E6400 kan niet opstarten

C

crazyboris

Guest
Ik heb een E6400 gekocht op marktplaats waar blijkbaar vanalles aan scheelt... (zucht)

Als ik hem aanzet verschijnt het volgende:
Software found on floppy:
EOS v3.00b

Update FLASH from floppy?
[ENTER] = YES [EXIT] = NO

kies ik voor NO, dan krijg ik dit:
Boot Failed

kies ik voor YES, krijg ik dit:
Updating FLASH from floppy...
EOS v3.00b
Erasing FLASH...

en nadien dit:
Try to boot from FLASH?

Kies ik voor YES, dan kom ik terug bij het 1e scherm terecht (hij maakt loops, maar niet die die ik wil...)
Kies ik voor NO, dan krijg ik terug die Boot Failed

Iemand die mij kan helpen? Ik zou je heel dankbaar zijn..

Op het eerste zicht lijkt het me gewoon een simpele redeneringsfout :
jij heb de systeemdiskette in de floppydrive laten zitten tijdens het booten, maar dat is juist niet de bedoeling!
De Emu moet altijd vanuit flash booten, nooit vanop een diskette.

De systeemdiskette dient enkel om eenmalig een OS update te doen (erase flash).
Nadien verwijder je de diskette en bewaar je die op een veilige plek.

Bij het opstarten gaat de Emu ALTIJD eerst checken of er iets in z'n floppydrive te vinden is, vooraleer ie vanuit flash gaat booten.Vermoedelijk heeft de vorige eigenaar de diskette met goede bedoelingen in de floppydrive achtergelaten bij de verkoop, nl om het schijfje niet kwijt te raken tijdens de verhandeling.

Dus kortom :
kies > Try to boot from flash > YES (enter)
en verwijder dan meteen je floppy disk : die heb je voortaan nooit meer nodig.

Zonder floppy, zal de Emu dan altijd opstarten vanuit FLASH, wat de bedoeling is.

Laatst gewijzigd:
Hij start zonder de diskette ook niet op. Dit verschijnt op het scherm:

E-mu boot v0.8b

en onderaan afwisselend Checking FLASH... en Checking floppy...

en dan begint hij luid te tuuten......

edit: of die diskette daar nu inzit of niet, maakt eigenlijk geen verschil uit.

hm, het bericht op het scherm wijst erop dat je het OS uit z'n flash hebt gewist.

Ik zou heel de procedure nog ns opnieuw doen :
- opstarten met EOS 3.0b op floppy
- update flash from floppy > yes
- try to boot from flash > yes
- diskette verwijderen en Emu herstarten

Als het niet lukt, dan heb je nog 2 mogelijkheden :
een andere OS floppy proberen, en als het dan nog niet lukt, is het minder goed nieuws, want dan is z'n flash wellicht naar de boem.

Re: E6400 kan niet opstarten

Origineel geplaatst door crazyboris
Ik heb een E6400 gekocht op marktplaats waar blijkbaar vanalles aan scheelt... (zucht)

Als ik hem aanzet verschijnt het volgende:
Software found on floppy:
EOS v3.00b

Update FLASH from floppy?

kies ik voor NO, dan krijg ik dit:
Boot Failed

kies ik voor YES, krijg ik dit:
Updating FLASH from floppy...
EOS v3.00b
Erasing FLASH...

en nadien dit:
Try to boot from FLASH?

Kies ik voor YES, dan kom ik terug bij het 1e scherm terecht (hij maakt loops, maar niet die die ik wil...)
Kies ik voor NO, dan krijg ik terug die Boot Failed

Iemand die mij kan helpen? Ik zou je heel dankbaar zijn..

kon je hem niet uitproberen bij de verkoper ?

Vast niet :stupid

Origineel geplaatst door David
Hier kan je alle EOS versies downloaden om een nieuwe boot floppy te maken :
http://www.ezman.ukfsn.org/downloads.htm

Voor jouw type E6400 (non-ultra) kan je niet boven EOS3.0b gaan.

Dat ligt eraan of je wel of geen OS Flash RAM upgrade (1 Mb > 2Mb) hebt, mijn e6400 Classic heeft OS 4.1 Je ziet ze nauwelijks, toevallig staat er nu eentje op Ebay (link)

Original E-MU !!! Flash Memory module for E-mu sampler.

