Tesico 60f ruis en tikken

soulnoise

Nieuwkomer
Hoi mensen, eerste post, een vraagje:

Ik heb sinds kort een teisco 60f (ebay duitsland), erg cool, maar hij heeft wat ruis en knetter probleempjes.
VCO op zaagtand is aardig stil, maar blokgolf geeft enorm ruis en soms een hoge piep en bijgeluiden als je niets speelt.
De LFO hoor je tikken in het ingestelde tempo, zelfs als het volume uit staat.
Op zich maakt het me niet zoveel uit, het is een oude bak en het hoort er wel bij, maar soms is het tussen de noten wel erg lawaaiig, kan me voorstellen als ik hem live ga gebruiken, op hoog volume over een PA...

Even laten nakijken of is dat zinloos?

Groeten,
marco

Re: Tesico 60f ruis en tikken

Origineel geplaatst door soulnoise
het is een oude bak en het hoort er wel bij

Zoals jij het omschrijft hoort het er helemaal niet bij!

lfo hoor je eigenlijk niet te horen en ruis mag je alleen horen als je de noise open hebt staan.

Ik zou hem laten nakijken! Als hij juist werkt is het een klein monster met een zeer goede sound. Ik had hem altijd bij me live!

Re: Tesico 60f ruis en tikken

Origineel geplaatst door soulnoise
Hoi mensen, eerste post, een vraagje:

Ik heb sinds kort een teisco 60f (ebay duitsland), erg cool, maar hij heeft wat ruis en knetter probleempjes.
VCO op zaagtand is aardig stil, maar blokgolf geeft enorm ruis en soms een hoge piep en bijgeluiden als je niets speelt.
De LFO hoor je tikken in het ingestelde tempo, zelfs als het volume uit staat.
Op zich maakt het me niet zoveel uit, het is een oude bak en het hoort er wel bij, maar soms is het tussen de noten wel erg lawaaiig, kan me voorstellen als ik hem live ga gebruiken, op hoog volume over een PA...

Even laten nakijken of is dat zinloos?

Groeten,
marco
\de teisco moet muis stil zijn aster niks aan staat bv op audio in
geen golfvorm mag iets aanders laten horen dan ....die golfvorm ,..
klinkt as overspraak wat ook wel in mixers voor komt
misschien even zelf open schroeven ,..en kijke of print sporen nier gecorrodeeerd zijn ,..volgens mij zit ergeen batterij in want opslag geheugen heeft ie niet

kan suiker [lees cola ] andere dranken over heen gegeaan zijn
niet soo netjes datie soo verkocht is ,..oft most een heel erge mats prijs zijn
wil je vast wel vertellen wat ie koste ,..leuk voor de 2nd hands markt onderzoek
er ister hier opt forum uit ned. [marceld ... een tje verkocht voor 275.- das een nette prijs iets weinig zelfs

verders ; timing vd lfo horen is niet normaal ..nooit meegemaakt in een digitaal ding
of bv de potmeter die je hoort klikken doen waldorf soms ook

zekers effe nalaten kijken

:engel: verdre erg leuke bak astie t doet !!

Back