfect uit, en vind ik hem dus niet qua toonaanslag perfect...

De UF6 stuurt alleen maar MIDI informatie uit... de toonhoogte etc wordt door de ontvangende module/software bepaald. Het probleem is dus niet de UF6...

Origineel geplaatst door Venturi
Dat had ik dus precies andersom :)
Damn wat een groot kollosaal bakbeest is dat zeg in het echt.

Dat gekke halve equalizer gebeuren erop hehe.

Maar gelukkig verschillen de smaken ;)

Veel plezier ermee

Tja, ik koop hem niet echt voor het mooie zeg maar... Het is m'n eerste klavier en ik ben er tevreden mee. Ik kan ermee lekker hobbyen en gewoon composities uitwerken... Weten jullie nog een goede Guitar Library? Hoeft niet gratis te zijn... Gewoon realistisch waarmee je je modulatie-wiel kan gebruiken...

Origineel geplaatst door Venturi
[/B]

ik ben toch wel eens nieuwsgierig naar welke midi-controler je de toetsen, faders en draaiknoppen wel goed vindt... ik heb een UF8 en ook een PCR-50 van Edirol ... en die Edirol is brol in vergelijking met UF8

uhmm.. wat hier boven staat.

uhmm.. wat hier boven staat.

Die faders vond ik echt niet lekker aanvoelen.

Een een gewogen klavier heb ik ook niet nodig. Maar de die heeft alleen de uf 8 en het ging hier om de uf 6.

Ik heb nu een axiom en vond dit lekkerder spelen dan de uf 6 welke ik ook heb uitgetest.
Ik wilde in eerste instantie zelfs een uf 6 kopen.
Maar vind hem ook te groot.

tsja het blijven smaken :)

Het staat er nu onder? Damn ik wordt helderziend :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Jaxper
ik ben toch wel eens nieuwsgierig naar welke midi-controler je de toetsen, faders en draaiknoppen wel goed vindt... ik heb een UF8 en ook een PCR-50 van Edirol ... en die Edirol is brol in vergelijking met UF8

allemaal weer zo 'oogkleppiger' hier. alles hangt van je budget en eigen feel af hé, om over rondzeulen en zaken nog maar te zwijgen...
zo vind ik bvb de draaiknopjes van een oxygen8 lekker werken, faders en knoppen en toetsen op de korg kontrol's, en ga zo maar door... elk dingen heeft z'n goeie en slechte punten (voor elke situatie anders)

net zoals je idd geen zak aan een gewogen klavier hebt als je enkel maar bijvoorbeeld snelle synthlijnen, hammondachtige partijen etc wil inspelen...

kijken naar je eigen situatie en dan alles uitchecken is de boodschap ;)

Back