NEW !!! Do not used !!!

I'm glad to suggest to you Flash Memory 2 MB for samplers
series E4 by E-MU (EIV, E64, E6400, E4, E4X and so on) .

I hope you know it give possibility to upgrade EOS to
version 4.62 for non ULTRA ! samplers.

NO ULTRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Does your sampler Have 2 MB of CPU Flash Memory?
In order for EOS 4.62 Classic software to function in your sampler, your sampler is required to have 2 MB of CPU Flash memory. All E-Synth owners and E4 users who have purchased a ROM or Flash upgrade have 2 MB of CPU Flash. This enables these users to download EOS 4.62 Classic now without obtaining an upgrade kit.

If you're not sure how much CPU Flash memory you have, here's the procedure which will enable you to find out: 1) Turn your sampler on; 2) Press Master; 3) Press Utils (F1); 4) Press About (F6); and, 5) Press Config (F4). You are now looking at a display which will tell you the configuration of your sampler. If it says 2 MB, proceed to the next question ("Do You Need to Run Flash Prep?"). If not, you can ignore the question regarding Flash Prep, but you will need to purchase a kit in order to upgrade your sampler. The various purchase options which are available are listed here.

Zie ook punt 4.11 op http://www.tweakheadz.com/es1faq.html#Bug

Laatst gewijzigd:
klopt ,je kunt echter OS 4.1 wel laden in een e6400 classic met 1 mb maar bij disk 2 geeft hij aan
dat er geen genoeg geheugen is , start je hem dan op geeft hij idd een boot error maar
als je dan 3.0B terug plaats dat moet hij het gewoon weer doen anders is er zeker een
probleem met de flashram.

Ik weet verder niet hoe de verkoop is gegaan ?

Bedankt vr de replies iedereen. Ik heb nog geen tijd gehad om er verder nog mee bezig te zijn, maar ik ga er morgen nog eens nr kijken.
Ik heb hem in Nederland gekocht, de verkoper is verwittigd en doet er zelf alles aan om geld terug te krijgen van de verzekeringen. (gelukkig was hij verzekerd!). Blijkbaar is er in 's-Gravenhage (waar het pakje is geopend) iets verkeerd gegaan. De verkoper verzekerde me dat alles nog werkte toen hij hem verzond. En 't lijkt me wel een eerlijke kerel, aangezien hij desnoods de sampler met z'n eigen geld wil terugbetalen. Maar zover zijn we nog niet.

Origineel geplaatst door Synthy
Vast niet :stupid
Sorry! Succes verder

Ships.... Da´s balen man!!
En je kan geen geld ergens terughalen?

Origineel geplaatst door Vizion
...mijn e6400 Classic heeft OS 4.1 Je ziet ze nauwelijks, toevallig staat er nu eentje op Ebay (link)

Toch nog voor 149 dollar weggegaan..

Attachments

• winning bid.jpg
    winning bid.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 91
geen reclame, wel een tip.

ik kocht een E6400 ultra en bij thuiskomst kon deze ineens niet meer samplen of samples inladen. Statische electriciteit, denk ik. Ik zal je de details van het drama besparen :D Ik heb mijn sampler naar PMS in duitsland gestuurd en ene Christian heeft er uiteindelijk een nieuwe ROM/RAM module (zo een als hierboven afgebeeld) voor gebakken. Ik denk dat je geluk kunt hebben door hem te bellen (spreekt goed engels), het probleem uit te leggen en zijn instructies op te volgen. De module alleen heeft me ongeveer 75 euro gekost, arbeidsloon en UPS verzending maakten het nog een factor 3 duurder...Als je het tactisch aanpakt hoef je dus je sampler niet op te sturen, alleen het nummer op de module op te geven...

succes!!!!!!!

http://www.pms-electronics.de/

Origineel geplaatst door Synthy
Ships.... Da´s balen man!!
En je kan geen geld ergens terughalen?

Ik bedoelde overigens: En kan je niet ergens je geld terug halen?
Met "Geen geld ergens halen" schiet je niet echt wat op :stupid

Back