waar kan ik filmsample's vinden

jeetn

Stamgast
IK vroeg mij af of er ergens een site of zo was waar je sample's tekst uit films kunt downloaden?

Er zijn programma's waarmee je geluid van een dvd kunt rippen. Die programma's kosten wel geld, ik ben nog geen freeware tegengekomen. De kwaliteit is wel optimaal.

Vergeet niet dat de regels voor het gebruik van dit zodanig zijn dat je vrijwel altijd vet royalties aan 't betalen komt.

Origineel geplaatst door Yoozer
Vergeet niet dat de regels voor het gebruik van dit zodanig zijn dat je vrijwel altijd vet royalties aan 't betalen komt.

Ik heb echt nog nooit van iemand gehoord dat ie ooit royalties voor filmsamples moest betalen? Hoe zijn die regels dan in dit geval?

Origineel geplaatst door Yoozer

En hoe gaat dit dan in zijn werk ? zit er altijd iemand van de sample politie mee te luisterren ?
Volgens mij , als je er gezeik mee krijgt ,dan is het blijkbaar succesvol en ben je er dan ook mee aan het verdienen , toch?.
of zie ik dit verkeerd ?

Met die royalties is het toch zo dat het pas gaat spelen als je er een top 10 hit mee scoort en het een uberduidelijke sample is?

R

Is dit niet een beetje als plagiaat?!!!!

Ik denk dat van het moment je er geld mee gaat verdienen je er royalties op moet betalen.

Er zijn ook wel regels van hoeveel en hoe je ze gaat gebruiken denk ik!

Meestal ga je deze toch bewerken en gebuik je het originele niet en dan heb je volgens mij geen problemen.

op een tv zit meestal een output , duw die in je pc en neem alles op wat de tv afspeelt , ook dvd , video:)

als je een sample uit een film, tv-reeks of eender wat gebruikt, zelfs voor niet-commerciele doeleinden (myspace bijvoorbeeld of gewoon een schijfje branden voor vrienden) ben je al verplicht daar royalties voor te betalen. Mechanische rechten noemt men dat.

Het is dus een fabeltje dat je enkel voor top 10 hits ofzo zal moeten betalen, vanaf de moment dat jij een sample van een ander verwerkt in een eigen stuk dat je publiek maakt, ben je verplicht dat aan te geven. Dat is nu eenmaal de wet.

De kans dat je ook daadwerkelijk betrapt zal worden is natuurlijk klein, maar eens je echt een platencontract hebt of een serieuze live tour onderneemt best ff alles in orde brengen. Zo heeft The Verve zijn centjes naar the rolling stones zien gaan wegens bebruik van een sample.

Back