Midi controller Emu x-board 25

hasman

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een x-board 25 gekocht en wil deze laten werken met Reason 3.0. Ik krijg de draaiknopen echter niet toegewezen aan de knopen in Reason heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Has.

staat je midi wel zo ingesteld dat je wel signalen binnen krijgt?
met andere woorden
als je speelt hoor je dan wel wat?

Jah hij doet alles alleen de knoppen krijg ik niet afzonderlijk van elkaar ingesteld muv modulation en pitch....

Kijk voor Reason wat de CC code van de optie is die je wil veranderen. Geef dan in je Xboard Control software de knoppen de juiste CC code. Dan moet het gewoon werken.

Jah idd maar hoe achterhaal je welke cc een control heeft in reason ik weet bijvoorbeeld dat een mod wheel bij een malstorm synt 01 heeft maar daar ben ik puur proefondervindelijk achter gekomen.

Origineel geplaatst door hasman
Jah idd maar hoe achterhaal je welke cc een control heeft in reason ik weet bijvoorbeeld dat een mod wheel bij een malstorm synt 01 heeft maar daar ben ik puur proefondervindelijk achter gekomen.
jaja :confused:

ik zou zeggen lees de handleiding van reason en die van de emu xboard

tipje: installeer de emu xboard drivers + software
werkt makkelijker om je instellingen te veranderen

Eerst naar Edit > Preferences en dan de pagina Control Surfaces & Keyboards. Geen auto-detect doen; gewoon Add klikken en bij model <Other> MIDI keyboard w Controls kiezen.

Als je dat hebt gedaan: klik met rechts op een knop. Kies dan Edit Remote Override mapping. Vink "Learn From Control Surface Input" aan. Draai met de knop. Zowel de CC als de Control Surface verschijnen in de lijst.

Klik OK. Test even of het knopje beweegt.

Hoppa, klaar.

Reason

Reason

Oke hij doet het inmiddels weet iemand toevallig hoe je een redrum computer bij reason kan bedienen met je midi keyboard. Als ik nu de toetsen gebruik bedien ik alleen de mute en solo funcitie.....

ik heb een zelfde soort probleem met mijn midi keyboard. ik gebruik ableton, als ik op mijn keyboard speel gebeurt er niks. terwijl de draaiknoppen het wel doen. kan iemand mij helpen.??

ergens aan de linkerkant naast de tracknaam moet je wat aanklikken als je noten op dat spoor/instrument wilt gaan spelen

Ghehe. Ik heb hetzelfde probleem met de x board 25 alleen dan met cubase, ik heb er na gekeken maar ik krijg gewoon geen enkele draaiknop geassigned. Ik zou graag de mixer faders willen controllen met t xboard, kan iemand mij helpen?
bij voorbaat dank

Back