Emu MP-7 patches sysex exporteren

Rocka

....
Hi,

Sinds zaterdag lekker in m'n sas met een MP-7. Na het lezen van de manual (pag. 149) weet ik inmiddels dat ik een sysex dump van user patch banks kan maken naar een externe sequencer.

Nergens vind ik echter een duidelijk verhaal m.b.t. hoe men een enkele user patch kan exporteren / dumpen. En belangrijker nog, welke tools men daarvoor kan gebruiken.

Zijn er mensen hier op het forum die dit doen, en wat gebruiken jullie hiervoor? Het mooiste zou natuurlijk een midi editor zijn met een hardware profiel voor een MP of XL.

Alvast bedankt.

PS

Ik heb de Yahoo groepen doorgelezen, deze blinken echter niet uit in overzichtelijkheid en duidelijkheid.

Kijk even of Proteum (http://www.emigr8.me.uk/) het doet voor jou. Je kan er sound in Proteus modules mee aanpassen en ik denk dat aangezien de MP-7 gebaseerd is op de MoPhat architectuur dat wel moet lukken. Met Proteum heb ik al de sounds in mijn Proteus aangepast en een dump gemaakt voor Cubase.
Anders de e-Loader van EMU proberen (downloaden van de emu website - in de Vintage Support sectie) die patch banks en songs kan importeren/exporten.
Voor pure SysEx gaat er niks boven MIDI-OX (http://www.midiox.com)

bedankt voor je reactie. Proteum kende ik nog niet. Ik heb met de E-loader al de patterns en songs van de vorige eigenaar verwijderd, en extra patterns voor de extra ROMS vanaf de EMU site toegevoegd.

Ik heb MIDI-OX, maar ben er huiverig voor om perongelijk alles te clearen. Ik las in de Yahoo groups reacties van gasten die hun al hun user presets per ongeluk gewist haden =(

Ik ga dit weekend maar even verder stoeien, en naar Proteum kijken

Moet wel zeggen dat dit een erg vet apparaat is, vooral als je je sounds gaat bewerken.

thanks nogmaals

Gelukkig werk ik met XP en daarop doen zowel Proteum als Patchpro het prima.

Voor de geinteresseerden: Op de (vista) laptop van mijn vrouw heb ik Patchpro zojuist zonder problemen opgestart.

lijkt erop dat de tekst : "System requirements: Runs on any version of Windows (95 and later)" correct is.

Origineel geplaatst door Rocka
Gelukkig werk ik met XP en daarop doen zowel Proteum als Patchpro het prima.

Voor de geinteresseerden: Op de (vista) laptop van mijn vrouw heb ik Patchpro zojuist zonder problemen opgestart.

lijkt erop dat de tekst : "System requirements: Runs on any version of Windows (95 and later)" correct is.
kan je dan wel editen?

bij proteum kan je nl. de controls niet meer gebruiken

Back