Midi*&#$(@*

B3-jojo

Hammond Wizard
:halleluja voor iedereen die mij kan helpen.

Ik heb een oude yamaha SK10, na een kleine ingreep/reparatie zit er nu een toetsenplank in dat een midi out heeft.
Ik heb nu alleen een midi out, en kan dingetjes aansturen, maar ik kan geen andere midi opdrachten uitvoeren zoals het midi kanaal veranderen of een program change. Ik zoek een kastje waarmee dat kan, dus eigenlijk een soort midi router. Zelfbouw dingen kan ik wel vinden op google, maar gewoon kant-en-klaar dingen niet.
Misschien is zelfbouw wel heel makkelijk, maar dan hoor ik graag hoe en waar enz.

Thnx alvast

Ik kan je niet helpen, maar het nut van midi out in een Yamaha SK-10 ontgaat me ook volledig. Midi in zou wel zinvol zijn. Ik denk dat je beter daarin kunt investeren. 8D Of is de SK10 je enige of het geweldigste klavier dat je hebt? Dan nog... misschien heeft Kenton nog een leuke inbouwkit voor de SK10. Die voor de Solina String-Ensemble zou ook voor de SK10 moeten werken; het principe is hetzelfde.

Re: Midi*&#$(@*

Origineel geplaatst door B3-jojo
Ik heb nu alleen een midi out, en kan dingetjes aansturen, maar ik kan geen andere midi opdrachten uitvoeren zoals het midi kanaal veranderen of een program change

Misschien gaat het wel helemaal niet. Dat ding moet natuurlijk wel die sysex data kunnen versturen en niet alleen note on/off.

tjah, verschillende zelfbouw versies bestaan. Ik zal even gaan kijken naar dat Behringer ding.

Ik wil het op deze manier gebruiken omdat ik het er gewoon grappig als ik op een podium sta met alleen dat ding en "achter de schermen" gewoon alles aan stuur. En dus af en toe leuke andere geluiden kan pakken die je niet verwacht uit zo'n oud barreltje :-)

ik heb een MAM arpeggiator en die gebruik ik infeite ook veel om gewoon iets van het ene midi kanaal naar het andere om te zetten
werkt uitstekend, is goekoop, en dan heb je ook nog een arpeggiator erbij..
ze zijn wel zeldzaam zo te merken.

Back